Nos Tank E-type

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fiiiiiint! :)

undra vad många såna sura har gjort :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilogurra skrev:fiiiiiint! :)

undra vad många såna sura har gjort :oops:
Ja du det är nog ett antal numera .vet att han vill fixa flera men har dåligt /ont om fina kopplingskorgar och centrumdrev som behövs. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

glapp

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt jobbat....har inte lästa hela tråden. Super bra skimsning med klocka.

Men upp levet samma sak som Conrad att lageren sätter sig, . Då jag skimsar vevlager har jag lagt klocka på hyllan.

Det ska gå lätt utan att glappa......en känsla som man får vid äldre ålder!
Om man jobbat med små spel å toleranseer mm :!: <!-- </EdIndex> --></div>
tture

Re: glapp

Inlägg av tture »

billykid skrev:Snyggt jobbat....har inte lästa hela tråden. Super bra skihmsning med klocka.

Men upptäckt som Conrad att lageren sättre sig, upp levet samma sak. Då jag skihmsar vevlager har jag lagt klocka på hyllan.

Det ska gå lätt utan att glappa......en känsla som man får vid äldre ålder!
Om man jobbat med spel å tåleranseer mm :!:
Jo det är sant .men 0.02 är svårt att känna med bara fingrarna ,typ noll glapp och veven går lätt :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har klurat och pulat med ett topplocksfäste.är inte helt nöjd men den får duga ett tag .får snida till ett nytt nästa vinter.
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Peppes Bodega

Inlägg av Peppes Bodega »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycker fästet ser riktigt bra ut! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tyckte också att det såg bra ut! Snyggt som vanligt, tture :D <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt fantastiskt :shock:
Behövs det några modifieringar på kåpa eller något för att få dit den kopplingen ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir lika imponerad som vanligt proffsigt gjort tture.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->BARA FÖR ATT FÅ KLAGA LIITE :oops: det är dålig puts på porslinet på tändstiftet :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

Lasse väss skrev:Helt fantastiskt :shock:
Behövs det några modifieringar på kåpa eller något för att få dit den kopplingen ?
Jag har väl tillverkat och sålt ca 25 kopplingar, och dom verkar palla med en hel del utan att slira.
Jag körde min 1209:a med EKF och Athena 80 på moppepullingen med en släde bakom på 450kg och en kille på pakethållaren för att få lite bättre grepp.
Kopplingen slirade INTE och motorn orkade utan problem, MEN svingen gillade inte den övningen så den kröktes så kedjan hoppade och slet med sig kedjespännarna samtidigt :oops:

I kittet som jag säljer så ingår det en vattenskuren aluminium distans, och längre skruvar för att flytta ut oljekåpan så att korgen går fritt.
Men nu är det kraftig brist på korgar och centrum för mig, så jag har ett litet uppehåll i tillverkningen. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Sura skrev:
Lasse väss skrev:Helt fantastiskt :shock:
Behövs det några modifieringar på kåpa eller något för att få dit den kopplingen ?
Jag har väl tillverkat och sålt ca 25 kopplingar, och dom verkar palla med en hel del utan att slira.
Jag körde min 1209:a med EKF och Athena 80 på moppepullingen med en släde bakom på 450kg och en kille på pakethållaren för att få lite bättre grepp.
Kopplingen slirade INTE och motorn orkade utan problem, MEN svingen gillade inte den övningen så den kröktes så kedjan hoppade och slet med sig kedjespännarna samtidigt :oops:

I kittet som jag säljer så ingår det en vattenskuren aluminium distans, och längre skruvar för att flytta ut oljekåpan så att korgen går fritt.
Men nu är det kraftig brist på korgar och centrum för mig, så jag har ett litet uppehåll i tillverkningen.
A-ha... ja, då förstår jag, kanske är en blivande spekulant :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag renoverar framgaffeln nu lite på sidan om bygget.var på en marknad i Ånnaboda där jag sprang på en övre gaffelkrona som jag trode var orginal E-type, men var inte säker på dom expanderande bultarna .men det var just vad det skulle vara.skit det låg flera där och billigt var det .Fan skulle köpt alla av han .det blev lite olika fynd på den marknad .

Bild

Bild

tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det någon som kan tipsa mig om en bra lite smidigare Soppakran en den på bilden,tycker den är lite klumpig som jag har . :?
Bild

Bild

Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där fästet kallar jag" GULDFISK" mycket trevlig slöjd 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar