Aha, då vet förstår jag vad det är fem dagar till. Har inte koll på midvintersolståndet och visst vill jag ha sommar.
övrigt
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Re: övrigt
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Jag har ingen respekt för åskväder ska vi ta en tur nästa år ?
En mopedhjälm duger lika bra som att sitta i en bil när det åskar enligt mej . att däck skulle göra en ojordad stämmer inte alls . för blixten slår upp i molnet inte ner .
+ söker sig till minus och molnet är minus och marken är + .
Om jag tar i den blå jorden får jag ström i mej då.svar.nej .men. Om jag tar i den bruna så får jag ström i mej . lite ström sticker bara i fingrarna
Nollan i ett elsystem väljer inte färdväg efter färgen på kablar. Du kan aldrig veta om en blå kabel är strömförande eller ej.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Men. Varför är den blå då ? + en annan sak . jag kan ju inte erkänna trimmande jag aldrig gjort .det blir ju lögn om jag gör det .
Riejun är ju pluggad och är fortfarande pluggad
Det är ju en omöjlighet både köra lovligt och olovligt samtidigt .
Om blå används i den fasta delen installationen ska den vara kopplad till nollan. På så sätt har du rätt.
Men blå och svart används ofta även i anslutningskablar till olika apparater som ansluts till eluttag. Om man då skulle ta i en blå kabeln är risken för att den är strömförande 50 % beroende på hur stickproppen är vänd i uttaget. Är den då strömförande finns risken att man avlider av elchock och inte bara att det killar lite i fingrarna.
Eftersom det är så farligt med el och personsäkerhet är extra viktigt i sammanhanget gjorde jag ett inlägg. Det var inte bara för din skull utan även till andra läsare som kan bli vilseledda. De flesta vuxna vet dock sedan länge att man inte ska peta på anslutna elkablar oavsett färg.

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Jag har en hel kartong med använda mittellor och har haft armen ur led 6 gånger .tror jag gillar stuns då ? Nej tack .
Varje gång jag bromsar hårt sätter sig EU mopeden
Vill inte köra en el drivet åskmanget på hjul
Bensinen får kosta vad den vill för jag kör EU moped 45:a ?
Det blir svårt få mej att anama EU moped scootern för jag har sett skrotet live