Crescent raket tank 1kr!!! ...trodde jag

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där med frakten går väl att kringå
Det finns väl forummedlemmar i närheten som kan hjälpa till med avhämtning
Jag tycker att ni som fått svar av tradera ang. tingsrätten ska
vidarebefordra det till honom :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej .. då måste ju personen bockat i accepterar hämtning <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kan ju vara kul att se vad han svarar iallafall <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->problem är bara att jag inte behöver tanken och inte längre är intresserad av att köpa den, ville mest få han avstängd och varna andra för denna typen av säljare <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Oldie skrev:problem är bara att jag inte behöver tanken och inte längre är intresserad av att köpa den, ville mest få han avstängd och varna andra för denna typen av säljare
du kan få 2 kr av mig :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Braxmatte skrev:Det där med frakten går väl att kringå
Det finns väl forummedlemmar i närheten som kan hjälpa till med avhämtning
Jag tycker att ni som fått svar av tradera ang. tingsrätten ska
vidarebefordra det till honom :idea:
Jag bor nära. Säg till om det blir aktuellt med avhämtning <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker att Tradera skjuter över allt ansvar till köparen , och tar inget ansvar själva, SKITDÅLIGT 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Pälle

Inlägg av Pälle »

alf-johan skrev:Jag tycker att Tradera skjuter över allt ansvar till köparen , och tar inget ansvar själva, SKITDÅLIGT 8)
Jag håller med! Tradera borde i såna här fall aktivt agera mot säljaren, verkligen upplysa denne om vad som gäller, vad säljaren har förbundit sig till. Tradera borde också stänga av säljare som inte följer reglerna, utan snack. <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag blev blåst på Tradera för ett par år sedan på en raketare utan motor. säljaren bodde någonstans på västkusten, jag tror jag fick ramen för 400 kr och sedan skulle frakten gå på 500 kr med bussgods, jag satte in 900 kr på säljarens konto och fick dagen efter ett fraktsedels nr av säljaren, jag väntade ett par dagar men inget dök upp så jag gick in på bussgods hemsida och skrev in kollinr men fick ingen träff så jag ringde runt lite och det fanns inget kolli inlämnat med det kolli nr, ringde till det lokala bussgods kontoret där ramen rimligtvis borde ha blivit inlämnad och jag uppgav namnet på säljaren och det blev tyst i telefon och fick svaret att ja honom känner vi till, han brukade hämta ett gäng fraktsedlar hos dom ibland sa hon och skicka en del paket, vad han hade gjort var att han gav mig ett fraktsedelsnr på en lapp han hade hemma, jag lyckades få tag i honom på telefon men han hade alla möjliga ursäkter om att han jobbade borta i veckorna och att ramen var på gång men den dök ju aldrig upp då krävde jag pengarna tillbaka och det skulle han fixa, så kom ett mail att han satt in pengarna men det var knappt 200 kr han satt in, jag både mailade och försökte ringa men till slut fick jag ett svar från hans son att jag skulle sluta trakassera dom och att pappan låg på sjukhus, slutade jag inte skulle dom märka mig, skickade allt detta till Tradera men fick ingen som helst hjälp från dom utan dom sa att jag skulle dra det till tingsrätten, bad även Polisen om hjälp där han bodde och fick svaret att han var känd sedan tidigare men inget mer hände.Så man blev blåst på 700 kr.. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja du Flora BUSSIGA KLUBBEN finns överallt, och det lär inte bli bättre 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var det inte en annan här på forumet som blev blåst för ett tag sedan jag tror det var Carl76 ? <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
turbouffe

Inlägg av turbouffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I Tisdags ca: 16.10 ringe raggarkingen upp mig, enligt han så ringde han till alla de 7 som han vägrar genomföra auktionen med för att nån gnidde,pigge eller vad han hette hade lagt bud och tradera tog bort han, således enligt tradera så är jag och de andra 6 vinnare av hans auktioner men han menar att tradera har gjort fel och vill att de utreder de 7 fallen och han har råkat ut för en sk: lurendrejare.

Jag förklarade ännu en gång för han att han och jag har inått ett avtal och jag har vunnit auktionen, han vägrar gå med på det för han anser att tradera har lurat han, ännu en gång påpekar jag för han att jag har vunnit auktionen enligt traderas "regler" men han vägrar.

Han nämner nu att han ev. efter utredning kan lägga upp grejorna igen men jag säger då bestämt att han nog får behålla sina saker.

Å vem fan orkar gå till tinget för en gammal bakskärm? De kommer nog att garva rätt bra åt en när man står där och förklarar sitt ärende.

Satt och tittade på hans feedback och såg att de som har gett han negativ feedback har han gått in och gett ensjutusans negativfeedback på de i sin tur, folk som har upp över 2000 positiva auktioner har fått en sjuhelvetes negativ feedback av han, senast en i fråga av de här 7 fallen.

Är det värt en negativ feedback utan anledning att ge gubben själv en negativ??? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hur kan man lura nån genom att bjuda på nåt .
varför skulle tradera ta bort ett bud om det nu inte kommer från t.ex samma ip adress.

finns det ingen heder kvar ?
Tror jag ska starta en firma som utför behandling med tjära och fjädrar.
då kan man ringa och anlita mig. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I min början som okunnig Traderaförsäljare sålde jag en fin gammal symaskin för 1 krona, frakten till sydsverige blev flera hundra kronor har jag för mig, men köparen betalade glatt dessa hundra plus 1 krona. (Skulle satt utgångspris typ 99:- för den i dag, då fick jag lite för besväret i alla fall.) :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

turbouffe skrev: Satt och tittade på hans feedback och såg att de som har gett han negativ feedback har han gått in och gett ensjutusans negativfeedback på de i sin tur, folk som har upp över 2000 positiva auktioner har fått en sjuhelvetes negativ feedback av han, senast en i fråga av de här 7 fallen.

Är det värt en negativ feedback utan anledning att ge gubben själv en negativ???
Feedback går väl bara att lägga en viss tid efter auktionens slut? borde gå att lägga en feedback tillräckligt nära deadline så han inte hinner lägga hämdfeedback.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar