Och du har helt rätt, det ska definitivt INTE vara ren olja i en förgasare

Haha, Egentillverkad bensin....Roos skrev:Hahaha ja dom kanske har försökt blanda en egen specialblandning så moppen ska gå fortare?
Och du har helt rätt, det ska definitivt INTE vara ren olja i en förgasarexD
Haha, jag börjar dock fundera på om den inte varit en racingmaskinRoos skrev:Ja den har nog varit lackad i de flesta färger som finns + några till
kan ju hända att den ej behöver bytas men han kanske har nytta av chokedelen o så. 50:- plus frakt för den e ju ingen peng!! <!-- </EdIndex> --></div>Roos skrev:Såg "sprickan" på en av bilderna och kan informera
om att den troligtvis inte är i behov av att bytas utLägg
pengarna på viktigare delar först tycker jag
För om man ska fixa till alla småsaker så brukar priset ofta skena iväg
har bälgar fram på min o de passar ganska bra där. de skyddar ju gaffelbenen lite med från massa smuts! <!-- </EdIndex> --></div>Roos skrev:Det låter ju bra!
Men gör oss alla en tjänst och ta bort bälgarna som sitter över dämparna fram?
meckar du förgasare i ditt rum så kan de ju inte va ngn höjdare o sova i den doften?? <!-- </EdIndex> --></div>PipaZ skrev:SkojjigtRoos skrev:Ja det ska bli roligt att följa din renovering!
Fungerar motorn förresten?
Den går runt iallafall!
Blev helt paff nyss
Skulle skruva bort förgasaren, då ser jag hur det rinner svart vätska och jag tänker ju, Olja såklartMen sen tänker ja efter... Det är ju inte OLJA i en förgasare, luktar på't o de stinker bensin..... DÅ förstod jag att det var samma bensin som i tanken, vilket INTE var så trevligt....
Kunde ju iofs varit nya E10
Oh tusan...måste vart en Jap som bjöd på den...**L**Braxmatte skrev:Var rädd om framskärmen
http://www.tradera.com/Framskarm-K50-auktion_302491_128533458
man kan tro att det är guld i dom
Det är den äldre modellen med utvändiga fjädrar, Du bör köra med bälgarna. <!-- </EdIndex> --></div>NiklasHögberg skrev:absolut. får se om mina skall få sita kvar eller om man skall ta bort dem. de beror lite på hur de ser ut unde!!Roos skrev:Ja man tycker ju olika!