Micke S skrev:Snyggt styre som säkert är skönt och vettigt samtidigt som det ser fränt ut ! Jag tror att jag testar ett sådant.
Jag fick på ett mer normalt styre på Zundappen i kväll istället för det höga Cuppini som satt på. Det är förstås mycket bättre rent körmässigt men ingen slutlig lösning som gärna får se lite roligare ut som t.ex. Z-styret.
Snyggt styre! Var hittade du det? Härlig mojped också
Fick med det när jag köpte SR400. Det är något märkesstyre för dold wiredragning men det jag hade som känns bäst och inte ser ut som taxöron.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Om du kör på honung så fungerar det bäst att ta bort trottelnål och huvudmunstycke och förvärma bränslet. Tändningen ställer man på samma som slaglängden t.ex. 42 mm före TDC genom att det brinner långsamt.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
erlan skrev:det där är en av värdens mest kända böcker om tvåtaktstrimmning.
erlan
... och det är tveksamt om han kan lära sig nåt
För ett tag sen var jag på IKEA och på bordet framför mig låg en barnbok som handlade om en kanin och en myra som blev kompisar i skogen. Jag blev så tagen att jag läste hela boken pärm till pärm och tyckte jag lärde mig hur djuren gör i skogen
Undrar hur den gör som läser en bok och inte lär sej nåt...
erlan skrev:det där är en av värdens mest kända böcker om tvåtaktstrimmning.
erlan
... och det är tveksamt om han kan lära sig nåt
För ett tag sen var jag på IKEA och på bordet framför mig låg en barnbok som handlade om en kanin och en myra som blev kompisar i skogen. Jag blev så tagen att jag läste hela boken pärm till pärm och tyckte jag lärde mig hur djuren gör i skogen
Undrar hur den gör som läser en bok och inte lär sej nåt...
Jadu, jag kan inte lära mig speciellt mycket genom att läsa i en bok, oavsett hur noga det är beskrivet, däremot så är där bilder, eller nån visar hur man ska göra i "praktiken" så kan jag lära mig.