Förra året köpte jag ett fritidshus och den här låg slängd i vedboden. En gång i tiden så stod den förmodligen i en affär och var fylld med tobak. Jag tyckte att den förtjänade ett bättre öde än att ligga och bli väntad på att bli uppeldad, så jag monterade några möbelvinklar på den och gjorde om den till en hylla i garaget.
Brandsläckaren är mest en prydnad, det finns givetvis större varianter i garaget, men visst blev det rätt snyggt?
Med all respekt till er fotbollsfantaster men en timmes program om dragningen till fotbolls-EM,
är det så intressant så någon av er följer just detta program?
Bara nyfiken.
TolvNollNio skrev:Med all respekt till er fotbollsfantaster men en timmes program om dragningen till fotbolls-EM,
är det så intressant så någon av er följer just detta program?
Fotboll är för mig obegripligt att man kan titta på. Det är mer spännande att bänka sig, med chips, dipp och öl, framför tvättmaskinen. Då kan man vråla och kasta chips varje gång maskinen vänder håll och när centrifugeringen startar får man ställa sig upp och ta i och skrika tills man får blodtrycksfall i fötter och ramlar ihop.. Min föredetta svärfar älskar fotboll så därför vet jag hur det går till..
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
Baronen skrev:Fotboll är för mig obegripligt att man kan titta på. Det är mer spännande att bänka sig, med chips, dipp och öl, framför tvättmaskinen. Då kan man vråla och kasta chips varje gång maskinen vänder håll och när centrifugeringen startar får man ställa sig upp och ta i och skrika tills man får blodtrycksfall i fötter och ramlar ihop.. Min föredetta svärfar älskar fotboll så därför vet jag hur det går till..
Inte utan att jag har mina aningar om varför han är föredetta svärfar...
Ganska intressant det där med sport, ingen av mina motorintresserade kompisar gillar sport.
dom hatar det, har aldrig förstått det.
Just fotboll kan va riktigt booooring men så fort Zlatte är med så är det ju alltid lite bra
Baronen skrev:Fotboll är för mig obegripligt att man kan titta på. Det är mer spännande att bänka sig, med chips, dipp och öl, framför tvättmaskinen. Då kan man vråla och kasta chips varje gång maskinen vänder håll och när centrifugeringen startar får man ställa sig upp och ta i och skrika tills man får blodtrycksfall i fötter och ramlar ihop.. Min föredetta svärfar älskar fotboll så därför vet jag hur det går till..
När jag var grabb spelade jag fotboll på sommaren och ishockey på vintern, det fanns inte mycket annat att syssla med på fritiden. Så även om det är 20 år sedan jag spelade sist i korpen så tittar jag en del när det är fotboll eller hockey på teven. Det sista jag spelade var förresten innebandy men mina knä gillade inte det riktigt så jag lade av. Såg en av spelarna dra av hälsenan och halta på kryckor i åtskilliga veckor och det var inte den första skadan i vårt korplag. Men än skulle jag kunna tänka mig lira fotboll i något seniorlag. Men så är det det här med tid...
När jag var liten grabb så skruvade jag sönder gräsklippare och cyklar medan kompisarna spelade fotboll. Efter ett tag fick jag ihop grejerna och ibland gick dom till och med att starta. Efter att praktiserat detta ett tag blev det mindre och mindre delar över när allt var ihopsatt. När jag var 11 år hade jag den snyggaste motordrivna lådbilen i Kumla kommun. Egenhändigt byggd medan mina jämnåriga spelade dataspel. Sedan tog jag över servicen av maskinerna på gården. Det gjorde att man hade pengar i plånkan
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53