övrigt
Re: övrigt
Första snön har kommit i skellefteå i dag måndag den 31 oktober 2016
Det är för att kunna köra på e10 som jag låtit höja trottelnålen på yamaha dt50r om det nu kommer ? Vill vara med och minska utsläppen och samtidigt höja medelhastigheten utan att höja topphastigheten på dt50r och samtidigt göra dt50r lite snålare i trafiken. Det är en trött eu jag kör. det är orsak nr 2 till att jag kan köra året om i trafiken med den.dt50r är en trött och tung eu 45:a i trafiken.med e10 kan jag åter få upp dt50r i 57km/h och samtidigt få mera vridmoment i motorn och ändå få mindre utsläpp under körning i trafiken.försöker visa att man kan köra 2-takt miljövänligt i trafiken.dt50r är ju nedpluggad från 5-9hkr i motoreffekt
Att höja trottelnålen påverkar enbart bränslemängden på delgas. För att anpassa till etanol även på sista tredjedelen av gaspådrag, där du har effekten, behöver du även öka på arean på huvudmunstycket. Resonemangen gäller för E85. För E5 och E10 behöver du inte göra något alls på en otrimmad moppe. Den lilla etanolmängden är mer att betrakta som en förorening (av bensinens energiinnehåll) och har inga nämnvärda positiva effekter.
Hur många grader är det ute nu?
Hur många grader är det ute nu?

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Senast var det +0,5 grader.avgaskröken på dt50r är fjäderupphängd med bultad delning där pluggen sitter med 3 bultar och packning.
Hur kan då motorn bli starkare då just i låg och mellan registret? Dom enda registren jag kör på ?motorn får ju mera soppa och orkar då mera,egen erfarenhet
+ att utan avgasrör bullrar den bara och går sämre
Jag skrev att huvudmunstycket påverkar den sista tredjedel av registret. Jag är inte så bra på tankeläsning att jag kan svara på frågor innan jag vet vilka de ärmarklundt skrev:Hur kan då motorn bli starkare då just i låg och mellan registret? Dom enda registren jag kör på ?motorn får ju mera soppa och orkar då mera,egen erfarenhet

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Här kan du läsa på svenska om hur bland annat nålen påverkar blandningen. Förhoppningsvis kanske du kommer ut lite klokare och visare om du plöjer igenom den sidan http://www.braigasen.com/Gsons_Forgasartips.htmmarklundt skrev:Hur kan då motorn bli starkare då just i låg och mellan registret? Dom enda registren jag kör på ?motorn får ju mera soppa och orkar då mera,egen erfarenhet
Jag har provat,har du? Jag kan starta utan choke på sommaren
Jajjemen visst kan jag starta utan choke men inte beror det på hur nålen är ställd i alla fall,jag kan spela saxofon...marklundt skrev:Jag har provat,har du? Jag kan starta utan choke på sommaren
Innan jag höjde nålen var jag jämt tvungen choka dt50r jämt och motorn är ej konstruerad som en puch.på yamaha dt50r är det reedventil insug därför funkar inte membran förgasare på den motorn medans puchen har kolvstyrt insug.plocka isär insuget får du se sedan kan ej jag spela nåt muskinstrument alls och är ointresserad av sport.
Har tummen ovanpå handen när det gäller musikinstrument och sport
jag har åxå reedventil, dock kör jag inte med membranförgasare just nu men jag har gjort det och för övrigt så funkar det även på kolvstyrt insug, man tar vakuum direkt från ett hål i vevhuset då.marklundt skrev:Innan jag höjde nålen var jag jämt tvungen choka dt50r jämt och motorn är ej konstruerad som en puch.på yamaha dt50r är det reedventil insug därför funkar inte membran förgasare på den motorn medans puchen har kolvstyrt insug.plocka isär insuget får du se sedan kan ej jag spela nåt muskinstrument alls och är ointresserad av sport.
Nålens läge påverkar inte hur lätt moppen startar, däremot nålens diameter, sen är det åxå så att nålmunstycket slits med tiden så efter 4500mil så är det säkert större än från början
Det var ett misstag låta höja trottelnålen,motorn går orent och går allt sämre hela tiden.
På yamaha center tar dom helst inte ens dt50r med tång ens numera fast dom har sålt dt50r en gång i tiden för att jag är ensam som kör dt50r i stan numera och för att det är jag.byta in den går inte längre.dom är ytliga där. Försäljarna där har tydligen glömt allt om dt50r.minnet är kort och dåligt på försäljarna samt ytligt .rena ryssland man får och kan inte klaga som kund där. dom tror inte på kunden.dt50r har över 5.000mil kvar på mätaren av livslängden för en dt50r ska hålla 100.000km eller 10.000mil. Men.det är modet som tydligen styr mopederna via median och modet styrs av median.slit och slängsamhället styrs av median direkt.