Kolla, det här har jag köpt!!
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Visst är det nåt fläktkylt?Pälle skrev:Slant på tangenterna och råkade buda hem dennaVar övertygad om att någon annan hade lagt ett högre maxbud så jag skulle bara testa att bjuda en tia till... Såklart blev den min
Vad är det för nåt? Tycker det ser ut som en 2växlad men nåt stämmer ju inte där... Vad har jag gjort
http://www.tradera.com/trampmotor-auktion_302510_144024963

-
Du menar att vanliga "svensk" cylindrar inte passar "bolt on"?
Tittade på motorn igen...
Den ser fin ut men det brukar motorerna göra som kommer från Tyskland tycker jag.
Jag ser motorn har reedcylle, det räcker väl för att få skaplig effekt tycker jag i alla fall....
Men det måste väl vara en speciell svänghjulskåpa om det ska vara utan fläktkylning förstås...? <!-- </EdIndex> --></div>
Se där det var något nytt....erlan skrev:ja och framför allt är det en tyskmotor med anti-trimnings-cylinderfästet.
den bakre högra cylinderpinnbulten sitter förskjuten innåt.
erlan
Den ser fin ut men det brukar motorerna göra som kommer från Tyskland tycker jag.
Jag ser motorn har reedcylle, det räcker väl för att få skaplig effekt tycker jag i alla fall....
Men det måste väl vara en speciell svänghjulskåpa om det ska vara utan fläktkylning förstås...? <!-- </EdIndex> --></div>
-
<!-- </EdIndex> --></div>erlan skrev:ja och framför allt är det en tyskmotor med anti-trimnings-cylinderfästet.
busenkelt att byta blockhalva ju. för blockhalvor växer ju på träd.
erlan
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
- SachsMekarn
Ska vara att reedcyllen går att använda då.
Om man ska försvenska den, måste man inte byta bägge blockhalvorna då, eller passar vanliga fläktkåpor på denna? <!-- </EdIndex> --></div>
Tveksam till att jag skulle ha gjort ett fynd56:an skrev:Se där det var något nytt....erlan skrev:ja och framför allt är det en tyskmotor med anti-trimnings-cylinderfästet.
erlan
Men det måste väl vara en speciell svänghjulskåpa om det ska vara utan fläktkylning förstås...?

Om man ska försvenska den, måste man inte byta bägge blockhalvorna då, eller passar vanliga fläktkåpor på denna? <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<!-- </EdIndex> --></div>
Haha, du tror jag vill sätta den på en Zündapp? Dylika organtransplantatationer brukar avstötas tämligen omgåendeRaketsport skrev:Erlan har rätt. Kan vara svårt att använda den cyllen på en svensk motor, men du kanske har en annan "tysk"som behöver en cylle?

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
men det hade varit fyndigt om jag tänkt så långt.
Jag menade att du kanske har en annan sachsmotor från tyskland med det speciella cylinderfästet som du ska använda den på. <!-- </EdIndex> --></div>
Njka inte riktigt så jag menadePälle skrev:Haha, du tror jag vill sätta den på en Zündapp? Dylika organtransplantatationer brukar avstötas tämligen omgåendeRaketsport skrev:Erlan har rätt. Kan vara svårt att använda den cyllen på en svensk motor, men du kanske har en annan "tysk"som behöver en cylle?

Jag menade att du kanske har en annan sachsmotor från tyskland med det speciella cylinderfästet som du ska använda den på. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
tror motorn trots allt är värd de som den kostar. den har ju trots allt ett innehåll. växellåda vevparti med ´mera kanske är fina bitar. skaffa membran o bygg klart den vet ja så har du ju en bra motor, den är nog ej värdelös trots cyllefästet. <!-- </EdIndex> --></div>Raketsport skrev:Njka inte riktigt så jag menadePälle skrev:Haha, du tror jag vill sätta den på en Zündapp? Dylika organtransplantatationer brukar avstötas tämligen omgåendeRaketsport skrev:Erlan har rätt. Kan vara svårt att använda den cyllen på en svensk motor, men du kanske har en annan "tysk"som behöver en cylle?men det hade varit fyndigt om jag tänkt så långt.
Jag menade att du kanske har en annan sachsmotor från tyskland med det speciella cylinderfästet som du ska använda den på.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248