Doktorns påhängare uppdaterad

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åfan.. Briggs? Jag trodde bara det var Royal Enfield som hade gjort den här sortens påhångare. Det där med åldern på cyklen är bara citerat direkt från vad Bosse sa till mig. Håller med dig på punkterna om fälgar,skärmar och kuggdrev doktorn... <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:jag lyckades :runaround:
jag kan tala om att det var inte lätt att hinna med i svängarna när en sån här unik maskin kommer ut på blocket :shock: Fastän jag var den 1:a att ringa på annonsen (tack för tipset grannen!) å bor bara ngn mil ifrån objektet så slutade jag nog på 50:e plats i dag. Så det var snabba ryck & djungelns lag som gällde om jag över huvudtaget skulle få chans. Hon som lagt ut annonsen sa att det var hennes mans mojäng å hänvisade alla till honom. Men senare fick jag veta att det faktiskt var hon som skötte försäljningen. Deras bollande med intressenterna var nog ett skickligt sätt att hinna få ett bra bud så nog losade man en hel del på att man inte fick tag i dom redan igår. Men så slutligen idag lyckades jag! Helt plötsligt svarade gubben :shock: Han hade fått alla mina meddelanden men inte kommit sig för att ringa mig eftersom det hela tiden ringde folk till honom hmmm..Jag talade om att om jag inte får komma å kolla omgående på farkosten så mister han mig som budgivare eftersom jag kommer att åka bort. Jag sade att alla tider passar mig utmärkt å att jag bor ungefär 20 minuter från honom. Så slutligen kom vi överrens om en tid att mötas på platsen. Eftersom jag visste att detta är nog min enda chans att överhuvudtaget få köpa hojen så tömde jag Minuten satte släpet bakom bilen å drog iväg. Ett mörkt orosmoln svävade över mig.. det ena var tanken av att komma dit å möta en massa andra intressenter å hamna i ngn slags gårdsauktion..Oro nr:2 var att jag har en inbyggt fobi när det är tanter med i affären.. Inget illa ment men jag har gjort många affärer i mina dagar å varje gång ett fruntimmer är inblandat så går det antingen åt h-vete alt. mkt nära på att det skiter sig eller så blir det onödigt dyrt..

Han såg lite förvånad ut när jag svängde in på gården med släp bakom bilen. Vi var ensamma!! Och efter att jag hälsat på min namnlike knallade vi in i den gamla ladugården. Jag kollade apparaten jävligt snabbt eftersom det kryllade av råttskit på golvet (sorkpest fara :shock: ). Gubben snabbade sig å sade "ja nu har du ju sett den så då får du åka hem å ta dig en funderare". :o
Då kände jag att det var dags att börja behandling.. Efter ett tag så var vi hyffsat överens om att jag kunde ta den omgående. Dock måste han ringa frun först (ooh.. nej!) mycket riktigt stoppade hon ner klacken..jag bad att få prata med henne å efter tre försök räckte han över telefonen till mig. Efter 10 minuters diskussion å ngr tusen mer i bud gick hon med på affären (dessa fruntimmer dom är dyra fastän man inget har.. :D ) Jajja skit samma nu e den iaf min å således den älsta knarren i församlingen :)
För många är ju detta helt obegripligt att man betalar en massa pengar för ngt så rostigt å skruttigt som detta. Men för mig är det ett riktigt fynd. Motorn gissar jag på ca 1919 cykeln är nog av samma årsmodell eller äldre med tanke på drev nav mm. även gaffelfjädringen är ett fabriksbyggt unikum som jag aldrig sett tidigare.
Sådana här grejer finns nästan inte :shock: Hela knarren är sjukligt komplett å har nog stått orörd sedan -40 talet!
Motorn går runt mkt fint så det blir nog hyffsat lätt att få ordning på denna..

Bild
Bild
Bild
Bild
Har det hänt något på den här fronten under sommaren doc? :) <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Skriv svar