Is räcer (rödmyra) med dt motor!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Naeri

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den där blir svincool!
Jobbar själv med en isracer, men det blir crescent 1134 ram och sachsmotor, mest strip och trim av originalmotor. <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack wiklund och Naeri.

Har lite små problem o lösa, men problem är trots allt till för att lösas.

Hehe, blir det någon tråd här om den Naeri?:) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Naeri

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:tack wiklund och Naeri.

Har lite små problem o lösa, men problem är trots allt till för att lösas.

Hehe, blir det någon tråd här om den Naeri?:)
Får se om det blir nån tråd, har hittils bara strippat av skärmar o annan plåt som inte behövs, ska få fart på motorn, sen en bakskärm och kanske lite färg på det hela. vet inte hur intressant tråd det blir... <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blir kul (gillar allt som byggs om) :P <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Liten update.

Har pillat lite till och från, idag har jag rotat fram en tank som passar, men måste modifieras dit. kommer bli mattsvart tank med röda siffor, om inte annat dyker upp.

Köpte även sotnings sats, och ett 13 drev, så man kan få ihop det.

När jag höll på o montera ditt bakhjulet, så drog jag åt gängan på axeln, så det blev gängpajj - dålig axel. En djup suck blev det, och jag la verktygen för dagen. får bli lite mek på söndag, för imorgon blire en loppis där det ska finnas verktyg, och även delar för humana priser. får se om det blir något fynd.

Det var allt för mig för stunden/Neifelheim. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Updatering.

Slängde på dt tanken, och tog en gammal kolvbult som distans till gängan i ramen - blev bra, slängde dit en gasvajer med. provade även sadeln som satt på 400an + monterade ett stag som sitter på en flaka original (det över bakskärmen). behöver dock modifieras.

Kvarstående att göra är att böja till röret, och sen svetsa ihop med kröken, har hittat en ljuddämpare som får duga tills vidare (röret är ett enkelt rör, vanligt, inte uträknat eller dyl).

Montera sadeln, lampa fram, lampa bak, byta styrhuvud.

Vi får väl se om det blir att jag skruvar det sista, har inte så mycket ork när man ser alla projekt i garaget. detta var allt för mig/N <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Spänd på bild/er 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

alf-johan skrev:Spänd på bild/er 8)
tack för påminnelsen! ska lägga upp dom jag har! <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

sorry för kvalitén, och mina andra bilder har försvunnit :( <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul, du förstår va roligt att en sån gammal ram har fått ett nytt liv, det där blir nog bra, fortsätt så bara 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

alf-johan skrev:Kul, du förstår va roligt att en sån gammal ram har fått ett nytt liv, det där blir nog bra, fortsätt så bara 8)
Tack:D

Jo, absolut. Om den hade kunnat berätta sin historia hade det varit ännu roligare.

Du är en gnista må jag säga :) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En fråga. vad tror ni om mattsvart, eller ska jag ha kvar det rostiga? fundersam på hur det blir med tankens färg osv. Eller mattsvart tank? har även ordnat en "verktygsväska", kommer upp bild på den efter helgen, så får vi se vad ni tycker :wink:

Kom gärna med förslag på ändringar. Ska iväg till min syster i nyköping över helgen, ska se om jag kan ta lite kort på det som byggs i det garaget.

Tills vidare - Ha det gott allesammans. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ha det så bra i Nyköping, en gång i tiden var jag och byggde en hall i Stigtomta utanför Nyköping det var en bilskrot, så den stan känner man till, JAG TYCKER ATT DET SKA VA MATTSVART all over 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker du bara ska "sunka" ner alla delar som är fräscha, typ tanken så den passar in i skicket på ramen å resten av delarna :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Pop

Inlägg av Pop »

Neifelheim skrev: Kom gärna med förslag på ändringar. Ska iväg till min syster i nyköping över helgen, ska se om jag kan ta lite kort på det som byggs i det garaget.

Tills vidare - Ha det gott allesammans.

själv kommer jag från nyköping, bor inte där just nu. men kommer återvända dit till våren! skit fin stad
alf-johan skrev: Ha det så bra i Nyköping, en gång i tiden var jag och byggde en hall i Stigtomta utanför Nyköping det var en bilskrot, så den stan känner man till
förövrigt en av de bästa skrotarna som finns, bröderna som äger den är über shyssta. brukar vara där 2-3 gånger i veckan på somrarna för garaget ligger rätt nära. köpte en nyrenoverad golf mk1 motor där för 500 spänn <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar