<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Började med en Gymnasieutbild som svetsare, då jag inte hade betyg för att komma in som TV/Radioreparatör som jag ville.

.. Började direkt
efter svetsskolan i Domnarvetsjärnverk som svets/reparatör, bara pinnsvetsning som gälle då, På Hyttan där tills dom slog igen hyttan….
svart som en sotare varje dag nästa, fast kul var det iaf. Var dessutom på några andra Firmor å svetsade var nyfiken på nåt annat !
Tog körkort för lastbil + buss BE*CE*DE…köra lastbil verkade ju intressant, men tusan så fel man kan ha. Styckegods körning, var det som
bjöds åt en rokie… flänga hit å dit, upp å ner. Var man sen fick man skäll och var man tidig så fick man skäll att man inte skulle komma nu….
fy bubblan tror jag gjorde alla fel man kunde i början****L***..!

...skulle jag berätta allt så behövs flerasidor...
Handledare vaktmästare ett tag åt kommunen…vilken funkade jätte bra cheifen tycket inte om att jag slutade + jag trivdes kannonbra där.
Sen blev man kär = flytta = nytt jobb som Presslineoperatör dom skar ner på verksamheten. Vidare utbildning till vertygsmakare i 3år
med praktiken. Sen som Volvo mek. 6år, det är stor skilnad på bilmek & biltekniker då dessa ska kunna allt numera och nu senast 7åren
som rese montör inom turbiner och är ofta på Kärnkraftsverk och jobbar! ..
Lite kort för att inte göra det hela så lång draget…så har jag skruvat / svetsat / meka / svarvat / fräst mm i ca 25år...
och gjort vissa saker som skulle få många att tappa hakan, å säja att så kan man inte göra..
PS Mattias-M ser nice ut ....men -20 kallt + maskinhaveri....

<!-- </EdIndex> --></div>