Vad jobbar ni med?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha - då vart de biktdax då...
Jag är UTBILDAD KOCK med avgångsbetyg i världsklass och jobbar fortfarande med mat efter 20 år....
så det är helt klart min grej.
Det är även jag som är skyldig till att det ligger betongväxlar i järnvägsspåret numera....
Åsså ja just de, jag är nog en rixnasare som köper å säljer allt som kommer i min väg - å det med stor glädje för börsen :lol:
Naturligtvis så har jag ett cv som är en kilometer lång å lika intressant som alla cv som skrivits... :wink:
GOD HJUL era loppätna motorknuttar & GOTT NYTT MOTORÅR <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Jaha - då vart de biktdax då...
Jag är UTBILDAD KOCK med avgångsbetyg i världsklass och jobbar fortfarande med mat efter 20 år....
så det är helt klart min grej.
Det är även jag som är skyldig till att det ligger betongväxlar i järnvägsspåret numera....
Åsså ja just de, jag är nog en rixnasare som köper å säljer allt som kommer i min väg - å det med stor glädje för börsen :lol:
Naturligtvis så har jag ett cv som är en kilometer lång å lika intressant som alla cv som skrivits... :wink:
GOD HJUL era loppätna motorknuttar & GOTT NYTT MOTORÅR
.....med stor glädje för börsen?
Vilken börs? :?
din börs? :diablo:
köparens börs? :cry:
säljarens börs? :nod:
eller
Stockholmsbörsen? staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej Hamburger Börs :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de är skönt att jobba utomhus, till viss del, hehe.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

jobba

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Började med en Gymnasieutbild som svetsare, då jag inte hade betyg för att komma in som TV/Radioreparatör som jag ville. :( .. Började direkt
efter svetsskolan i Domnarvetsjärnverk som svets/reparatör, bara pinnsvetsning som gälle då, På Hyttan där tills dom slog igen hyttan….
svart som en sotare varje dag nästa, fast kul var det iaf. Var dessutom på några andra Firmor å svetsade var nyfiken på nåt annat !

Tog körkort för lastbil + buss BE*CE*DE…köra lastbil verkade ju intressant, men tusan så fel man kan ha. Styckegods körning, var det som
bjöds åt en rokie… flänga hit å dit, upp å ner. Var man sen fick man skäll och var man tidig så fick man skäll att man inte skulle komma nu….
fy bubblan tror jag gjorde alla fel man kunde i början****L***..! staff_gemini-1.gif ...skulle jag berätta allt så behövs flerasidor... staff_gemini-1.gif

Handledare vaktmästare ett tag åt kommunen…vilken funkade jätte bra cheifen tycket inte om att jag slutade + jag trivdes kannonbra där.
Sen blev man kär = flytta = nytt jobb som Presslineoperatör dom skar ner på verksamheten. Vidare utbildning till vertygsmakare i 3år
med praktiken. Sen som Volvo mek. 6år, det är stor skilnad på bilmek & biltekniker då dessa ska kunna allt numera och nu senast 7åren
som rese montör inom turbiner och är ofta på Kärnkraftsverk och jobbar! .. :wink:

Lite kort för att inte göra det hela så lång draget…så har jag skruvat / svetsat / meka / svarvat / fräst mm i ca 25år...
och gjort vissa saker som skulle få många att tappa hakan, å säja att så kan man inte göra.. :)

PS Mattias-M ser nice ut ....men -20 kallt + maskinhaveri.... :( <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skyddsförare samt säkerhet. <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just nu Halvtid som pc-reparatör/"tekniker" mestadels, men även kabeltvrep/installationer.

Har pysslat med svetsning, Support på datorer och kringutrustning o.s.v, Däckmontör m.m.

Utbildad Svetsare (Mig/Mag, Pinne, Gas, Tig) och Plåtbearbetning, Verkstadsmek (Svarv, fräs o.s.v), PC-tekniker och halvt nätverks, El-tele (kortare Amu utbildning), Lastbilschaufför (BECE).

Är en som vill kunna allt och brukar lära mig det jag vill kunna, en mångsysslare med andra ord :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar