<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Visa inte sådana bitar. Jag blir alldeles sjuk av nostalgi. Jag hade en 64 Gr II som jag filade efter Sigurd Isakssons instruktion.
Blocket på bilden är en 66a
Njehe... men då ska jag berätta en läskande historia till dig (och alla andra)
Detta var i mitten på 70talet, vi grabbar som meckade höll ofta till på Texaco macken i Nora på kvällarna, och då i första hand Kari & Mauri som körde rally med 2T , en kväll som vanligt var vi där och kollade när Mauri lyfte ur mååtårn på Saaben, nån kolv hade smält.
In kommer en äldre man, (ägaren till verkstaden) och flinar , #Grabbar, ni är väl kvar nån timme till va ?# ..... Jo då !?
Efter en stund kommer det en lastbil och drar ut två stora pallar, vi gick ut och kollade, föraren sa: detta skulle hit, tar ni hand om det !!
Mauri såg förvånad ut ? vad är det i sa han, vi spettade upp trälocken och kollade ned

I pallarna låg sanslös med flång nya delar till 2T måtårn, och det kom direkt från Saabs tävlings avd

, Jag lovar.. 100tals spec-kolvar några st nya spec-block, spec vevaxlar, stakar , trippelförgasarsatser
ja ; You name it !! stora askar med munstycken , ja fy f:n vad prylar..
Å allt fick Mauri o Kari gratis

Verkstads ägaren var/är ? Calle Olstam, som jobbat med Saab tävlingsavd i många år....
Vilken kväll

<!-- </EdIndex> --></div>