crescent crazy-type

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har tagit med mig den ihoprostade ramen till jobbet nu, försökte värma swingaxeln med en induktionsvärmare i fredags, men axelaset sitter fortfarande fast, tänker ge den en ny omgång till veckan :? men troligtvis får jag nog göra som förra gången när jag plockade isär en e-type helt enkelt såga av eländet.. :roll: å sedan beställa en ny axel av simtus.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, de kan ju rosta nå så fruktansvärt. Tur att det går att köpa nya nu.
Kanon om Musköchrister kan hitta en limpa till projektet. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->han håller ju på hjälpa mig hitta ett nedre motorfäste just nu :) ...men hittar han en limpa oxå så skulle det ju inte vara fel :wink:

annars kan jag kanske få hjälp med en nytillverkning om det går åt skogen.. :? ska plocka sönder råttsoffan jag har å kolla på stommen, men misstänker att jag kan sopa ihop den på en skyffel sedan... :?

jo det kan ju fastna ordentligt i swingen..i nödläge så har jag ju en komplett fräsch swing till e-typen hängande på väggen.. staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då har jag ju fått tag på ett bra motorfäste till tajpen* tackar för din hjälp musköchrister* ..det gammla som använts som provbänk får ligga på hyllan så länge... 8) när jag blitt frisk så jag kan få isär skiten förstås :? hoppas ju komma mig till jobbet snart igen.. :roll: och ett snyggt mätarfäste oxå *tack för hjälpen tture* kommer ju att pryda maskinen lite..ska försöka få med mig råttsoffan till jobbet å se hur dålig stommen är på den.. :? listerna från den kommer givetvis att tillfalla SM-50 in.. :wink: eftersom dom ser räddningsbara ut..hade ju tänkt om det går ska inte limpan på crazyn likna nån annan.. 8) men vi får se.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har lyckats plocka lite med mätarna idag till crazyn, hastighetsmätaren kommer dock från en puch så denna låg i frysen en par dar innan eftersom delar från dyliga måste ligga i karantän :mutt: hade tänkt mig sätta i en klocka eftersom varvräknaren saknas och jag får stunden inte har råd att köpa mig en sådan.. med tanke på priset på dessa :shock: så man tager vad man haver..
om jag sa tidigare så byts mätarfästet ut sedan mot ett blankt och fint..tror nog Jossan hjälper mig med en bild på det här.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->raketaren va fan är alla bilder ..he he .vi är nyfikna <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det kommer nog lite bilder tture :) har bett jossan om hjälp med några stycken..ska se om jag lyckas lära mig bildhanteringen så småningom..är ju inget bra dataess tyvärr :computer:

har beställt en lite speciell sadelbeklädnad till crazyn oxå ikväll.. :angel_grin: tror det kan komma att se riktigt trevligt ut.. :wink:

lägger upp ytterligare lite foton på crazyn ..
Bild

Bild

emblemen är snyggare i verkligheten.. dessa kommer att bli tankemblem
Bild

kommer en bild på en sne gaffel..gaffelbenen kan nog funka dock inte styrkronan
Bild

trasigt motorfäste detta har nog gått som provbänk åt lite olika motorer innan..
Bild

framhjulet blev dock hyggligt..
Bild

tänker plocka av pakethållaren så det blir denna bakram ifrån en monark cross istället Razz
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu finns det bilder i Raketarens tidigare inlägg.

En riktig höjdarbild Dr.N staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tackar för hjälpen med bilderna jossan.. :)

gav ju på typen en omgång idag igen så nu är då ramen och svingen separerade, tur att jag fick tag på ett bra motorfäste, det gammla är verkligen i bedrövligt skick :? lär vara en å annan motor som suttit i detta..bra att kunna ta firmans verkstad i anspråk på lunchen.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
f50glx
Forumsponsor

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->funderar bara på om det är hon som sat dit klockan så du kan pasa tiderna <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:hade ju tänkt om det går ska inte limpan på crazyn likna nån annan

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tanken var god Hasse gick faktiskt å funderade på nåt liknande.. :wink: men det hela tog en annan vändning.. 8) så på denna blir det ingen slåttmaskinssadel.. staff_36-1 tror nog det kan bli en ovanlig ide ändå.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->*f50 glx* passa tiderna... :?: fattar inte riktigt.. :? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar