Rexxy skrev:
Usch, jag hatar ordet "maxtrimmat". Får det att låta som en riktigt värstingcylinder.
Bättre säljaren skrivit maxslipat kanske ?
Mvh P
En cylinder kan inte vara "maxtrimmad" eller "maxslipad" som du säger det.
Om den vore maxtrimmad har man hittat varenda lilla häst som man kan få ur den. Troligt? Nej. Finns alltid mer att göra, slipa bort/lägga till. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Maxslipat är det när det inte finns nått kvar att slipa i. Blir dock inte särskilt användbart som cylinder i det utförandet.
"Max" är ett fult ord i trimsammanhang, det kan alltid bli bättre... även om det inte behöver vara större för det. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ibland undrar jag hur mycket vissa säljare tror att deras delar är värda.
Är det någon mer än jag som reagerar - 995 för ett par väl begagnade fotplattor till Alabama...
60 cc skrev:Ibland undrar jag hur mycket vissa säljare tror att deras delar är värda.
Är det någon mer än jag som reagerar - 995 för ett par väl begagnade fotplattor till Alabama...
Fast det va rju bara jag o den där Red Eagles som krigade dock. Det är ju attan att man aldrig ska lyckas komma över en Bing 17 till rimligt pris <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag minns bara Bing 1/17/68 (= Bing U-båt) med fäste för insugsgummi (Zündapp). Nu långt senare har jag sett samma förgasare finns med bearbetad (svarvad) anslutning och på bilderna ovan förstår jag varför, förgasaren kan då direkt klämmas mot insugsrör. <!-- </EdIndex> --></div>