Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
snygg igen gjutning av badkaret. den såg jag inte först.
erlan
erlan
jag tyckte mest den var frän och lite ovanlig. om det kniper nån gång kan man ju själa kopplinglagret från den
den kommer nog inte på nån gc tror jag

den kommer nog inte på nån gc tror jag
...vart köpte du den?Raketaren skrev:ja då kom den då äntligen...
Hej.erlan skrev:ja en pinnskruv är ju lätt att fixa, har man sen ett skrotblock tar man hålsågen och sågar ur "hålet" för kickaxeln och svarvar till en bussning av. sen kan man montera kickstart.
vill man ha dit större drev än 13kugg får man däremot ta fram svetsen.
men håller med om att det var ett fynd. lagren är värda mer än 116 euro.
appropå kopplingslager, är det nån som har koll på kvaliteten på dom nytillverkade som finns på marknaden nu. är det anständig kvalitet? det partiet som kom packade med fett var väl riktigt skräp?
nån som testat dagens nytillverkade i nån vassare maskin?
erlan
PS
ska du ha blocket på en GC så finns det cylindrar i tyskland med 8mm skruvhål, dock på 1,5 hk.
DS
Har precis i kväll skruvat ihop min 3v sachs som är utrustad med lite hemfilade grejor.
Bytte till ett nytt kopplingslager då jag tyckte att det som satt där vart lite tråkigt, tvättade ur lagret från fettet det vart infettat med och gjorde en enkel rulltest, och herre gud

Att hänga dit ett sådant lager skulle jag akta mig för att göra om man har lite orr i maskinen...
S
Hynboholm skrev:...vart köpte du den?Raketaren skrev:ja då kom den då äntligen...
köpte den hos verktygsboden...

- zappafan
- Forumsponsor
Köpte ett äkta SKF kopplingslager från Norge kjell berg A/S (i obruten orginalkartong), dyrt som f... men känns duktigt glapp då du provar det i handen
, så nu har man en referens till då man tycker ett sånt lager känns glapp på en annan motor.... 

Ja där besannas det som man alltid trott att Sachsmotorerna var glappa redan som nya 

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Kul att den äntligen kommit fram!Raketaren skrev:ja då kom den då äntligen...kommer nog att bli lite bekvämare att meka nu...har skruvat ihop det hela ikväll..
![]()

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Raketsport skrev:Kul att den äntligen kommit fram!Raketaren skrev:ja då kom den då äntligen...kommer nog att bli lite bekvämare att meka nu...har skruvat ihop det hela ikväll..
![]()
känns ju faktiskt riktigt bra....men troligen kommer det att bli nån eller några moppar till salu nu..blir för trångt i verkstan annars...

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Vad blir det? Kan vara intresserad. Hör av dig (gärna på telefon) när du vet.Raketaren skrev:Raketsport skrev:Kul att den äntligen kommit fram!Raketaren skrev:ja då kom den då äntligen...kommer nog att bli lite bekvämare att meka nu...har skruvat ihop det hela ikväll..
![]()
känns ju faktiskt riktigt bra....men troligen kommer det att bli nån eller några moppar till salu nu..blir för trångt i verkstan annars...

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Ja jag som inte håller på med Sachs röjde lite i mitt skåp där jag har nya och dyra delar och vad hittade jag där i en rulle som jag undrade vad det var om inte två stycken nya SKF kopplingslager till Sachs, undrar var jag fått dom ifrån? bra att ha iallafall.
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Ser väldigt fin och fräsch ut. Så det var det du gjorde igår. Jag trodde du körde och hämtade/lämnade firmabil.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Sista årsmodellen för 99, va?Raketaren skrev:blev ett köp av en veteranare till idag denna dock med fyra hjul...![]()