undra vad många såna sura har gjort

Jo det är sant .men 0.02 är svårt att känna med bara fingrarna ,typ noll glapp och veven går lättbillykid skrev:Snyggt jobbat....har inte lästa hela tråden. Super bra skihmsning med klocka.
Men upptäckt som Conrad att lageren sättre sig, upp levet samma sak. Då jag skihmsar vevlager har jag lagt klocka på hyllan.
Det ska gå lätt utan att glappa......en känsla som man får vid äldre ålder!
Om man jobbat med spel å tåleranseer mm
Jag har väl tillverkat och sålt ca 25 kopplingar, och dom verkar palla med en hel del utan att slira.Lasse väss skrev:Helt fantastiskt
Behövs det några modifieringar på kåpa eller något för att få dit den kopplingen ?
A-ha... ja, då förstår jag, kanske är en blivande spekulantSura skrev:Jag har väl tillverkat och sålt ca 25 kopplingar, och dom verkar palla med en hel del utan att slira.Lasse väss skrev:Helt fantastiskt
Behövs det några modifieringar på kåpa eller något för att få dit den kopplingen ?
Jag körde min 1209:a med EKF och Athena 80 på moppepullingen med en släde bakom på 450kg och en kille på pakethållaren för att få lite bättre grepp.
Kopplingen slirade INTE och motorn orkade utan problem, MEN svingen gillade inte den övningen så den kröktes så kedjan hoppade och slet med sig kedjespännarna samtidigt
I kittet som jag säljer så ingår det en vattenskuren aluminium distans, och längre skruvar för att flytta ut oljekåpan så att korgen går fritt.
Men nu är det kraftig brist på korgar och centrum för mig, så jag har ett litet uppehåll i tillverkningen.