Crescent 1189 Flakmoped
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då har jag börjat så smått i väntan på att ramarna skall komma tillbaka. Jag har lagt mycket tid på att provmontera framhjulen med den äldre lagerlösningen. Tror att jag saknar ett par inre dammskydd. Har svårt att avgöra på sprängskiss vilka grejor jag skall ha. Om någon har dammskydd till äldre hjulaxellösning liggandes är jag intresserad.
OBS! Jag är medveten om att bromssköldarna inte är monterade, de är på blästring.

Uploaded with ImageShack.us
Undrar också om någon har en yttre låsmutter enligt denna bild som är "felgängad??"

Här är delarna som blev över!! (He-He)

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
OBS! Jag är medveten om att bromssköldarna inte är monterade, de är på blästring.

Undrar också om någon har en yttre låsmutter enligt denna bild som är "felgängad??"

Här är delarna som blev över!! (He-He)

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Damskydd inköpta på Bloms i Göteborg för 20:- (!). Skickat växelspel till Simtus för ombussning. När den kommer tillbaka kan jag börja montera motor nr 2.
Sedan väntar jag ivrigt på ramarna som enligt uppgift nu är blästrade och väntar på lack.
Funderar på att göra en med vit ram och gröna detaljer. Om någon läser detta vill jag gärna ha en kommentar på om det kan bli snyggt? <!-- </EdIndex> --></div>
Sedan väntar jag ivrigt på ramarna som enligt uppgift nu är blästrade och väntar på lack.
Funderar på att göra en med vit ram och gröna detaljer. Om någon läser detta vill jag gärna ha en kommentar på om det kan bli snyggt? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såklart blev ingen klart!!! Enligt uppgift är ramarna nu grundlackade och de kämpar med tankarna, där den ena tydligen vad lackad med någon dunderlack så de fick byta bläster till heavy duty grejorna. Låt som det var en minst tre komponents lack!!
Ledsen för det, men allt klart garanterat nästa vecka.
Kan inte göra så mycket mer än att vänta.......................
<!-- </EdIndex> --></div>
Ledsen för det, men allt klart garanterat nästa vecka.
Kan inte göra så mycket mer än att vänta.......................

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Äntligen!!!
Två nylackade ramar. Väntar fortfarande på tankar och en bakskärm.
Ramarna!

Front/framaxel!

Ganska ok förlängning av flaket tycker jag.

Två nylackade ramar. Väntar fortfarande på tankar och en bakskärm.
Ramarna!

Front/framaxel!

Ganska ok förlängning av flaket tycker jag.

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- Lasse väss
- Forumsponsor
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
//Niklas <!-- </EdIndex> --></div>
höger halva skall ja ha en i bra skick. du kan kontakta mig på 073-8323649 så snackar vi pris med mera.bjed001 skrev:Hej Niklas. Höger halva. Helt förstört vid utgående pedalaxel och hastihetsmätardrivning. Är intresserad om du har någon.
//Niklas <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248