Lady La-strada

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.tradera.com/baklampa-till-monark-la-strada-auktion_100707_134173943 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack för tipset oldie.. :wink: jag gör ett försök och kollar om jag har tillräckligt med pengar för att handla på tradyra... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:tack för tipset oldie.. :wink: jag gör ett försök och kollar om jag har tillräckligt med pengar för att handla på tradyra... :lol:
Lägg en bevakning på auktionen i stället.Det är onödigt att visa sig ivrig
när det är sex dar kvar.Priset brukar sticka så ini h-e annars... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Levve skrev:
Raketaren skrev:tack för tipset oldie.. :wink: jag gör ett försök och kollar om jag har tillräckligt med pengar för att handla på tradyra... :lol:
Lägg en bevakning på auktionen i stället.Det är onödigt att visa sig ivrig
när det är sex dar kvar.Priset brukar sticka så ini h-e annars...

jo den ligger ju under bevakning nu... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt rätt Jossan. men den kan fortfarande renoveras om till en renoverad blå Dakota. men den kan alldrig mer bli orginal.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lyckades ju köpa baklampan till ladyn... :) kostade förvisso en slant, men det var ju på tradyra så det var väl rätt väntat.. :roll: ibland måste man ju ha nåt därifrån..

http://www.tradera.com/baklampa-till-monark-la-strada-auktion_100707_134173943 <!-- </EdIndex> --></div>
f50glx
Forumsponsor

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det var ju inte så farligt pris <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
musköchrister

Inlägg av musköchrister »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det får man ju knappt ett e-type baklyse för,så det kändes väl inte så dyrt?måste ju vara mycket ovanligare <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja det tillkommer nog delar som kommer att bli dyrare var så säker... :wink: kan ju hålla med musköchrister..betydligt billigare än e-type prylarna brukar bli tur att jag har fått två e-types hyggligt kompletta..rat-typen får väl bli utan en del attribut.. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Tomas
Forumsponsor

Inlägg av Tomas »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmm, rätta mig om jag har fel men ska inte lastradan ha baklyse i det undre glaset och orange bromsljus i bubblan? Den där har ju bara rött ljus=bakljus i bubblan. Jag tror jag har en orange bubbla som jag gärna byter mot den röda, om jag har rätt...
Min Mustang har exakt ett sånt lyse som i auktionen.

Mvh, Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tror dessvärre Tomas att du jämför La stradans bakljus med bakljuset som satt på många mustang o andra MCB mopeder, men denna lykta som raketaren köpt är en korrekt lykta till hans moped. kolla lite tidigare i tråden så har ja fotat en renoverad la strada åt honom där ja tog närbild på bakljuset!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Tomas
Forumsponsor

Inlägg av Tomas »

NiklasHögberg skrev:tror dessvärre Tomas att du jämför La stradans bakljus med bakljuset som satt på många mustang o andra MCB mopeder, men denna lykta som raketaren köpt är en korrekt lykta till hans moped. kolla lite tidigare i tråden så har ja fotat en renoverad la strada åt honom där ja tog närbild på bakljuset!!
Njae, jag blandar inte ihop den med denna (http://www.tradera.com/Bak-Lampa--aukti ... _134354852) iallafall. Jag har sett en likadan lampa med rött ljus i det som ser ut som ett vanligt bakljus och en orange bubbla med vad jag antar är bromsljus. Och på min Mustang 579 Sport från -57 sitter just ett sånt som i auktionen vi diskuterar. Så frågan är väl när oranga bromsljus kom och om Lastradan har bromsljus eller inte. Var det lagstiftning som gjorde att man började med det oranga bromsljuset? När, isåfall? (har googlat utan att hitta nåt...)

Mvh, Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det har ju varit något svalare idag..så jag plockade ut lady-lastrada och fortsatte den mödosamma rengöringen :? blir ju trots allt betydligt bättre men det tar dock ordentligt med tid att bada henne.. :wink:
bakljuset till moppen är ju exakt det jag sökte..blir säkert snyggt när det kommer på plats.. :)

några bilder kommer här på en något gladare moppe än tidigare...

lyktan blev ju åtskilligt mycket snyggare när den blev ren..

Bild

bakskärmen håller ju på att föryngras något..lägg märke till den trasiga BP zoom dekalen tror den får sitta kvar för att höja patinan lite :wink:
Bild

Bild

får ta mig an resten nån annan kväll börjar att se ut som det är regn på väg.. :? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den här bakskärmen påminner en del om la stardan:s bakskärm, inte helt lik men nära

http://img135.imageshack.us/img135/2124/moppedelar027.jpg <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det finns helt klart likheter på skärmarna :) gummipluttarna för pakethållaren till och med..undrar om det kan va en monarscotskärm som man skurit upp sidorna på.. :? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar