Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Tanken på den vita i mitten ger den en fin och unik karaktär.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
- zappafan
- Forumsponsor
Som en -61:a Crescent sport...Micke S skrev:Tanken på den vita i mitten ger den en fin och unik karaktär.

- GlobalNomad
Idag vart det en 50cc solfjäder topp, cylle och kolv till nostalgi motorn (3 vxl rundmotor)
-71 Zundapp KS50
-32 Ford Roadster (350/350)
-32 Ford Roadster (350/350)
-
[quote="musköchrister"]det var ju inte meningen att jag skulle köpa nån mer ,men den här kunde jag inte motstå.det mesta rätt och ramen varken omsvetsad eller trasig nånstans vad jag kan se.även block och hö kåpan hel,vilket det inte brukar vara. som grädde på moset var det med en komplett 6-vxl motor till.så jag övertalade mig själv att det var en belöning för att jag gjorde 29:e strålbehandlingen och förhoppningsvis den sista i fredags. sen kan jag sälja en av dom andra MX specialerna som står på vinden

upload jpg
idag var det roligt att gå till posten och hämta paket. stort tack till andreas, falkfish kompis.jag fick byta till mig en blå/gul tank som passade som en smäck,den ska inte renoveras utan vara i hyfsat orginalskick

adult picture hosting

upload jpg
idag var det roligt att gå till posten och hämta paket. stort tack till andreas, falkfish kompis.jag fick byta till mig en blå/gul tank som passade som en smäck,den ska inte renoveras utan vara i hyfsat orginalskick

adult picture hosting
Christer.
De där kunde väl inte bli bättre, sitter som en smäck ju...
S
De där kunde väl inte bli bättre, sitter som en smäck ju...
S
Hur cool som helst..
S
S
grymt fin Tank Muskö grattis ..men fan du kunde ju ha satt dit ett tanklock på den innan du fota o jag som har köpt hem massa lock till digmusköchrister skrev:musköchrister skrev:det var ju inte meningen att jag skulle köpa nån mer ,men den här kunde jag inte motstå.det mesta rätt och ramen varken omsvetsad eller trasig nånstans vad jag kan se.även block och hö kåpan hel,vilket det inte brukar vara. som grädde på moset var det med en komplett 6-vxl motor till.så jag övertalade mig själv att det var en belöning för att jag gjorde 29:e strålbehandlingen och förhoppningsvis den sista i fredags. sen kan jag sälja en av dom andra MX specialerna som står på vinden
upload jpg
adult picture hosting

-
visst,men dom är ju nya,ska leta fram ett beggat och sätta dit 

Ett nytt Godzilla projekt är uppstartat. Det ska nog gå att få liv i den här. Den har redan ett Athena St 2 kit (Tivedens) men motorn är 3 vx och behöver bytas ut för att det ska bli lite fjong på ekipaget.
- Bilagor
-
- DSC03903.JPG (378.2 KiB) Visad 3399 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
- J2000E
Skjutsade de gamla föräldrarna till familjens landsställe på Åland i helgen.
Passade på att inviga min "andrakniv". En Casström Swedish forrest knife no 10. Fin masurbjörk och full tånge. Den här kniven har fått riktigt bra betyg i de flesta sammanhang. Inte direkt vacker men mycket allround och prisvärd. Sandvik 14C28N rosttrögt stål och skandinavisk slipning.
Jag är mycket nöjd med min "förstakniv" (en första generationens EKA W11 med skandinavisk slipning) men det som fick mig intresserad av denna Casström no 10 var ergonomin. Handtaget är fantastiskt att hålla i och arbeta med. När man ser det förstår man inte men när man håller i den är det rena drömmen. Kommer bli mycket bra till allmän skogstjänst och diverse jakt.

Passade på att inviga min "andrakniv". En Casström Swedish forrest knife no 10. Fin masurbjörk och full tånge. Den här kniven har fått riktigt bra betyg i de flesta sammanhang. Inte direkt vacker men mycket allround och prisvärd. Sandvik 14C28N rosttrögt stål och skandinavisk slipning.
Jag är mycket nöjd med min "förstakniv" (en första generationens EKA W11 med skandinavisk slipning) men det som fick mig intresserad av denna Casström no 10 var ergonomin. Handtaget är fantastiskt att hålla i och arbeta med. När man ser det förstår man inte men när man håller i den är det rena drömmen. Kommer bli mycket bra till allmän skogstjänst och diverse jakt.

Fick hem 3 olika beställningar idag, Z-styre från cykelkraft, framskärmsämne från classic-cycle.de och e-typbakskärm från mopedrenovering.
Alla skötte sig exemplariskt bra med leveranserna snabbt och rätt delar och inget restnoterat.
Snart ska de väl monteras på projekt GNU och då kommer det lite bilder...
Alla skötte sig exemplariskt bra med leveranserna snabbt och rätt delar och inget restnoterat.
Snart ska de väl monteras på projekt GNU och då kommer det lite bilder...
- Bilagor
-
- kg154106701.jpg (15.2 KiB) Visad 3317 gånger
-
- cc_053.jpg (58.17 KiB) Visad 3317 gånger
-
- 24600656-origpic-1de0c1.jpg (125.27 KiB) Visad 3317 gånger
Snyggt styre som säkert är skönt och vettigt samtidigt som det ser fränt ut ! Jag tror att jag testar ett sådant.
Jag fick på ett mer normalt styre på Zundappen i kväll istället för det höga Cuppini som satt på. Det är förstås mycket bättre rent körmässigt men ingen slutlig lösning som gärna får se lite roligare ut som t.ex. Z-styret.
Jag fick på ett mer normalt styre på Zundappen i kväll istället för det höga Cuppini som satt på. Det är förstås mycket bättre rent körmässigt men ingen slutlig lösning som gärna får se lite roligare ut som t.ex. Z-styret.
- Bilagor
-
- DSC03907.JPG (267.16 KiB) Visad 3259 gånger
Nu har jag att göra de närmsta åren