MCB 1189. kört första leveransen med den idag!!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle köpa en till krök för att ha i hyllan men dom var restade. Priste på kröken vet jag inte köpte massor med prylar den dagen. Dessutom var det en krök som hade legat i hyllan hos mig ett tag. Jag brukar ha dom vanligaste bitarna i hyllan för utifall.
Sedan är det så att helt plödsligt fins inte delarna att få tag på, oftast när man behöver.
Ett exempel vevstakar till Sachs, dom som hette Dakar, fins inte.
Dom stakarna var bra. Fast nu fick jag köpa från VRM en hög så jag har för egen räkning. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej ja får efterlysa en då. eller bygga om den man har!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->snyggade till fläktkåpan med bästa förmmåga. den vart ej perfekt men nu duger den till min moppe. den har ju inte stora hål nu i alla fall.

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Peppes Bodega

Inlägg av Peppes Bodega »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blev ju jättebra! <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Peppes Bodega skrev:Blev ju jättebra!
hade eventuellt kunnat finlira lite mer på den men moppen skall ej på utställning utan ja skall ha den till å från jobbet bland annat! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vart ett steg bakåt igår men nu har ja bytt växelstång o hittat växlarna så nu kan ja montera tillbaka motorn i ramen igen o börja på nytt med o montera wirearna på den! gjorde även i ordning elen ut ur motorn med nya kablar när ja ändå höll på. skall försöka starta upp vilken dag som helst! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser jätte bra ut Niklas!! <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu har det blivit några skruvar igen. fick motorn på plats igen o växlarna hyfsat justerade. men de känns lite som den tappar ettan när ma skjuter den bakåt. vadan detta fenomen?? kruvade dit förgasaren också med hjälp av sambon som lirkade dit de små muttrarna. pytsade i lite soppa o dit med soppaslang o vevade till. startade till direkt. låter lovande så långt ialla fall. men växlarna oroar mig lite!!

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Peppes Bodega

Inlägg av Peppes Bodega »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och avgasklamman är på plats ser jag på sista bilden :)
Tack för affären! <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Peppes Bodega skrev:Och avgasklamman är på plats ser jag på sista bilden :)
Tack för affären!
jajjemen placerade den direkt där den skall vara. nu saknas ljuddämpare bara o eventuellt bygga om kröken lite grann så den smiter bättre under motorn! tycker inte den följer som den ska riktigt, o den modellen ja vill ha finns ej att köpa!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När blir bakändan klar då :roll: lack på skärmen å nån pkt-hållare :) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Lasse väss skrev:När blir bakändan klar då :roll: lack på skärmen å nån pkt-hållare :)
ska skaffa färg vilken dag som helst. pakethållare ska den inte ha någon!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag lever för er som undrar vart ja tagit vägen. skall försöka få fart på denna renovering vilken dag som helst. haft strul med synen!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men bakskärmens passform? har den suttit på nån motorcykel... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
NiklasHögberg

zappafan skrev:Men bakskärmens passform? har den suttit på nån motorcykel... :roll:
no no den är en äkta flakisskärm av gamla modellen. dock bara snabbt dithängd. den skall skruvas ordentligt när den fått färg!! så till någon motorcykel e den inte!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar