Lasses nya hobbyrum

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:gillar stuket "less is more"
Inga krusiduller som tex. svullet bakstycke,pärlemorinlägg i hals, plektrumskydd eller utsirat huvud å annat bjäfs utan en "plain" gura utan krusiduller i hög kvalitet på mtrl. påminner starkt om en Martin thumb_up
Vad heter den modellen som har så stor överdel gentemot underdelen å så smal midja mao kvinnliga former (me like :wink: ). Ger detta ett speciellt sound? Stålsträngar ser ja hur spänner du halsen?
:roll: Ja, det ska vara cleant ! P-skydd dämpar också lockets svängningar !

Vilken modell ? den jag visat menar du ? Modellen finns väl inte kanske :lol: jag har ritat den själv, Rosie heter gitarren, och väldigt smal midja har den :wink:

Spänner halsen : Precis som vanligt, nedfrästa dragstänger, ibland med justering vid huvudet, och ibland inne i kroppen vid halsinfästningen...

Bild

Bild


Man måste fräsa/tälja ned den före innan man täljer själva halsprofilen.


Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ask i den halsen :shock: Får du tag i flammig lönn?
Ang limutslag, jag brukar göra plyfa åt modellbågsbyggare 3 lager 1,5 mm tjock Sapelimahogny och då blir det limmutslag. det föranlädde min fråga. Jag har försökt köpa rosenträ men Holm säger att den får inte inporteras pga sjukdom i trä. :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Ask i den halsen :shock: Får du tag i flammig lönn?
Ang limutslag, jag brukar göra plyfa åt modellbågsbyggare 3 lager 1,5 mm tjock Sapelimahogny och då blir det limmutslag. det föranlädde min fråga. Jag har försökt köpa rosenträ men Holm säger att den får inte inporteras pga sjukdom i trä. :?
Ja, Ask :wink: Den halsen spelas det på fyra till fem dagar i veckan, och har inte justerats sedan 2008 8)

Flammig lönn ligger det någonstans i källaren :lol:

Många ädelträ är ju poriga ? men det ska ju slipas och lackas sedan, så har man bara portätat först så..Porerna i trät fylls med pimpsten och sprit

( Är det inte obearbetad Mahogney du tänker på , det får inte importeras om ingen har grovsågat ut tex gitarrsidor och säljer det som just gitarrsidor :lol:

Här handlar jag i bland ! Men kom i håg att påminna honom att skriva på paketet vad det innehåller :wink: annars ringer dom från Malmö 8)

http://www.rctonewoods.com/RCT_Store/index.php <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag fick ingen prislapp... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Jag fick ingen prislapp... :roll:

Nej , just det [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] allt från 10 - 25 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är väll samma kvalite som den på Rusta för 600kr?



:diablo: :whistle2: :wink: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Det är väll samma kvalite som den på Rusta för 600kr?



:diablo: :whistle2: :wink: :wink:
Tyvär :roll: Inte samma kvalitet, Igentligen sämmre på vissa punkter :oops: Man ska inte paddla kanot med mina, inte heller ha dom som paraply och inte jaga bålgetingar med dom ... DET kan man med Rustas och ÖoB`s :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nog om gitarrer ett tag ! Fick in kartongen med min bordssåg som stått i ladan sedan i september, stor kartong, vägde bly, med 50graders feber och ingen ork drog jag den på en pulka över gården i 35* kyla och snöstorm med Vargar och Björnar flåsande i nacken ... :shock: Hehehehe.... Nästan i allafall :wink: (Pulkan stämmer !

Väl i källaren såg jag till min fasa att det bestod av minst 8000 delar (Nästan) :lol:

Nåja, nu 36 skruv, 40 snorpapper och två alvedon fick jag ihop benställningen i allafall :close_call: :lol:

Stålbänken a 150kg bar Billykid och jag in i gårkväll :x



Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var väll björnarna som bar in kartongen 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm Lasse vad tusan hadde ni/du för bacil hemma hos er....

Den tog mig direkt...å jag brukar inte bli sjuk & absolut inte så här orkes lös på en dag...hellt däckad hela dan... :cold:

Jajaja...vi får kyra på oss snabbt.. :thumb: ..hörde att turbouffe ska ha IceRace på söndag 26/2...lite sugen är jag iaf... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar