Pops Puch och Crush
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo, jag har ett förråd, 1 mil från stan i garaget
det är lite piss att gå dit för att åka moped men samtidigt, vad ska man göra åt det här. polisen sa bara att dom vet att det händer, men tänker bara lägga ner tid på det om dom tar dom på bar gärning.
men jag har fixat nyckel till ett cykelförråd, det lär bli ett till lås att ta sig igenom, sen har dom 2 cykel lås. ska iväg imorgon och köpa mig en kätting på clasohlsson.
skumma är att jag haft den svarta i snart 4 år, och innan i sommras så är det aldrig någon som varit på den, till och med stått olåst i en månad utanför mig utan att någon ens rubbade den... <!-- </EdIndex> --></div>

men jag har fixat nyckel till ett cykelförråd, det lär bli ett till lås att ta sig igenom, sen har dom 2 cykel lås. ska iväg imorgon och köpa mig en kätting på clasohlsson.
skumma är att jag haft den svarta i snart 4 år, och innan i sommras så är det aldrig någon som varit på den, till och med stått olåst i en månad utanför mig utan att någon ens rubbade den... <!-- </EdIndex> --></div>
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Sorgligt så många som inte kan skilja på mitt och dittPop skrev:jo, jag har ett förråd, 1 mil från stan i garagetdet är lite piss att gå dit för att åka moped men samtidigt, vad ska man göra åt det här. polisen sa bara att dom vet att det händer, men tänker bara lägga ner tid på det om dom tar dom på bar gärning.
skumma är att jag haft den svarta i snart 4 år, och innan i sommras så är det aldrig någon som varit på den, till och med stått olåst i en månad utanför mig utan att någon ens rubbade den...

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
-
gör som jag, lås fast moppen på konstigaste sätt, för att göra allt svårt...sen får du sitta o lurvakta på moppen, o när dom försöker, så smyger du dig på dom med något hårt i nävenPop skrev:jo, jag har ett förråd, 1 mil från stan i garagetdet är lite piss att gå dit för att åka moped men samtidigt, vad ska man göra åt det här. polisen sa bara att dom vet att det händer, men tänker bara lägga ner tid på det om dom tar dom på bar gärning.
skumma är att jag haft den svarta i snart 4 år, och innan i sommras så är det aldrig någon som varit på den, till och med stått olåst i en månad utanför mig utan att någon ens rubbade den...

Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
- Lasse väss
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, nu står båda mopederna inlåsta i ett sånt där cykel förråd som är mer som en bur. förhoppningsvis kommer dom inte åt dom, och gör dom, så kommer dom ändå få sitta och såga ett bra tag, ska ner och köpa en rejäl kedja idag som kan sitta kvar i cykelförrådet så jag slipper släpa på den.
den gula, som är döpt till "Golden Shower" eftersom den pissade bensin när vi fick igång den från förgasaren så hela uppfarten blev prickig av bensin (ny regnat+bensin=ser ut som BP oljeläcka i mexikanska golfen) är startad! och går riktigt bra! första åkturen blev en 2 mil resa, det enda som är problem nu är att däcket är för stort bak! så det tar i svingen ibland, måste åtgärdas. även baklampan lyser ej. fram lampan funkar efter lite pill med strömbrytaren.

så idag ska det pillas baklampa. eventuellt kanske för dålig jord, men ska se... <!-- </EdIndex> --></div>
den gula, som är döpt till "Golden Shower" eftersom den pissade bensin när vi fick igång den från förgasaren så hela uppfarten blev prickig av bensin (ny regnat+bensin=ser ut som BP oljeläcka i mexikanska golfen) är startad! och går riktigt bra! första åkturen blev en 2 mil resa, det enda som är problem nu är att däcket är för stort bak! så det tar i svingen ibland, måste åtgärdas. även baklampan lyser ej. fram lampan funkar efter lite pill med strömbrytaren.

så idag ska det pillas baklampa. eventuellt kanske för dålig jord, men ska se... <!-- </EdIndex> --></div>

igår började jag ta tag i svetsa om fäste för motorn. än så länge är bara fästena bort slipade.som förövrigt redan modifierade.
fick även höra en snabbis om historian om moppen. den köptes av föregående ägare komplett som 2000s med lagom patina, tydligen stått på loge i några år, men den fungerade och va komplett. lustigt det känns och skriva det, men det va skrothandlarens son. sen så började modifikationerna och det mesta av mopeden hamnade på skroten, och det höll ju på sluta så också med hela moppen. men så en dag så hittade jag ram, tank och framskärm i bak på en skoda pickup och köpte den för 64 kr. <!-- </EdIndex> --></div>

igår började jag ta tag i svetsa om fäste för motorn. än så länge är bara fästena bort slipade.som förövrigt redan modifierade.
fick även höra en snabbis om historian om moppen. den köptes av föregående ägare komplett som 2000s med lagom patina, tydligen stått på loge i några år, men den fungerade och va komplett. lustigt det känns och skriva det, men det va skrothandlarens son. sen så började modifikationerna och det mesta av mopeden hamnade på skroten, och det höll ju på sluta så också med hela moppen. men så en dag så hittade jag ram, tank och framskärm i bak på en skoda pickup och köpte den för 64 kr. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, lite skoj att få reda på vem som är marodören bakom första försöket 
idag så lackade jag den igen, nu med nyblandat färg från lokala färghandlaren, 2 k lack till bil...ja resultatet trots perfekta förhållanden (det har lackats bilar där i 30 år och problemen har aldrig varit värre än lite damm i lacken), skit.. skulle nöjt mig första gången med lite apelsinskal för det hade säkert gått att slipa bort med 2000 papper, eller rent av inte ens synts, men detta blir bara att slipa ner igen... fast det får vänta, nu är prioritering att få ihop allt

svårt att få det på bild, men syns lite här i blixten sken

förövrigt så har golden shower en del från vad jag vet många av er håller högst i moppe världen. dock glappar navet värre än en käften på sahlin efter 4 glas rött <!-- </EdIndex> --></div>

idag så lackade jag den igen, nu med nyblandat färg från lokala färghandlaren, 2 k lack till bil...ja resultatet trots perfekta förhållanden (det har lackats bilar där i 30 år och problemen har aldrig varit värre än lite damm i lacken), skit.. skulle nöjt mig första gången med lite apelsinskal för det hade säkert gått att slipa bort med 2000 papper, eller rent av inte ens synts, men detta blir bara att slipa ner igen... fast det får vänta, nu är prioritering att få ihop allt

svårt att få det på bild, men syns lite här i blixten sken

förövrigt så har golden shower en del från vad jag vet många av er håller högst i moppe världen. dock glappar navet värre än en käften på sahlin efter 4 glas rött <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har inte blandat den själv, utan eftersom min vän som brukar lackera inte är i stan, så tänkte jag vara fyndig och köpa en sprayburk med 2k. testade 2 olika caps med exakt samma resultat på 2 olika saker. ska ner och försöka få tillbaks pengar eftersom resultatet är så dåligt så det är bara att slipa ner, man måste vara blind och sakna känsel i fingrarna för att missa det där
haha, ja, tror vi alla vet varför det glappar
haha, ja, tror vi alla vet varför det glappar

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->japp, drog omkull med den svarta puch maxin i svindlande 30 km/h på en grusväg vars underlag liknade sandlåda sand här om dagen. skrapade upp hand och ben, men jag är uppvuxen i betong ghetto, så jag är van med hårdare underlag när man kör omkull
. men gaffeln är lite sne, och styret blev lite snett... så nu blir den offer för crescent 2000 bygget! <!-- </EdIndex> --></div>