Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av erlan »

jag vill minnas att för avsiktlig smitning får man indraget körkort i ett år.

erlan
Amarace

Inlägg av Amarace »

erlan skrev:jag vill minnas att för avsiktlig smitning får man indraget körkort i ett år.

erlan
Nja, upp till ett halvår beroende på omständigheter brukar det bli.

Förjävligt att föraren smet ifrån det där, dålig reklam för det företag han jobbar åt också, så det lör nog bli efterverkningar där också.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

Amarace skrev:
erlan skrev:jag vill minnas att för avsiktlig smitning får man indraget körkort i ett år.

erlan
Nja, upp till ett halvår beroende på omständigheter brukar det bli.

Förjävligt att föraren smet ifrån det där, dålig reklam för det företag han jobbar åt också, så det lör nog bli efterverkningar där också.
ja det är kanske sällan det bara är smitning. det kan ju ofta vara nåt
mer som tynger samvetet.

erlan
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Det intressanta är att smitningen sker vid Systembolagetsparkering och inga bussturer går där.
//Jossan
Josefine Andersson
HSE

Inlägg av HSE »

Raketsport skrev:Ojdå, tycker att lastbilschauffören borde ha märkt det. Men det kanske är svårt att känna vad som händer bak vid släpet.

Vi satt inte i bilen, utan den var parkerad så han kan inte ha missat att se den. Smällen hördes rejält också. Tack vare vittnen så fick vi regnumret på länstrafiksbussen.
Som lastbilschaufför märker man inte så mycket av vad släpet gör en 20 meter bakom en, det smågungar lite hela tiden i längdled är nog hur jag mest målande kan beskriva det. Man kör ju med släpets spår i minnet hela tiden så spårvalet blir inte det samma som med bara lastbilen. Sedan har jag aldrig kört över en hundkoja med släpet så jag kan inte uttala mig säkert om den biten :D
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Raketsport skrev:Ojdå, tycker att lastbilschauffören borde ha märkt det. Men det kanske är svårt att känna vad som händer bak vid släpet.

Vi satt inte i bilen, utan den var parkerad så han kan inte ha missat att se den. Smällen hördes rejält också. Tack vare vittnen så fick vi regnumret på länstrafiksbussen.
förbaskat synd på er fina volvo Jossan.....ser inget vidare ut för bilen ..är nog risk att försäkringsbolaget löser in och skrotar den tyvärr.. :( tråkigt på äldre välskötta bilar.. tur att de fick tag på smitaren...hoppas han/hon får lämmna ifrån sig körkortet ett tag.. :evil:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Jag skulle tro att han får lämna ifrån sig kortet. Jag hörde polisen prata med en annan polis som var på plats vid busscentralen när de hittade igen buss och förare.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Nu över till nåt helt annat igen :wink: ,killen/gubben med packmoppen tyckte vi skulle fara ut en sväng, mot Bygdeå & kolla ett sommarkafe om det var öppet & skulle det inte va det hade han en "surprise", nix stängt så vi åkte vidare till Näsberget för att se över vyerna, nu var det tydligen några år sen han varit dit för det enda vi såg var ungskog & väldigt lite av övriga utsikten.. :lol: trevlig surpise var det Bullens pilsnerkorv som kokades i nån hitech-modell ala Mount Everest (nån påse man hällde vatten på tror jag, sen kokade det..) & en folköl till.... thumb_up sen vidare ut i urskogen på nån gammal stig/väg tills vi kom ut på större grusväg ,sen tillbax mot Sikeå & campingen nere vid havet där det blev kaffe & bulle för en 20:a ,lite mer svammel sen hemmåt synd man skulle haft skoteroverall för det var ingen värme.. :cold:
Bild
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Raketsport skrev:Det intressanta är att smitningen sker vid Systembolagetsparkering och inga bussturer går där.
Chauffören var kanske också inne och köpte sig en stänkare? slider_anon.gif
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

HSE skrev: Sedan har jag aldrig kört över en hundkoja med släpet så jag kan inte uttala mig säkert om den biten :D
Hur vet du det ?
:mrgreen:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Hehe, det man inte känt av vet man inte att man gjort.
Bussen tog inte våran Volvo genom backning eller med bakhjulet utan med sidan när det skulle svänga ut från korsningen. Ingen p-förbudskylt och ingen linjetrafik på den vägen.

Zappa - Trevligt, men visst är det kallt på kvällarna.
Mer av sånna vägar blir det på raketrallyt. Kul att köra där man vanligtvis inte åker med bilen.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

släpade han med sig bilen en bit till och med?
om det är en vägsnutt ut från parkeringen så ser bilen ut att stå lite nära korsning och övergångställe.

erlan
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Bilen har nog flyttat sig en bit med tanke på skadorna. Vi var runt hörnet och hörde bara smällen, men andra vittnen såg och de har blivit hörda.
Den kan ha varit på minimumgränsen till övergångstället efter smällen. Stegade inte, men polisen sa inget om avståndet så vi antar att det var okej.
Den vägsnutten vi stod på är det nästan ingen genomfartstrafik och definitivt ingen busslinje.

Om vi nu ska göra det ordentligt... bilen var efter smällen ungefär vid pilen på kartan.
karta.png
karta.png (136.9 KiB) Visad 2009 gånger
VI fick nyss domen. Bilen skrotas.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

även om bilen skulle ha stått för nära så minskar det inte på något sätt busschauförens skuld. hen ska inte köra på saker, vad det än är eller står.

fördelen med att dom dömer ut bilen är ju att nu kan ni ju skaffa en annan redan nu.
hade den blivit reparerad hade ni blivit utan bil x antal veckor.

erlan
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

Ja nu firar vi öletsdag med en kall finne :D

Bild

Sen att semestern börjar imorgon 5 och en halv vecka gör ju saken inte sämre... mistick_yes.gif
Skriv svar