Kolla, det här har jag köpt!!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den där F50:n var med lääänge på blocket , t.o.m sänkt till 6000kr ?
funderade ett tag själv på den <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra byte Rexxy! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Slant på tangenterna och råkade buda hem denna :oops: Var övertygad om att någon annan hade lagt ett högre maxbud så jag skulle bara testa att bjuda en tia till... Såklart blev den min :roll:

Vad är det för nåt? Tycker det ser ut som en 2växlad men nåt stämmer ju inte där... Vad har jag gjort cocos_acc.gif

http://www.tradera.com/trampmotor-auktion_302510_144024963
Visst är det nåt fläktkylt? :roll: :?: <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->JA Pälle du har jort ett klipp en 2vxlad tramp för fläkt kylning med det nyare breda blockett. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yahooo - tradera here i come....and again and again Grattis pälle <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja och framför allt är det en tyskmotor med anti-trimnings-cylinderfästet.
den bakre högra cylinderpinnbulten sitter förskjuten innåt.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

erlan skrev:ja och framför allt är det en tyskmotor med anti-trimnings-cylinderfästet.

erlan
Se där det var något nytt....

Du menar att vanliga "svensk" cylindrar inte passar "bolt on"?

Tittade på motorn igen...

Den ser fin ut men det brukar motorerna göra som kommer från Tyskland tycker jag.

Jag ser motorn har reedcylle, det räcker väl för att få skaplig effekt tycker jag i alla fall....

Men det måste väl vara en speciell svänghjulskåpa om det ska vara utan fläktkylning förstås...? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

erlan skrev:ja och framför allt är det en tyskmotor med anti-trimnings-cylinderfästet.

busenkelt att byta blockhalva ju. för blockhalvor växer ju på träd.

erlan
<!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har du en fräsch F50 Rexxy :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

S_Compakt skrev:Den där F50:n var med lääänge på blocket , t.o.m sänkt till 6000kr ?
funderade ett tag själv på den
Den var sänkt till 6000kr ja. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

56:an skrev:

erlan
Se där det var något nytt....

Du menar att vanliga "svensk" cylindrar inte passar "bolt on"?

Tittade på motorn igen...

Den ser fin ut men det brukar motorerna göra som kommer från Tyskland tycker jag.

Jag ser motorn har reedcylle, det räcker väl för att få skaplig effekt tycker jag i alla fall....

Men det måste väl vara en speciell svänghjulskåpa om det ska vara utan fläktkylning förstås...?
Tveksam till att jag skulle ha gjort ett fynd :?: Ska vara att reedcyllen går att använda då.

Om man ska försvenska den, måste man inte byta bägge blockhalvorna då, eller passar vanliga fläktkåpor på denna? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Erlan har rätt. Kan vara svårt att använda den cyllen på en svensk motor, men du kanske har en annan "tysk"som behöver en cylle? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pälle

Inlägg av Pälle »

Raketsport skrev:Erlan har rätt. Kan vara svårt att använda den cyllen på en svensk motor, men du kanske har en annan "tysk"som behöver en cylle?
Haha, du tror jag vill sätta den på en Zündapp? Dylika organtransplantatationer brukar avstötas tämligen omgående :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Pälle skrev:
Raketsport skrev:Erlan har rätt. Kan vara svårt att använda den cyllen på en svensk motor, men du kanske har en annan "tysk"som behöver en cylle?
Haha, du tror jag vill sätta den på en Zündapp? Dylika organtransplantatationer brukar avstötas tämligen omgående :wink:
Njka inte riktigt så jag menade :lol: men det hade varit fyndigt om jag tänkt så långt.
Jag menade att du kanske har en annan sachsmotor från tyskland med det speciella cylinderfästet som du ska använda den på. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Raketsport skrev:
Pälle skrev:
Haha, du tror jag vill sätta den på en Zündapp? Dylika organtransplantatationer brukar avstötas tämligen omgående :wink:
Njka inte riktigt så jag menade :lol: men det hade varit fyndigt om jag tänkt så långt.
Jag menade att du kanske har en annan sachsmotor från tyskland med det speciella cylinderfästet som du ska använda den på.
tror motorn trots allt är värd de som den kostar. den har ju trots allt ett innehåll. växellåda vevparti med ´mera kanske är fina bitar. skaffa membran o bygg klart den vet ja så har du ju en bra motor, den är nog ej värdelös trots cyllefästet. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar