Crescent 1189 Flakmoped

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kul å se framstegen! <!-- </EdIndex> --></div>
bjed001

Inlägg av bjed001 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur går det med min gamla motor? <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bjed001 skrev:Hur går det med min gamla motor?
Den är rengjord och ska ställas undan i väntan på att jag kommer på vad jag ska göra med den...
Mina planer gick i stöpet MEN jag har ju fler motorer. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
bjed001

Inlägg av bjed001 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då har jag börjat så smått i väntan på att ramarna skall komma tillbaka. Jag har lagt mycket tid på att provmontera framhjulen med den äldre lagerlösningen. Tror att jag saknar ett par inre dammskydd. Har svårt att avgöra på sprängskiss vilka grejor jag skall ha. Om någon har dammskydd till äldre hjulaxellösning liggandes är jag intresserad.

OBS! Jag är medveten om att bromssköldarna inte är monterade, de är på blästring.

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Undrar också om någon har en yttre låsmutter enligt denna bild som är "felgängad??"

Bild

Här är delarna som blev över!! (He-He) :?:

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
bjed001

Inlägg av bjed001 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Damskydd inköpta på Bloms i Göteborg för 20:- (!). Skickat växelspel till Simtus för ombussning. När den kommer tillbaka kan jag börja montera motor nr 2.

Sedan väntar jag ivrigt på ramarna som enligt uppgift nu är blästrade och väntar på lack.

Funderar på att göra en med vit ram och gröna detaljer. Om någon läser detta vill jag gärna ha en kommentar på om det kan bli snyggt? <!-- </EdIndex> --></div>
bjed001

Inlägg av bjed001 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ramar på ingång fredag!!!! Bilder under helgen! Montera motor i ram för provsatt spännande! <!-- </EdIndex> --></div>
Demmo

Inlägg av Demmo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Väntar med spänning! :) <!-- </EdIndex> --></div>
bjed001

Inlägg av bjed001 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såklart blev ingen klart!!! Enligt uppgift är ramarna nu grundlackade och de kämpar med tankarna, där den ena tydligen vad lackad med någon dunderlack så de fick byta bläster till heavy duty grejorna. Låt som det var en minst tre komponents lack!!

Ledsen för det, men allt klart garanterat nästa vecka.

Kan inte göra så mycket mer än att vänta....................... :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
bjed001

Inlägg av bjed001 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Äntligen!!!
Två nylackade ramar. Väntar fortfarande på tankar och en bakskärm.

Ramarna!

Bild

Front/framaxel!

Bild

Ganska ok förlängning av flaket tycker jag.

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt!
Sponsrat av Kinnarps 2004? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
bjed001

Inlägg av bjed001 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle definitivt behöva sponsring! Blir dyrt. Upptäckte en kass motorhalva, helt sönderfrätt! Blir att hitta ny! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->GRÖNT ÄR SKÖNT :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

bjed001 skrev:Skulle definitivt behöva sponsring! Blir dyrt. Upptäckte en kass motorhalva, helt sönderfrätt! Blir att hitta ny!
höger eller vänster halva?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
bjed001

Inlägg av bjed001 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Niklas. Höger halva. Helt förstört vid utgående pedalaxel och hastihetsmätardrivning. Är intresserad om du har någon. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

bjed001 skrev:Hej Niklas. Höger halva. Helt förstört vid utgående pedalaxel och hastihetsmätardrivning. Är intresserad om du har någon.
höger halva skall ja ha en i bra skick. du kan kontakta mig på 073-8323649 så snackar vi pris med mera.

//Niklas <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar