Sida 4 av 17
Postat: 11 jan 2011, 22:40
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Polerat när de är som bäst

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 jan 2011, 22:46
av Grannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt och bra som de ska va, mycket rekordeligt jobb.najsiga bilder. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 jan 2011, 05:17
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir verkligen blankt å snyggt

blir nog super när det hela kommer på plats..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 jan 2011, 09:16
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blankt och snyggt!
Ger inspiration att ta tag i sina egna F50. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 feb 2011, 19:31
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur går det här då ... höga förväntningar med tanke på dina andra renoveringar ... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 feb 2011, 14:39
av kjell-owe
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej ricky ! jag har själv en cresent F50glx som jag har totalrenoverat och det sitter en EKF motor med atena 80cc och lite mer vad jag undrar vad det är för däck dim du har köpt och vad köpte du dom mvh kjelle PS jag vet om en totalrenoverad F50 glx den röda färgen om någon är intresserad mvh kjelle <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 feb 2011, 14:50
av Ricky
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej.
jag köpte orginaldimensionerna på dexon.se, dvs 2,75-17 fram och 3,00-17 bak.
håller just nu på med motorrenoveringen och hjulekring, publicerar några bilder i helgen om jag hinner.
mvh Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 feb 2011, 10:13
av Ricky
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stötdämparna byttes mot en ny fälgbana, men den var av ännu värre kvalitet...
Krom runt halva fälgen som kändes som smärgelduk, ekerhål vassare än
rakblad och inte en tendens att vara rak eller rund på något sätt.
Man blir förbannad men jag valde ändå att försöka ekra upp den.
Ett "man tager vad man haver" riktställ.
Man fick koncentrera sig på att få ena insidan rak och rund.
Men då svajade det lite på andra sitan av fälgen, fast det blev absolut tillräckligt bra för att sitta på detta projekt.
Sen har jag jobbat vidare lite med motorn..
Här har blockhalvorna fått nya ramlager, NOS kopplingslager, nya lagerrullar och ring för utgående samt ny bussning för mellanaxeln
Veven shimsas in, med värme så krävs bara handkraft för att pressa dit de inre banorna.
Gängrensning av blocken.
Gängrensning på skruvarna, allt var rejält ihopgeggat innan.
Här kollas hur portarna matchar varandra..
och ristas in i cylindern för kommande portning.
högst en hundradel gick att tvinga fram, men snurrar såpass lätt att det med oljiga fingrar direkt på axeln går att snurra runt.
Utgående blev också tight och fint, fick slipa lite på axeln för att få igenom den med nya lagerrullar då den var anfektad troligen av ett "kedjehopp"
Mellanaxeln hamnade också på nära nollspel men snurrar lätt.
Slutligen kicken.
Vidare har tank och kåpor anlänt från lackeraren, men dessa får ni hålla tillgodo med tills jag hunnit putsa upp tanklocket
mvh Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 feb 2011, 12:35
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:hmm: ser ju inte helt lätt ut att ekra om ett hjul, skulle ha behövt göra detta själv oxå...

men... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 feb 2011, 12:39
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:
ser ju inte helt lätt ut att ekra om ett hjul, skulle ha behövt göra detta själv oxå...

men...
Det går med lite tålamod och att tjuvtitta på ett färdigt hjul.
Jag behövde ekra upp ett nytt bakhjul till min gamla Compact. Jag fick en bättre begagnade fälg och ekrar av Conrad. Efter 4 försök fick jag det hur bra som helst! Skam den som ger sig.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 feb 2011, 12:43
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kanske värt att göra ett försök..har ju ett typehjul som skulle behöva lite omtanke...

är väl förmodligen modet att prova som saknas..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 feb 2011, 14:01
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:kanske värt att göra ett försök..har ju ett typehjul som skulle behöva lite omtanke...

är väl förmodligen modet att prova som saknas..

Ta med det till oss när vi träffas

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 feb 2011, 16:04
av tture
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:kanske värt att göra ett försök..har ju ett typehjul som skulle behöva lite omtanke...

är väl förmodligen modet att prova som saknas..

klart du ska ekra om själv .Jag hade aldrig provat förut men det blev super. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 feb 2011, 18:11
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fina hjälpmedel till indikatorklockan

För min del använder jag indikator endast till vevaxelriktning. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 feb 2011, 19:18
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du vet att det är tightare schimsat än sachs verstadshandbok anger som
lämpliga mått?
erlan <!-- </EdIndex> --></div>