Bakljus på plats! Kromringen är från en vattenblandare på ett handfat. Lyktglaset är en kontrollampa från en elcentral i Marmaverkens massafabrik.
Fler bilder inom kort, har precis plockat itu mopeden. Nästa steg är att svetsa klart vissa saker, slipa och spackla klart och sedan blåsa på lite färg <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppas man får till lacken på den åxå bara Har varit ute och åkt en hel del på den utanför jobbet för att se så allt funkar Hade nästan planer på att vänta tills efter helgen med att skruva ner den, å istället åka på den på moppeturen i Bollnäs på söndag, men den åkte itu! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gillar glitter Har funderat på flakelack åxå, men det blir nog grönmetallic med lite grovkornig silver i. Flake kräver ju ganska många lager klarlack, och detta skulle ju vara ett snabbt och enkelt busbygge modell lågpris:) Var det tänkt... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är Mussen riven i molekyler. Ska svetsa klart lite saker jag inte kommit åt när allt var monterat, spackla, slipa och blästra vissa saker nu... Sen blir det lack Uppdatering i form av bilder kommer nån dag <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Framsteg blir det! Kanske inte i någon rasande fart, men lite händer det i vilket fall Lite slipat å blästrat, lite grön flake inhandlat å lite annat fixat
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser ju ut att bli kanonbra ZEb.. längtar till att se ditt resultat...är ju själv oxå väldigt svag för bling bling.. klart det är kul med glittrande customs.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Raketaren skrev:ser ju ut att bli kanonbra ZEb.. längtar till att se ditt resultat...är ju själv oxå väldigt svag för bling bling.. klart det är kul med glittrande customs..
Ja flake är fräckt! Blir intressant att se om jag lyckas bara. Har aldrig lagt flake förr, men har fått många goda råd
En glittrig Mustang utan Zündapp-motor borde väl i vilket fall reta någon <!-- </EdIndex> --></div>
Har flakeat en moppe, använde en blästerpistol från jula att spruta på flaken med i klarlacken medans det var vått.. Sen hittade man grönt glitter lite här och var i garaget och på sig själv i flera månader efteråt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag siktar på att ha den körklar till Kilafors Moppelopp den 12:e maj, men vi får se hur det går... Huvudsaken är iaf att jag får med den till Mellsta!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kom bara ihåg att blåsa rent alla lösa flake efter klarlacken torkat. Får du kala fläckar är det bara att göra om proceduren med ett till lager, så får du till slut ett riktigt djup. <!-- </EdIndex> --></div>
Raketsport skrev:Kom bara ihåg att blåsa rent alla lösa flake efter klarlacken torkat. Får du kala fläckar är det bara att göra om proceduren med ett till lager, så får du till slut ett riktigt djup.
Just det ja! Tack för tipset <!-- </EdIndex> --></div>
ZEb skrev:Jag siktar på att ha den körklar till Kilafors Moppelopp den 12:e maj, men vi får se hur det går... Huvudsaken är iaf att jag får med den till Mellsta!