En polare hade en 1977 års Volvo 240 (ej Taxi-körd) som han körde till 54.000 mil, aldrig bytt koppling eller generator , stötdämpare, bromsbelägg,vattenpump,p-ändar & en del bussningar däremot.... Ps. halvtaskiga vägar här uppe
Stenålderrn ja, var en bra ålder, är inte du från den åldern? en annan kompis tjurades att ha audi länge (har numera Volvo & en Jeep) på hans audi 100 var det spännande att åka med, för utvändiga dörrhandtagen gick sönder i parti o minut + bränslefiltret i tanken hade han upp rätt ofta & rengjorde annars var det automatisk varvstopp vid omkörningar...
Ja, dom där utvändiga dörrhandtagen var en svag punkt, samma dörrhandtag fanns också på VW Jetta m.fl. bilar
Bränslefilter i tanken har jag inte sett något mer än silen som sitter i pumpen.
Det är en komplicerad bil, allt annat än enkel som t.ex en Volvo från den tiden och elssystemet ska vi bara inte tala om, fanns nog ingen annan vardagsbil från den tiden som var ens i jämförelse. Kollade idag på elanslutningen till värmepaketet. Brukar vara några 2-3 ledare till fläkten men här fanns ett tiotal anslutningar varav de flesta smala kablar för styrströmmar. Värmen säkert elektroniskt reglerad. På den här bilen finns tre elcentraler tror jag men Audi 200 hade t.o.m fyra. De är nog få som förstår sig på elsystemet på de här bilarna.
Elgivare ska vi bara inte tala om, det behövs en guide för att förstå vad alla ska vara till men har man den så blir det plötsligt ganska klart
56:an skrev:
Audi var en teknikbil, garanterat ej jämförbar med en 240 från stenåldern
Ja och tekniken krånglar väl en hel del om jag inte minns fel, eller varför kör du inte med Audin
Är inte själv förtjust i Audi, hade för ett par år sedan en A4 1,8TS Quattro. Sämsta framvagnen i världshistorien, alltid tvåor på besiktningen på den, aldrig mer en VAG bil för mig.
den här halkade med från Jula idag... blir bra i moppegaraget...nu ska det bara städas i lite verktyg i den också...men det känns ju inte som man ids förrän till helgen..passade på medans det var extrapris på skåpet..
Johan Lat skrev:, eller varför kör du inte med Audin
Det blev ett motorfel jag inte lyckades reparera, jag gissar i K-Jetronic men en kille påstår nu att det finns nån värmegivare i fördelaren som stänger av om det blir för varmt
Framvagnen är superbra men styrlederna var mindre bra men på min bil är det utbytta
Jag har aldrig lastat så mycket i någon bil som den. Både järnskrot och bilen full av färsk ekved men den verkar palla trycket för den reser alltid på sig sen när man lastat ur