Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jahapp. Ni som inte minns det så köpte jag en jlo piano på tradera. http://www.tradera.com/ILO-motor-saljes-i-befinlikt-skick-auktion_105180596
Har fått hem den och börjat sätta ihop den. Satt nyss ihop kopplingen förövrigt. Nu är saken så att jag inte alls fick emd någon hel trampaxel för båda sidorna utan endast för ena och hålet för trampaxeln i ytterkåpan på höger sida är igen pluggad. Ska de bara vara en trampa eller finns det kick till dessa? Jag har absolut ingen aning om sånt här så all hjälp mottages
<!-- </EdIndex> --></div>
Har fått hem den och börjat sätta ihop den. Satt nyss ihop kopplingen förövrigt. Nu är saken så att jag inte alls fick emd någon hel trampaxel för båda sidorna utan endast för ena och hålet för trampaxeln i ytterkåpan på höger sida är igen pluggad. Ska de bara vara en trampa eller finns det kick till dessa? Jag har absolut ingen aning om sånt här så all hjälp mottages

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hej !
Ja visst finns det kick på dom, har det på min Monarscoot och även min brors ena Monarpeden har Ilomotor med kick.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
NRoos skrev:Nu är saken så att jag inte alls fick emd någon hel trampaxel för båda sidorna utan endast för ena och hålet för trampaxeln i ytterkåpan på höger sida är igen pluggad. Ska de bara vara en trampa eller finns det kick till dessa?
Hej !
Ja visst finns det kick på dom, har det på min Monarscoot och även min brors ena Monarpeden har Ilomotor med kick.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
-
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
tror ni på mig
nä jag har för mig att dom satt på monarscooter en sån som nicklas högberg håller på att skruva i delar. du vet den som inte startar
Den motorn var specialtillverkad & satt enbart på den 3hjuliga invalidmopeden Ampo-Teratt avsedd för enbenta därav endast en tramp..NRoos skrev:Jahapp. Ni som inte minns det så köpte jag en jlo piano på tradera. http://www.tradera.com/ILO-motor-saljes-i-befinlikt-skick-auktion_105180596
tror ni på mig

nä jag har för mig att dom satt på monarscooter en sån som nicklas högberg håller på att skruva i delar. du vet den som inte startar

- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så vitt jag vet så hade mer eller mindre alla Monark med JLO Piano kick mellan 1961-1963, dvs tiden mellan trampmotorerna och då man monterade Flintamotorn.
Gå in på länken
http://www.veteranmopeder.com/ klicka på Moppegalleriet/Bilder/Filmclip mm och därifrån vidare på Veteranmopedsfoton sorterade efter märke och sedan skrollar man till märke t.ex. Monark.
Och så hittar man en hel del annat kul också
Gå in på länken
http://www.veteranmopeder.com/ klicka på Moppegalleriet/Bilder/Filmclip mm och därifrån vidare på Veteranmopedsfoton sorterade efter märke och sedan skrollar man till märke t.ex. Monark.
Och så hittar man en hel del annat kul också

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ok gränsfall att den skulle ha kick alltså. men e de rätt grejer som va me i köpet o de ej är genomgående trampaxel så e de ju en kickmotor. de e ju bara o testa o vrida kickaxeln o se om den går runt. om den inte e i smådelar vill säga. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå den går runt. Har beställt ny kil till trampan och en packningssats sen ska jag sätta ihop den och kolla kompa samt gnista å sånna saker sen ska jag sälja den. Har ingen moppe att prova motorn i och jag orkar inte bygga en testbänk. <!-- </EdIndex> --></div>
Såna här svar gör att jag skiter i och hjälpa andra som har nåt knas på sin moppe, så fort dom har fått snurr på skiten så ska det säljas och tjänas massor med pengar bara det gnistrar å går runtNRoos skrev:Jodå den går runt. Har beställt ny kil till trampan och en packningssats sen ska jag sätta ihop den och kolla kompa samt gnista å sånna saker sen ska jag sälja den. Har ingen moppe att prova motorn i och jag orkar inte bygga en testbänk.

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tråkigt bara att även om de gnistrar o går runt så e ju inte de ngn garanti för att motorn e okej. kan ju va andra fel också. men men varför lägga energi på en motor som ska säljas av lika fort som den e fixad?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja grejjen var ju den att jag trodde att den passade i min monarped om ni läser lite i den här tråden hitta ni det. Var dock fel motor så då är jag inte intresserad av den. Tycker dock det är roligt att meka och att tjäna en slant är inte helt fel. Jag har absolut ingen inkomst förutom mitt studiebidrag och med det kan jag inte renovera mopeder och leva samtidigt så jag tycker att det jag gör är rätt. Jag struntar blank i vad ni andra tycker men jag tycker det är rätt kul att fixa moppar och det är svårt utan pengar. Du behöver inte hjälpa mig om du inte vill Tompa. Du gör som du vill. <!-- </EdIndex> --></div>