Hur många kör moped egentligen?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->117mil än så länge i år med bruks-M50R'n, mopedrallyn, utflykter, åka å handla m.m.
Sedan så har det blivit några mil till på div. andra mopeder som finns i garagen.
Mopedpendla till jobbet tar dock tyvärr för lång tid då det blir lite för krokiga vägar å snirkliga cykelvägar som drar ner snitthastigheten annars hade jag gärna gjort det.
/ Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Sedan så har det blivit några mil till på div. andra mopeder som finns i garagen.
Mopedpendla till jobbet tar dock tyvärr för lång tid då det blir lite för krokiga vägar å snirkliga cykelvägar som drar ner snitthastigheten annars hade jag gärna gjort det.
/ Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sommartid är Monarscootén mitt standard-åk om jag ska in till byn, förutom dom rena nöjestripperna man tar med övriga gubbgänget.
Håller ögonen öppna efter ett lämpligt bus-objekt som man kan (törs) leka med även vintertid. Vill inte buckla till finmoppen (Ja, jag vet att jag är feg) <!-- </EdIndex> --></div>
Håller ögonen öppna efter ett lämpligt bus-objekt som man kan (törs) leka med även vintertid. Vill inte buckla till finmoppen (Ja, jag vet att jag är feg) <!-- </EdIndex> --></div>
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Du är inte feg ,jag åker inte heller på vintern, så här är det , du är försiktig , jag är gammalMatte skrev:Sommartid är Monarscootén mitt standard-åk om jag ska in till byn, förutom dom rena nöjestripperna man tar med övriga gubbgänget.
Håller ögonen öppna efter ett lämpligt bus-objekt som man kan (törs) leka med även vintertid. Vill inte buckla till finmoppen (Ja, jag vet att jag är feg)

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
- alf-johan
- Forumsponsor
Re: moped
Tack det samma Valter , Mvh Alf <!-- </EdIndex> --></div>valter skrev:Jag är både försiktig och gammal och låter mopeden stå hela vintern.
Men jag önskar dej Alf en riktig god Jul och ett Gott nytt år!
MVH/Valter.
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åkte en sväng nyss! Får passa på, bara -2.5 här nu....
Annars har jag skaffat moppe för avslappnande nöjesturer när temperatur och väder ligger på mer bekväma nivåer.... <!-- </EdIndex> --></div>
Annars har jag skaffat moppe för avslappnande nöjesturer när temperatur och väder ligger på mer bekväma nivåer.... <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallstamoppers hade sin traditionsenliga Krökgrillning/Mellandagsåkning idag
http://hallstamoppers.forum24.se/hallstamoppers-about1409-0-asc-17.html

Ordförande i Hallstamoppers 

- zappafan
- Forumsponsor
Braxmatte skrev:Hallstamoppers hade sin traditionsenliga Krökgrillning/Mellandagsåkning idag

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har satt som mål att spara ihop 30 000kr till en vettig bil, och det innebär att spara in från bilar tills dess. Så var igår iväg en sväng utanför Nybro och inhandlade en Yamaha Yankee. Och är nu heltids och helårsmopedist igen istället för att bara fila på Puchen lite då och då.
15minus, med 5,5a och skoteroverall, går inte att klassa som bekvämt, men den dricker åtminstone mindre soppa än volvo 245an.
15minus, med 5,5a och skoteroverall, går inte att klassa som bekvämt, men den dricker åtminstone mindre soppa än volvo 245an.

Har inte vettet att sluta med moppar.
- Lasse väss
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yepp !
Jag hann få upp fanskapet ur källaren för en sista vända detta år
en riktig runda blev det här runt byn, (5km) iförd träskor och utan bakbroms och fotpinnar
ljuddämparen fastsatt med dubbla slangklammor och spännband
(gömt beställa)
Hjulen pekar åt alla håll och vingligt var det
vid 3/4 gas sackar/dör den nästan
men släpper man nån mm så går det som f:n 
Måste kolla bakdrevet ? har 14 fram men vad är det bak då ? varvar "nada" i 50
Så lite justeringar nu så............... ska snart (en annan dag) till jobbet å svetsa fotpinnar och bromsaxeln...
Hemma igen..

Hjulen pekar åt alla håll och vingligt var det

Måste kolla bakdrevet ? har 14 fram men vad är det bak då ? varvar "nada" i 50

Så lite justeringar nu så............... ska snart (en annan dag) till jobbet å svetsa fotpinnar och bromsaxeln...

Hemma igen..