Politiken i Sverige
Re: Politiken i Sverige
Jag är kluven... Sossarnas snack om satsningar på vård och omsorg av sjuka och de som är svaga av andra själ tilltalar mig. Men det som stör är att veta att de inte kommer att göra ett skit för att förbättra situationen för de grupperna. Jag klarar mig bra för tillfället och ett tag framöver. Men vi kommer alla att förr eller senare bli behov av hjälp eller vård på olika sätt. Grundsynen att invandrare, sjuka och handikappade är skit som bara kostar, utan att allt istället ska gå på plus är väldigt ohuman. Det ideala är att vi som har råd, än så länge, har det såpass bra att vi kan dela med oss till de som behöver tills vi själva är beroende av stöd för den dagen kommer....
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Saudiarabiens piskande av diverse misshagliga och halshuggningar till höger och vänster måste man väl ändå protestera mot ? När det gällde Mohamedteckningarna var det inget mediedrev om dem. Felet som gjordes var väl att tidningarna skrev vitt och brett om att militära samarbetes avtalet skulle sägas upp flera veckor innan beslutet, påhejade av miljöpartiet. Vill vi verkligen rädda jobb till vilket pris som helst det är den springande frågan. Hade inte araberna haft oljan skulle ingen brytt sig...
Ej läst hela tråden. Men tänker ändå yttra mig om politiken, den skrämmer mig!
Visst vill jag hjälpa alla jag kan och är en snäll person som hjälper alla i nöd!
Många som kommer hit, bad person mm, man behöver ej vara professor för att
förstå att har man levt med krig och elände hela sitt liv. Så om nån skjuter skallen
av ett barn så.. so what thats happen every day med den uppväxten så vad kan man
vänta.
Har vi kundskap och pengar mm att ta hand om alla det är min fråga..
Kan säja en sak, jag skänker aldrig ett öre åt invandrar tiggare som kanske har en hallik!
Sluta skänk där....det måste ju dö ut då...
Skänker mina pengar till mina vänner å släkt, typ min lilla syster(ensam mamma) som ej
hadde råd med tandläkaren. Var till käfftis nu...notan blev runt 6000kr. Tillägas kan att
jag ej har dålig tandhygen och brostar mina gaddar minst 2grr varje dygn!
Det är politiken här å nu, tycker verkligen synd att tandvård & även sjukvård blivit en klass
fråga tyvärr....enkelt vem jag skänker åt.....nu stack jag verkligen ut min haka men det är
vad jag tycker, får väl en fet smäll av nån en av mina hakor ...tur ja har flera hakor.. ...
Visst vill jag hjälpa alla jag kan och är en snäll person som hjälper alla i nöd!
Många som kommer hit, bad person mm, man behöver ej vara professor för att
förstå att har man levt med krig och elände hela sitt liv. Så om nån skjuter skallen
av ett barn så.. so what thats happen every day med den uppväxten så vad kan man
vänta.
Har vi kundskap och pengar mm att ta hand om alla det är min fråga..

Kan säja en sak, jag skänker aldrig ett öre åt invandrar tiggare som kanske har en hallik!
Sluta skänk där....det måste ju dö ut då...
Skänker mina pengar till mina vänner å släkt, typ min lilla syster(ensam mamma) som ej
hadde råd med tandläkaren. Var till käfftis nu...notan blev runt 6000kr. Tillägas kan att
jag ej har dålig tandhygen och brostar mina gaddar minst 2grr varje dygn!
Det är politiken här å nu, tycker verkligen synd att tandvård & även sjukvård blivit en klass
fråga tyvärr....enkelt vem jag skänker åt.....nu stack jag verkligen ut min haka men det är
vad jag tycker, får väl en fet smäll av nån en av mina hakor ...tur ja har flera hakor.. ...

Klart jag håller med när du pratar på det viset men jag har insett att det inte finns någon regering här oavsett vad dom kallar sig. Allt bereds och bestäms i EU och i sista hand USA som är den tyngsta makten. Men det finns länder som inte fogar sig i den här ordningen och dom blir då både hatade och ratade.
Någon total enighet om ordningen i väst finns dock ej och motståndet växer. En framtida skräll för franska Front Nationale kan vara starten för att få betongen i EU-bygget att börja vittra sönder.
Någon total enighet om ordningen i väst finns dock ej och motståndet växer. En framtida skräll för franska Front Nationale kan vara starten för att få betongen i EU-bygget att börja vittra sönder.
Två nya inlägg men jag menar förstås till Micke S....
Hmm du håller inte med mitt inlägg då 56:an undrar...56:an skrev:Två nya inlägg men jag menar förstås till Micke S....

Som boende i Göteborgstrakten tycker jag att det finns mer närliggande problem än utrikesministerns kritik av ett arabland. Nämligen de kriminella gängens skjutande
Så länge de bara har ihjäl andra kriminella kan problemet tyckas vara överkomliga men sista skjutningen i en restaurang där folk tittade på en fotbollsmatch på TV visar att också oskyldiga hamnar i skottlinjen. Så här kan vi inte ha det i Sverige 

Håller med där....bodde i Biskopgårdens område föra året..på jobb.HSE skrev:Som boende i Göteborgstrakten tycker jag att det finns mer närliggande problem än utrikesministerns kritik av ett arabland. Nämligen de kriminella gängens skjutandeSå länge de bara har ihjäl andra kriminella kan problemet tyckas vara överkomliga men sista skjutningen i en restaurang där folk tittade på en fotbollsmatch på TV visar att också oskyldiga hamnar i skottlinjen. Så här kan vi inte ha det i Sverige

Jag har inte läst ditt inlägg än, finns annat och göra när man kommit hem också....billykid skrev:Hmm du håller inte med mitt inlägg då 56:an undrar...56:an skrev:Två nya inlägg men jag menar förstås till Micke S....
1. Bakgrund och nuläge56:an skrev:Klart jag håller med när du pratar på det viset men jag har insett att det inte finns någon regering här oavsett vad dom kallar sig. Allt bereds och bestäms i EU och i sista hand USA som är den tyngsta makten. Men det finns länder som inte fogar sig i den här ordningen och dom blir då både hatade och ratade.
Ja det har blivit som du skriver att ingen regering här klarar att skapa en positiv utveckling för Sverige. Det beror på att vi precis som tidigare är beroende av en positiv handelsbalans men att det har blivit mycket svårare efterhand. Sverige har tillhört de bättre i klassen under flera hundra år. Det gav oss en välfärd och standard som var hög jämfört med många andra länder utan att större delen av befolkningen var hänvisad till ett permanent slaveri. Även om det förstås handlade om att antingen vara herre eller tjänare till så sent som för bara 50 år sedan så förbättrades situationen dramatiskt efterhand för alla även de som var sjuka eller svaga på annat sätt. Men vi har nu hamnat i läget att pendeln har börjat slå tillbaka och när den gör det kommer det att fortsätta i samma riktning om inget avvikande fenomen inträffar. Det skulle t.ex. kunna vara att det visar sig att Sverige sitter på jordens största oljekällor så att vi kan leva gott utan att producera något själva och ha gästarbetare från fattiga länder som uträttar alla sysslor som behöver göras. Det är dock inget sannolikt scenario.
Har man väl insett att situationen är sådan så behöver man bestämma sig för att antingen göra något åt det eller helt enkelt strunta i det. Alla kommer snabbt fram till att bara strunta i hur det går är ingen bra lösning och agerar medvetet eller omedvetet efter bästa förmåga för att tillgodose sina och närståendes behov av mat och husrum och saker som behövs för att ge tillvaron en mening när man inte äter eller sover.
Det är så att säga baslinjen där vi står idag.
2. Framtiden i detalj de närmaste 100 åren och översiktligt kommande 2000 år
Jag startar med att beskriva Sveriges framtid de närmaste åtta åren. Inget går som önskvärt för alla tänker bara på sitt. Detsamma gäller över hela linjen från gräsrotsnivå till samhällets toppskikt. En del som håller ihop och har en gemensam strategi lyckas bra medan andra som kör efter samma koncept misslyckas totalt. De som lyckas är givetvis de som håller i plånboken och har styrmedel så att den fylls på efterhand på andras bekostnad även om de är övertygade om att det själva har producerat tillväxten. Andra jobbar helt på individuell basis och lyckas bra eller inte alls beroende på vilka färdigheter de har. Men den genomsnittliga välfärdsutvecklingen går stadigt i fel riktning.
Detta pågår under fyra år vilket inte av en slump råkar sammanfalla med den tid som de rödgröna sitter vid makten.
Efter fyra år sker det ett regeringsbyte. Anders Borg har praktiserat med att få Finland på fötter och återtar sitt tidigare jobb som finansminister. Bildt som har lärt sig massor genom att vara aktiv på den internationella arenan tar rollen som utrikesminister på deltid. Han behöver inte lägga ner så mycket tid på det för han vet hur allt fungerar i detalj och exakt vad som behöver göras minut för minut. Han styr Sveriges utrikespolitik under en flik på sin Facebooksida så det tar inte så mycket tid och energi.
Den nya regeringen styrs formellt av någon som ingen knappt vet namnet på för personen i fråga har som enda uppgift att inte säga något som kan reta någon. Han varken behöver eller får ha någon sida på FB.
Anders B som är den som egentligen styr gör det enbart utifrån ekonomiska lönsamhetsmotiv. Det innebär att de som vill fly från Sverige för att de inte klarar av att försörja sig här får ett lockande avgångsvederlag om de utvandrar. Staten svarar även för att transporten till mottagarlandet sker på ett säkert sätt. Fram till gränsen där mottagarlandet inser att dess befolkning ökar på ett icke önskvärt sätt. Men genom att de ligger efter i fas går de på samma mina som vi har gjort de senaste åren och ser det som en god inkomstkälla för orter som har gått ner sig.
Försprånget är uppnått och man kan börja blicka framåt. Även om det inte sker någon direkt ekonomisk tillväxt under perioden så har man i stort sett gjort sig skuldfri och har fått en positiv handelsbalans. Framtiden ser ljus ut och man går med gott mod in i år 9-12 räknat från nu i vissheten om att det antagligen har ordnat sig för de som lever kvar i Sverige. Men man har glömt att det fortsätter att produceras åldringar och sjuka och det sker i en takt som inte ens Anders B kunde förutse. Han jobbar inte längre och röstar nu på de rödgröna i förhoppning om att bli väl omhändertagen som pensionär.
Så där håller de på och oscillerar fram och tillbaka under de närmaste 100 åren samtidigt som Ryssland som är de som styr oss fortfarande utvinner de naturresurser som finns kvar med Svenskar som arbetskraft. Allt görs manuellt för det finns inga maskiner som ger pay-back på det lilla som finns.
I slutet av perioden startar det 3:e världskriget. Det leder till att ca 99 % av alla tillgångar på jorden förstörs och förbrukas. Den naturliga balansen har återställts och nya livsformer börjar konkurrera med varandra för att få en större och större del av kakan. Den cykeln som man kan kalla för den nya tiden pågår i ca 2000 år tills allt startar om på nytt.
Svårare än så är det inte och vi som individer kan inte göra ett skit för att påverka förloppet, alla minst genom att lägga vår röst i det ena eller andra politiska blocket.
Så det bästa man kan göra är att se till att varje dag är så trevlig som möjligt både för en själv och andra.
Här en en film som visserligen ger en politiskt vinklad bild av utvecklingen men det ändå ligger en del i som tål att tänka på.
http://filmarkivet.se/sv/Film/?movieid= ... q%3dmaskin
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Med tanke på att nästan alla typer av industri i Sverige har havererat eller är på väg att göra det kan man undra vad som krävs för att det ska kunna fungera i framtiden. Vad behöver ske från politisk nivå och vad ska dagen ungdomar satsa på? Den första frågan är redan besvarad av samtliga partier i deras partiprogram
. Även om det ligger mycket i sådant så krävs det en förmåga att leva upp till visionerna och det har ingen av dem lyckats med de senaste decennierna så det troliga är att det inte kommer att bli bättre varken i ett kort eller längre perspektiv. Landet kanske är som vilken arbetsplats som helst, när det börjar gå utför i en stabil och varaktigt nedåtgående trend är klockan slagen och det dags att se sig om efter något annat. Men Sverige kan ju inte flytta till någon annan som tar ansvaret även om många försöker se det som en lösning genom att ha anslutit sig till EU. En fortsatt diskussion om sådant blir bara deprimerande så den kan man avsluta på en gång.
Är man ung får man istället ställa in siktet på sådant som kommer att utvecklas ytterligare eller i grunden är lönsamt och efterfrågat i alla lägen. Det är t.e.x. hantverk, spelverksamhet och arbeten inom den finansiella sektorn eller flyktingomhändertagande. Men alla kan inte jobba med sådant så att det ersätter den million och fler arbetstillfällen som har försvunnit. En lösning är då som jag var inne på ovan och som praktiseras av många och har gjort så under 100-tals år. Att som individ flytta dit det går att leva på arbete eller som också har blivit modernt till något land som sörjer för en på sitt omkostnadskonto. Det senare är förstås uteslutet för det finns inga vakanta platser där när vi har det behovet.
Med detta avslutar jag svamlet om framtiden och återvänder till väsentligheter, äta först och sedan ut i garaget och hitta på något kul!

Är man ung får man istället ställa in siktet på sådant som kommer att utvecklas ytterligare eller i grunden är lönsamt och efterfrågat i alla lägen. Det är t.e.x. hantverk, spelverksamhet och arbeten inom den finansiella sektorn eller flyktingomhändertagande. Men alla kan inte jobba med sådant så att det ersätter den million och fler arbetstillfällen som har försvunnit. En lösning är då som jag var inne på ovan och som praktiseras av många och har gjort så under 100-tals år. Att som individ flytta dit det går att leva på arbete eller som också har blivit modernt till något land som sörjer för en på sitt omkostnadskonto. Det senare är förstås uteslutet för det finns inga vakanta platser där när vi har det behovet.
Med detta avslutar jag svamlet om framtiden och återvänder till väsentligheter, äta först och sedan ut i garaget och hitta på något kul!

Micke S skrev:Med tanke på att nästan alla typer av industri i Sverige har havererat eller är på väg att göra det kan man undra vad som krävs för att det ska kunna fungera i framtiden. Vad behöver ske från politisk nivå och vad ska dagen ungdomar satsa på? Den första frågan är redan besvarad av samtliga partier i deras partiprogram. Även om det ligger mycket i sådant så krävs det en förmåga att leva upp till visionerna och det har ingen av dem lyckats med de senaste decennierna så det troliga är att det inte kommer att bli bättre varken i ett kort eller längre perspektiv. Landet kanske är som vilken arbetsplats som helst, när det börjar gå utför i en stabil och varaktigt nedåtgående trend är klockan slagen och det dags att se sig om efter något annat. Men Sverige kan ju inte flytta till någon annan som tar ansvaret även om många försöker se det som en lösning genom att ha anslutit sig till EU. En fortsatt diskussion om sådant blir bara deprimerande så den kan man avsluta på en gång.
Vad kan man göra åt den dåliga politiken...vadå rösta...grpm på vad pest eller kolera. Men tanka kraft å ut i snicker boan...låter otroligt bra...

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Förslag om att avrätta alla homosexuella läggs fram i USA
Går knappast igenom, men ändå...
http://www.svt.se/nyheter/forslag-om-at ... fram-i-usa

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Amerikaner slutar aldrig förvåna migRaketsport skrev:Förslag om att avrätta alla homosexuella läggs fram i USAGår knappast igenom, men ändå...

Den helnippriga lagvrängaren är en klockren USA-variant av grupperingen bakom 7/11 och liknande våldsverkare