Medelålder på forumet

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nymans2013 skrev:
2takt68 skrev:Jag kom till värden 1968 så det blir att kryssa i 41-men i sinnet så blir man nog inte äldre än man gör sig.
I klubben har vi åldrar från 18-62 vilket är mycket trevligt,här på forumet verkar det vara samma stuk :lol:
Och jag måste säga att ungdommarna här på forumet verkar ha sin mopped både som nyttofordon och hobby vilket faktiskt var meningen från början med mopeden :clapping:
Måste passa på att tacka alla på forumet som gjort vintern lite lättare att ta sig igenom 8),trevligt sällskap och många problem blev lösta tack skall ni ha.
Jo, mina moppar får göra rätt för sitt uppehälle, året om i alla väder dom senast tre åren har några olika moppar fått jobba hårt. Compacten som jag just bytt till mig blir min 25e moppe, och är i så dåligt skick att originalrenovering är bara att fetglömma. Däremot kommer den ändån att få jobba som ett nyttofordon.

Billigare än bil, jag kör upp den 29/3 och har fått mycket skit för att jag fortfarande kör moppe, fyllde 18 i Juni förra året. Men jag sitter på betydligt mera insparade pengar till förstabilen nu än vad mina stressade kompisar gjorde när dom fyllde förra året. Och även när bilen kommer så anser jag allt under 6mil som mopedavstånd, så dom kommer inte få vila då heller.
bara o låta kompisarna skratta över att man e ekonomisk o kör moppe. ja har kört moppe året runt 2 år nu efter att ja fick körkortet indraget. ja får det snart tillbaka igen men inte kommer ja slute åka moped för de!! lycka till me Körkortet! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Nymans2013 skrev:
2takt68 skrev:Jag kom till värden 1968 så det blir att kryssa i 41-men i sinnet så blir man nog inte äldre än man gör sig.
I klubben har vi åldrar från 18-62 vilket är mycket trevligt,här på forumet verkar det vara samma stuk :lol:
Och jag måste säga att ungdommarna här på forumet verkar ha sin mopped både som nyttofordon och hobby vilket faktiskt var meningen från början med mopeden :clapping:
Måste passa på att tacka alla på forumet som gjort vintern lite lättare att ta sig igenom 8),trevligt sällskap och många problem blev lösta tack skall ni ha.
Jo, mina moppar får göra rätt för sitt uppehälle, året om i alla väder dom senast tre åren har några olika moppar fått jobba hårt. Compacten som jag just bytt till mig blir min 25e moppe, och är i så dåligt skick att originalrenovering är bara att fetglömma. Däremot kommer den ändån att få jobba som ett nyttofordon.

Billigare än bil, jag kör upp den 29/3 och har fått mycket skit för att jag fortfarande kör moppe, fyllde 18 i Juni förra året. Men jag sitter på betydligt mera insparade pengar till förstabilen nu än vad mina stressade kompisar gjorde när dom fyllde förra året. Och även när bilen kommer så anser jag allt under 6mil som mopedavstånd, så dom kommer inte få vila då heller.
Helt rätt, fortsätt att köra moped! De som snackar skit är bara osäkra personer som måste hävda sig och som själva inte vågar sticka ut.
Lycka till med körkortet! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> --><- -72
Hmm omröstningen skulle handlat om vilket årtionde man är född, på det viset gäller den för all framtid... <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->46 slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
amazonsport

Inlägg av amazonsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken härlig läsning, jag som kännt mig lite deppig i vinter och trodde det hade med nån konstig ålderskris att göra.. Har fyllt 39 men nu känns det riktigt ungt ju.. Tack alla.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->49 :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

S_Compakt skrev:<- -72
Hmm omröstningen skulle handlat om vilket årtionde man är född, på det viset gäller den för all framtid...
Hrmph, ja det hade ju varit lite bättre slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Enkelt att göra om det en gång till :D

Då kanske Tompa har kommit hem och kan höja medelåldern :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Läste så sent som igår att tompa e bortrest. tyckte de hade vart märkligt tyst från hans sida!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->38 :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->27 år och tycker det är kanon kul att åka moppe :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

pangerva skrev:49 :D
Alltså 1949 :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag var strängeligen förbjuden att ha moppe, men jag och kompisen hade en gammal HVA Lyx som vi hittat (!). På den tiden (80-talet) slängdes ju gamla 60-talare lite varsomhelst. Eftersom den officiellt inte fanns blev det inte så mycket kört med den, särskilt inte efter att tandremmen börjat slira, troligen pga att den var vedbodtrimmad. Då sålde vi den för 175kr (en ny rem kostade 100kr...). Den skulle jag gärna haft kvar idag men man ska inte gråta över spilld tvåtaktsolja... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

alf-johan skrev:38 :D
alltså 1938 <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »