Kolla, det här har jag köpt!!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste dock ha tag i någon som kan svetsa :? <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
knilsknilsson skrev:Måste dock ha tag i någon som kan svetsa :?
Var inte seriös med o sätta kapen i bilen :wink: hehe, vad är det och svetsa då? <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Neifelheim skrev:
knilsknilsson skrev:Har varit och hämtat massa med jobb :D 8) :?
Med lister och krom, ratt i backelit, california-vit, äkta galon i skinnimitation :D
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Ja, jo, börjar bli dyrt med amazon nu. därför man ska sätta kapen i dom o taksänka :wink: :twisted:
inte fasen ska man kapa i dem!! en så fin bil skall ha sina originallinjer kvar. hoppas denna bil hålls i originalskick o ej kapas o förstörs. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Neifelheim skrev:
knilsknilsson skrev:Måste dock ha tag i någon som kan svetsa :?
Var inte seriös med o sätta kapen i bilen :wink: hehe, vad är det och svetsa då?
Haha nejdå inget sådant på denna :wink:
Rost i dörrar, rost runt hjulhusen bak, golvet i bagaget. Har ingen kunskap
om varken plåt eller svetsarbete så jag tänker nog överlåta det till någon annan men jag måste bara hitta nån som vill ta sig an jobbet :) <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svetsa rost är inte kul förens du gör det på sista biten, då är det nästan kul, fast ändå inte.
Försök låna en svets och köp lite plåt, lära sig svetsa är inte så svårt bara man har rätt grejor och kan ställa in svetsen rätt!! det är viktigt, annars ser det ut som kattbajs, exempel finns i "projekt".
Lämna iväg att få det lagat kostar pengar om du ska göra det på firma, för rostlaga tar tid om du ska göra det bra.
Så alternativet är nog svetsa själv eller hitta någon som tycker det är kul att rostlaga och gör det för småpengar :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

körmoped skrev:Svetsa rost är inte kul förens du gör det på sista biten, då är det nästan kul, fast ändå inte.
Försök låna en svets och köp lite plåt, lära sig svetsa är inte så svårt bara man har rätt grejor och kan ställa in svetsen rätt!! det är viktigt, annars ser det ut som kattbajs, exempel finns i "projekt".
Lämna iväg att få det lagat kostar pengar om du ska göra det på firma, för rostlaga tar tid om du ska göra det bra.
Så alternativet är nog svetsa själv eller hitta någon som tycker det är kul att rostlaga och gör det för småpengar :D
Jo tanken var att hitta någon som gör det privat. Som inte tar tokmycket betalt. <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla om dom har fordonsmek utbildning med inriktning på bilplåtslageri i O-hamn. Jag tror det kan vara den sortens bil som dom gärna tar emot som repobjekt. Det brukar kosta betydligt mindre på sådana ställen men det måste man ju göra upp innan.

Nya plåtdetaljer finns säkert att köpa annars kolla Tradera.

I våras fick jag tag på ett antal NOS brytarsatser :wink: men nu har någon spottat ut mängder av dem på Tradera så priserna har väl sjunkit ända ner mot botten.... :( <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

56:an skrev:Kolla om dom har fordonsmek utbildning med inriktning på bilplåtslageri i O-hamn. Jag tror det kan vara den sortens bil som dom gärna tar emot som repobjekt. Det brukar kosta betydligt mindre på sådana ställen men det måste man ju göra upp innan.

Nya plåtdetaljer finns säkert att köpa annars kolla Tradera.

I våras fick jag tag på ett antal NOS brytarsatser :wink: men nu har någon spottat ut mängder av dem på Tradera så priserna har väl sjunkit ända ner mot botten.... :(
Jo jag har tänk det också men vi har bara fordonsprogrammet med inriktning transport :? <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

knilsknilsson skrev:Jo jag har tänk det också men vi har bara fordonsprogrammet med inriktning transport :?
Här i Kalmar finns det. Jag gick där -72 till -73 men då fick vi bara lära oss svetsa på småbitar.

Ska du hit, så hör av dig innan så kan vi träffas om militärpakethållaren....

Är pakethållaren någorlunda OK får du en NOS brytarsats till Volvo Amazon B18A. Kan ha en omgång nya tändstift oxå om jag letar lite.... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, jo, börjar bli dyrt med amazon nu. därför man ska sätta kapen i dom o taksänka :wink: :twisted:[/quote]

inte fasen ska man kapa i dem!! en så fin bil skall ha sina originallinjer kvar. hoppas denna bil hålls i originalskick o ej kapas o förstörs.[/quote]

"kapas och förstörs", det är det där med åsikter igen, eller vad man tycker själv. Syrrans kille bygger hotrods dagligen, och han har taksänkt en amazon, byggt i hydrauler, och vunnit x antal priser.

Så alla gör vad dom vill med det dom köper. sen om man är en original mupp eller inte, det är en annan femma. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
f50glx
Forumsponsor

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Uploaded with ImageShack.us
så blev det ett till objekt jag som trode att jag hade nog många men vem kan motstå en f50glx :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->aaarrrggggg :twisted: :twisted:

Jag ropade in 2st kåpskruvar på tradera som ser ut att vara fina original.
igår fick jag hem dom och säljaren har skickat 2 helt andra , nytillverkade :gaah:

nu e man på krigsstigen
vad fan ska man göra nu??? :furious: <!-- </EdIndex> --></div>
henrik123

Inlägg av henrik123 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lämna dåligt omdöme?. Åka dit?. Finns många alternativ. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->man får ju inte rätt grejjer för att man ger dåligt omdöme men det är klart att jag gör ändå
åka dit ?
fan då blir det väl slagsmål 8)

vi får se vad det blir av det
nu säger han att dom är likadana men dom jag fick har fel lettring och är obehandlade,nytillverkade :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
henrik123

Inlägg av henrik123 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe kan nog bli lite gymnastik ja. Grymt tråkigt när man inte får det man har betalt för. har hänt mig med. Men det löste sig då. Lycka till <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar