har nu kört "Olga" till operationssalen för donation av hjärtat eftersom hennes rörelseförmåga drastiskt minskat (växellåderas..)
En grundlig sanering av hennes inälvor var ett måste. Olga hade rejält med lämningar från div. parasiter så det blev hela utstyrseln iklädd raketsports rymddräkt å gasmask (tack jossa/mona). Men när det hela var över gjordes en okulär besiktning å lite förvånad blev jag över att Olga inte var så ofräsch som jag väntat mig! Ett hål i golvet, två små hål i innerskärmarna fram samt ett litet råtthål i vä hjulhus..i övrigt är även denna Saab grymt orörd inte en enda pryl har gormats sönder å elsystem mm. som nytt. Jag provade ploppa dit ett batteri å hon går runt fint utan det minsta missljud dessutom funkar allt som om bilen ställdes undan igår..Tankarna började genast mala att istället fixa en ny låda till denna å besikta henne ist. Hon har ju sååå grym patina men hur som helst måste ju motorn ut. Är det ngn som vet hur man får lös drivknutarna från vxl lådan..?
Här har hon landat frusen å eländig..

motorrum efter snabb tvagning..

sanerad invändigt..

skuff efter rengöring..

Här har vi Lady in red totalt osminkad ståendes på fina diagonaler..

mossa e gott..

slutligen en bild på hennes fina bakdel..