Sida 36 av 79

Postat: 27 nov 2011, 16:49
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den där F50:n var med lääänge på blocket , t.o.m sänkt till 6000kr ?
funderade ett tag själv på den <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 nov 2011, 16:52
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra byte Rexxy! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 nov 2011, 17:21
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Slant på tangenterna och råkade buda hem denna :oops: Var övertygad om att någon annan hade lagt ett högre maxbud så jag skulle bara testa att bjuda en tia till... Såklart blev den min :roll:

Vad är det för nåt? Tycker det ser ut som en 2växlad men nåt stämmer ju inte där... Vad har jag gjort cocos_acc.gif

http://www.tradera.com/trampmotor-auktion_302510_144024963
Visst är det nåt fläktkylt? :roll: :?: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 nov 2011, 20:36
av HUSQVARNA SPORT
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->JA Pälle du har jort ett klipp en 2vxlad tramp för fläkt kylning med det nyare breda blockett. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 nov 2011, 20:52
av Grannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yahooo - tradera here i come....and again and again Grattis pälle <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 nov 2011, 21:47
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja och framför allt är det en tyskmotor med anti-trimnings-cylinderfästet.
den bakre högra cylinderpinnbulten sitter förskjuten innåt.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 nov 2011, 21:54
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erlan skrev:ja och framför allt är det en tyskmotor med anti-trimnings-cylinderfästet.
den bakre högra cylinderpinnbulten sitter förskjuten innåt.

erlan
Se där det var något nytt....

Du menar att vanliga "svensk" cylindrar inte passar "bolt on"?

Tittade på motorn igen...

Den ser fin ut men det brukar motorerna göra som kommer från Tyskland tycker jag.

Jag ser motorn har reedcylle, det räcker väl för att få skaplig effekt tycker jag i alla fall....

Men det måste väl vara en speciell svänghjulskåpa om det ska vara utan fläktkylning förstås...? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 nov 2011, 22:17
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erlan skrev:ja och framför allt är det en tyskmotor med anti-trimnings-cylinderfästet.
den bakre högra cylinderpinnbulten sitter förskjuten innåt.

busenkelt att byta blockhalva ju. för blockhalvor växer ju på träd.

erlan
<!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 nov 2011, 22:32
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har du en fräsch F50 Rexxy :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 nov 2011, 22:53
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Den där F50:n var med lääänge på blocket , t.o.m sänkt till 6000kr ?
funderade ett tag själv på den
Den var sänkt till 6000kr ja. :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 28 nov 2011, 11:24
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:
erlan skrev:ja och framför allt är det en tyskmotor med anti-trimnings-cylinderfästet.
den bakre högra cylinderpinnbulten sitter förskjuten innåt.

erlan
Se där det var något nytt....

Du menar att vanliga "svensk" cylindrar inte passar "bolt on"?

Tittade på motorn igen...

Den ser fin ut men det brukar motorerna göra som kommer från Tyskland tycker jag.

Jag ser motorn har reedcylle, det räcker väl för att få skaplig effekt tycker jag i alla fall....

Men det måste väl vara en speciell svänghjulskåpa om det ska vara utan fläktkylning förstås...?
Tveksam till att jag skulle ha gjort ett fynd :?: Ska vara att reedcyllen går att använda då.

Om man ska försvenska den, måste man inte byta bägge blockhalvorna då, eller passar vanliga fläktkåpor på denna? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 28 nov 2011, 14:39
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Erlan har rätt. Kan vara svårt att använda den cyllen på en svensk motor, men du kanske har en annan "tysk"som behöver en cylle? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 28 nov 2011, 15:18
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Erlan har rätt. Kan vara svårt att använda den cyllen på en svensk motor, men du kanske har en annan "tysk"som behöver en cylle?
Haha, du tror jag vill sätta den på en Zündapp? Dylika organtransplantatationer brukar avstötas tämligen omgående :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 28 nov 2011, 16:37
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:
Raketsport skrev:Erlan har rätt. Kan vara svårt att använda den cyllen på en svensk motor, men du kanske har en annan "tysk"som behöver en cylle?
Haha, du tror jag vill sätta den på en Zündapp? Dylika organtransplantatationer brukar avstötas tämligen omgående :wink:
Njka inte riktigt så jag menade :lol: men det hade varit fyndigt om jag tänkt så långt.
Jag menade att du kanske har en annan sachsmotor från tyskland med det speciella cylinderfästet som du ska använda den på. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 28 nov 2011, 18:34
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:
Pälle skrev:
Raketsport skrev:Erlan har rätt. Kan vara svårt att använda den cyllen på en svensk motor, men du kanske har en annan "tysk"som behöver en cylle?
Haha, du tror jag vill sätta den på en Zündapp? Dylika organtransplantatationer brukar avstötas tämligen omgående :wink:
Njka inte riktigt så jag menade :lol: men det hade varit fyndigt om jag tänkt så långt.
Jag menade att du kanske har en annan sachsmotor från tyskland med det speciella cylinderfästet som du ska använda den på.
tror motorn trots allt är värd de som den kostar. den har ju trots allt ett innehåll. växellåda vevparti med ´mera kanske är fina bitar. skaffa membran o bygg klart den vet ja så har du ju en bra motor, den är nog ej värdelös trots cyllefästet. <!-- </EdIndex> --></div>