Hur många kör moped egentligen?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
jonsa99
Kontakt:

Inlägg av jonsa99 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varje dag till jobbet! samt lite turer och rallyn då och då! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->117mil än så länge i år med bruks-M50R'n, mopedrallyn, utflykter, åka å handla m.m.

Sedan så har det blivit några mil till på div. andra mopeder som finns i garagen.

Mopedpendla till jobbet tar dock tyvärr för lång tid då det blir lite för krokiga vägar å snirkliga cykelvägar som drar ner snitthastigheten annars hade jag gärna gjort det.

/ Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Matte

Inlägg av Matte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sommartid är Monarscootén mitt standard-åk om jag ska in till byn, förutom dom rena nöjestripperna man tar med övriga gubbgänget.
Håller ögonen öppna efter ett lämpligt bus-objekt som man kan (törs) leka med även vintertid. Vill inte buckla till finmoppen (Ja, jag vet att jag är feg) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Matte skrev:Sommartid är Monarscootén mitt standard-åk om jag ska in till byn, förutom dom rena nöjestripperna man tar med övriga gubbgänget.
Håller ögonen öppna efter ett lämpligt bus-objekt som man kan (törs) leka med även vintertid. Vill inte buckla till finmoppen (Ja, jag vet att jag är feg)
Du är inte feg ,jag åker inte heller på vintern, så här är det , du är försiktig , jag är gammal :whistel: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
valter

moped

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är både försiktig och gammal och låter mopeden stå hela vintern.
Men jag önskar dej Alf en riktig god Jul och ett Gott nytt år!
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klart det ska köras året om... :scooter: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Re: moped

Inlägg av alf-johan »

valter skrev:Jag är både försiktig och gammal och låter mopeden stå hela vintern.
Men jag önskar dej Alf en riktig god Jul och ett Gott nytt år!
MVH/Valter.
Tack det samma Valter , Mvh Alf <!-- </EdIndex> --></div>
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tog en tur på raketarn i går. -22 nöp rejält i snoken. :cold: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Levve skrev:Tog en tur på raketarn i går. -22 nöp rejält i snoken. :cold:
:thumb: :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>
ponras
Kontakt:

Inlägg av ponras »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åkte en sväng nyss! Får passa på, bara -2.5 här nu....

Annars har jag skaffat moppe för avslappnande nöjesturer när temperatur och väder ligger på mer bekväma nivåer.... <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I dag bytte jag Ljuddämpare , så då passade jag på att starta och varmköra , ( inne I mekarskrubben) :ninja: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallstamoppers hade sin traditionsenliga Krökgrillning/Mellandagsåkning idag
http://hallstamoppers.forum24.se/hallstamoppers-about1409-0-asc-17.html
:xmas: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Braxmatte skrev:Hallstamoppers hade sin traditionsenliga Krökgrillning/Mellandagsåkning idag
http://hallstamoppers.forum24.se/hallstamoppers-about1409-0-asc-17.html
:xmas:
:cool2: :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har satt som mål att spara ihop 30 000kr till en vettig bil, och det innebär att spara in från bilar tills dess. Så var igår iväg en sväng utanför Nybro och inhandlade en Yamaha Yankee. Och är nu heltids och helårsmopedist igen istället för att bara fila på Puchen lite då och då.

15minus, med 5,5a och skoteroverall, går inte att klassa som bekvämt, men den dricker åtminstone mindre soppa än volvo 245an. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yepp ! 8) Jag hann få upp fanskapet ur källaren för en sista vända detta år 8) en riktig runda blev det här runt byn, (5km) iförd träskor och utan bakbroms och fotpinnar :lol: ljuddämparen fastsatt med dubbla slangklammor och spännband :twisted: (gömt beställa)

Hjulen pekar åt alla håll och vingligt var det 8) vid 3/4 gas sackar/dör den nästan :shock: men släpper man nån mm så går det som f:n :lol:
Måste kolla bakdrevet ? har 14 fram men vad är det bak då ? varvar "nada" i 50 :shock:
Så lite justeringar nu så............... ska snart (en annan dag) till jobbet å svetsa fotpinnar och bromsaxeln... :wink:

Hemma igen..

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar