Kolla, det här har jag köpt!!
- knilsknilsson
- Forumsponsor
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste dock ha tag i någon som kan svetsa
<!-- </EdIndex> --></div>

Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Volvo 142 1969
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
inte fasen ska man kapa i dem!! en så fin bil skall ha sina originallinjer kvar. hoppas denna bil hålls i originalskick o ej kapas o förstörs. <!-- </EdIndex> --></div>Neifelheim skrev:Ja, jo, börjar bli dyrt med amazon nu. därför man ska sätta kapen i dom o taksänkaknilsknilsson skrev:Har varit och hämtat massa med jobb![]()
![]()
Med lister och krom, ratt i backelit, california-vit, äkta galon i skinnimitation
Uploaded with ImageShack.us![]()
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
- knilsknilsson
- Forumsponsor
- Kontakt:
Rost i dörrar, rost runt hjulhusen bak, golvet i bagaget. Har ingen kunskap
om varken plåt eller svetsarbete så jag tänker nog överlåta det till någon annan men jag måste bara hitta nån som vill ta sig an jobbet
Haha nejdå inget sådant på dennaNeifelheim skrev:Var inte seriös med o sätta kapen i bilenknilsknilsson skrev:Måste dock ha tag i någon som kan svetsahehe, vad är det och svetsa då?

Rost i dörrar, rost runt hjulhusen bak, golvet i bagaget. Har ingen kunskap
om varken plåt eller svetsarbete så jag tänker nog överlåta det till någon annan men jag måste bara hitta nån som vill ta sig an jobbet

Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
Volvo 142 1969
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svetsa rost är inte kul förens du gör det på sista biten, då är det nästan kul, fast ändå inte.
Försök låna en svets och köp lite plåt, lära sig svetsa är inte så svårt bara man har rätt grejor och kan ställa in svetsen rätt!! det är viktigt, annars ser det ut som kattbajs, exempel finns i "projekt".
Lämna iväg att få det lagat kostar pengar om du ska göra det på firma, för rostlaga tar tid om du ska göra det bra.
Så alternativet är nog svetsa själv eller hitta någon som tycker det är kul att rostlaga och gör det för småpengar
Försök låna en svets och köp lite plåt, lära sig svetsa är inte så svårt bara man har rätt grejor och kan ställa in svetsen rätt!! det är viktigt, annars ser det ut som kattbajs, exempel finns i "projekt".
Lämna iväg att få det lagat kostar pengar om du ska göra det på firma, för rostlaga tar tid om du ska göra det bra.
Så alternativet är nog svetsa själv eller hitta någon som tycker det är kul att rostlaga och gör det för småpengar

fd Körmoped
- knilsknilsson
- Forumsponsor
- Kontakt:
Jo tanken var att hitta någon som gör det privat. Som inte tar tokmycket betalt. <!-- </EdIndex> --></div>körmoped skrev:Svetsa rost är inte kul förens du gör det på sista biten, då är det nästan kul, fast ändå inte.
Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
Volvo 142 1969
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla om dom har fordonsmek utbildning med inriktning på bilplåtslageri i O-hamn. Jag tror det kan vara den sortens bil som dom gärna tar emot som repobjekt. Det brukar kosta betydligt mindre på sådana ställen men det måste man ju göra upp innan.
Nya plåtdetaljer finns säkert att köpa annars kolla Tradera.
I våras fick jag tag på ett antal NOS brytarsatser
men nu har någon spottat ut mängder av dem på Tradera så priserna har väl sjunkit ända ner mot botten....
I våras fick jag tag på ett antal NOS brytarsatser

- knilsknilsson
- Forumsponsor
- Kontakt:
Jo jag har tänk det också men vi har bara fordonsprogrammet med inriktning transport56:an skrev:Kolla om dom har fordonsmek utbildning med inriktning på bilplåtslageri i O-hamn. Jag tror det kan vara den sortens bil som dom gärna tar emot som repobjekt. Det brukar kosta betydligt mindre på sådana ställen men det måste man ju göra upp innan.
I våras fick jag tag på ett antal NOS brytarsatsermen nu har någon spottat ut mängder av dem på Tradera så priserna har väl sjunkit ända ner mot botten....

Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
Volvo 142 1969
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
Ska du hit, så hör av dig innan så kan vi träffas om militärpakethållaren....
Är pakethållaren någorlunda OK får du en NOS brytarsats till Volvo Amazon B18A. Kan ha en omgång nya tändstift oxå om jag letar lite....
Här i Kalmar finns det. Jag gick där -72 till -73 men då fick vi bara lära oss svetsa på småbitar.knilsknilsson skrev:Jo jag har tänk det också men vi har bara fordonsprogrammet med inriktning transport
Ska du hit, så hör av dig innan så kan vi träffas om militärpakethållaren....
Är pakethållaren någorlunda OK får du en NOS brytarsats till Volvo Amazon B18A. Kan ha en omgång nya tändstift oxå om jag letar lite....

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, jo, börjar bli dyrt med amazon nu. därför man ska sätta kapen i dom o taksänka
[/quote]
inte fasen ska man kapa i dem!! en så fin bil skall ha sina originallinjer kvar. hoppas denna bil hålls i originalskick o ej kapas o förstörs.[/quote]
"kapas och förstörs", det är det där med åsikter igen, eller vad man tycker själv. Syrrans kille bygger hotrods dagligen, och han har taksänkt en amazon, byggt i hydrauler, och vunnit x antal priser.
Så alla gör vad dom vill med det dom köper. sen om man är en original mupp eller inte, det är en annan femma. <!-- </EdIndex> --></div>

inte fasen ska man kapa i dem!! en så fin bil skall ha sina originallinjer kvar. hoppas denna bil hålls i originalskick o ej kapas o förstörs.[/quote]
"kapas och förstörs", det är det där med åsikter igen, eller vad man tycker själv. Syrrans kille bygger hotrods dagligen, och han har taksänkt en amazon, byggt i hydrauler, och vunnit x antal priser.
Så alla gör vad dom vill med det dom köper. sen om man är en original mupp eller inte, det är en annan femma. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Uploaded with ImageShack.us
så blev det ett till objekt jag som trode att jag hade nog många men vem kan motstå en f50glx

Uploaded with ImageShack.us
så blev det ett till objekt jag som trode att jag hade nog många men vem kan motstå en f50glx

sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->man får ju inte rätt grejjer för att man ger dåligt omdöme men det är klart att jag gör ändå
åka dit ?
fan då blir det väl slagsmål
vi får se vad det blir av det
nu säger han att dom är likadana men dom jag fick har fel lettring och är obehandlade,nytillverkade
åka dit ?
fan då blir det väl slagsmål

vi får se vad det blir av det
nu säger han att dom är likadana men dom jag fick har fel lettring och är obehandlade,nytillverkade