Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketaren »

Raketsport skrev:Ser väldigt fin och fräsch ut. Så det var det du gjorde igår. Jag trodde du körde och hämtade/lämnade firmabil.
he-he jo det var därför att jag var på språng... 8) var tvungen att utöka saab samlingen lite... :wink:

Jo detta är sista modellen av Saab 99...sen hette dom saab 90 och blev asfula... :?
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Jag tror du är inne på rätt linje, somliga 80-tals bilar kommer och bli veteran garanterat.

Saab 900 är väl en och Audi en annan så därför ska jag spara min Audi 100 CC Avant -87 åt eftervärlden :D

Början av 80-talet fanns många snygga Audi det tycker i alla fall jag slider_anon.gif

Bild
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

Ur-quattron är ju värd att spara, men en 100 CC avant -87? :roll:
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Hynboholm skrev: men en 100 CC avant -87? :roll:
Sånna kastar ju folk efter en, flesta vill bli kvitt skräpet från gården....
Forumsponsor

zappafan skrev:... flesta vill bli kvitt skräpet från gården....
Det ville dom väl med gamla Amazoner också på 80-talet :roll:

Dom som kan det här med bilar vet att Audi 100:an var en tämligen krångelfri kvalitetsbil :wink:

Min Audi 100 har gått c:a 50.000 mil men den är allt annat än slut och det har aldrig varit bytt koppling :shock:
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

En polare hade en 1977 års Volvo 240 (ej Taxi-körd) som han körde till 54.000 mil, aldrig bytt koppling eller generator :shock: , stötdämpare, bromsbelägg,vattenpump,p-ändar & en del bussningar däremot.... :sorry: Ps. halvtaskiga vägar här uppe
Forumsponsor

zappafan skrev:
Hynboholm skrev: men en 100 CC avant -87? :roll:
Sånna kastar ju folk efter en, flesta vill bli kvitt skräpet från gården....
...är sorgligt undervärderade, till glädje för dem som förstår bättre. slider_score.gif

Klart man håller med Janne Hagnell här 8)
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Som gillar att köra plastbajamajor? :roll: :lol:
Forumsponsor

zappafan skrev: Ps. halvtaskiga vägar här uppe
Såna vägar blir motorväg med en Audi 100

Som sagt om två år veteran men ganska så modern sådan faktiskt.
Audi var en teknikbil, garanterat ej jämförbar med en 240 från stenåldern slider_anon.gif
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Stenålderrn ja, var en bra ålder, är inte du från den åldern? en annan kompis tjurades att ha audi länge (har numera Volvo & en Jeep) på hans audi 100 var det spännande att åka med, för utvändiga dörrhandtagen gick sönder i parti o minut + bränslefiltret i tanken hade han upp rätt ofta & rengjorde annars var det automatisk varvstopp vid omkörningar... :lol:
Forumsponsor

Ja, dom där utvändiga dörrhandtagen var en svag punkt, samma dörrhandtag fanns också på VW Jetta m.fl. bilar

Bränslefilter i tanken har jag inte sett något mer än silen som sitter i pumpen.

Det är en komplicerad bil, allt annat än enkel som t.ex en Volvo från den tiden och elssystemet ska vi bara inte tala om, fanns nog ingen annan vardagsbil från den tiden som var ens i jämförelse. Kollade idag på elanslutningen till värmepaketet. Brukar vara några 2-3 ledare till fläkten men här fanns ett tiotal anslutningar varav de flesta smala kablar för styrströmmar. Värmen säkert elektroniskt reglerad. På den här bilen finns tre elcentraler tror jag men Audi 200 hade t.o.m fyra. De är nog få som förstår sig på elsystemet på de här bilarna.

Elgivare ska vi bara inte tala om, det behövs en guide för att förstå vad alla ska vara till men har man den så blir det plötsligt ganska klart :shock:

Här är en kille som har bra koll :wink:
http://www.audi200.se
Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

56:an skrev: Audi var en teknikbil, garanterat ej jämförbar med en 240 från stenåldern slider_anon.gif
Ja och tekniken krånglar väl en hel del om jag inte minns fel, eller varför kör du inte med Audin :wink:

Är inte själv förtjust i Audi, hade för ett par år sedan en A4 1,8TS Quattro. Sämsta framvagnen i världshistorien, alltid tvåor på besiktningen på den, aldrig mer en VAG bil för mig.
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

56:an skrev: Min Audi 100 har gått c:a 50.000 mil men den är allt annat än slut och det har aldrig varit bytt koppling :shock:
Och när körde du den senast då? :wink:
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

den här halkade med från Jula idag... :) blir bra i moppegaraget...nu ska det bara städas i lite verktyg i den också...men det känns ju inte som man ids förrän till helgen..passade på medans det var extrapris på skåpet.. :wink:

Bild

nuså börjar ju verkstan att duga.. :)

Bild
Forumsponsor

Johan Lat skrev:, eller varför kör du inte med Audin :wink:
Det blev ett motorfel jag inte lyckades reparera, jag gissar i K-Jetronic men en kille påstår nu att det finns nån värmegivare i fördelaren som stänger av om det blir för varmt :shock:

Framvagnen är superbra men styrlederna var mindre bra men på min bil är det utbytta :)

Jag har aldrig lastat så mycket i någon bil som den. Både järnskrot och bilen full av färsk ekved men den verkar palla trycket för den reser alltid på sig sen när man lastat ur :D
Skriv svar