Tradera och jag
Varför måste man alltid lämna omdöme?
jag lämnar väldigt sällan omdöme och det har hänt att jag fått nåt elakt mail för att jag inte lämnat.
konstigt nog bara av säljare som inte har betett sig som man förväntar sig.
själv tycker jag inte det betyder nåt alls, men jag har förstått att det är väldigt viktigt för en del.
håller nog med coolvette lite där, skulle man lämna ett dåligt omdöme får man ju ett dåligt tillbaka lika säkert som amen i kyrkan.
däremot har jag försökt gett positivt omdöme men dåligt betyg på leveranstid, men det var ett himlans trixande så jag gav upp.
jag lämnar väldigt sällan omdöme och det har hänt att jag fått nåt elakt mail för att jag inte lämnat.
konstigt nog bara av säljare som inte har betett sig som man förväntar sig.
själv tycker jag inte det betyder nåt alls, men jag har förstått att det är väldigt viktigt för en del.
håller nog med coolvette lite där, skulle man lämna ett dåligt omdöme får man ju ett dåligt tillbaka lika säkert som amen i kyrkan.
däremot har jag försökt gett positivt omdöme men dåligt betyg på leveranstid, men det var ett himlans trixande så jag gav upp.
Tycker också det blitt slöare med omdömen på TRadera på sistone.
Dock har jag en fast princip, säljaren ska lämna omdöme först, sedan köparen.
Eftersom affären är klar för säljaren först (iomed att pengarna är betalda) ska denne lämna omdöme, och köparen lämnar sedan när objektet är hemma och man kollat på det.
Att en säljare inte vill lämna först är ju för att OM dom får ett negativt omdöme så vill dom kunna ge ett negativt tillbaka, helt grundlöst eftersom dom inte skulle ha skickat objektet om inte pengarna kommit in.
Dock har jag en fast princip, säljaren ska lämna omdöme först, sedan köparen.
Eftersom affären är klar för säljaren först (iomed att pengarna är betalda) ska denne lämna omdöme, och köparen lämnar sedan när objektet är hemma och man kollat på det.
Att en säljare inte vill lämna först är ju för att OM dom får ett negativt omdöme så vill dom kunna ge ett negativt tillbaka, helt grundlöst eftersom dom inte skulle ha skickat objektet om inte pengarna kommit in.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Det är lite fegt att inte lämna omdöme på köpare direkt efter betalningen kommit in. Om man vet att man har varit reko så har man oftast inget att oroa sig för. Men det finns alltid dom som aldrig blir nöjda hur man än gör och de som har satt i system att klaga för att få bättre pris eller gratis grejer.
Som systemet fungerar idag, så betyder omdömet ingenting....
Som systemet fungerar idag, så betyder omdömet ingenting....
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
För att många drar sig för att bjuda på t.ex en motor som en totalt okänd (en utan bra omdömen alltså) lägger ut för typ fyra tusen spänn. Det behövs bra omdömen för att folk skall våga sätta in större belopp eftersom chanserna att bli blåst av oseriösa vid förskottsbetalning ökar lavinartat ifall det inte går att få någon form av "kvalitetsmärkning" på säljaren.kejsaren skrev:Varför måste man alltid lämna omdöme?
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- pangerva
- Forumsponsor
Jag betalar aldrig för en Blocketannonserad vara om jag inte hämtar på plats. I alla fall inte mer än för 500 kronor.
Här är avståndet avgörande såvida man inte har ett ombud på plats.
Budar heller inte på grejor som någon med flera negativa omdömen har till försäljning. Ett negativt på hundra är inget att oroa sig för men det finns de som har mångfallt fler och då avstår jag oavsett vara och pris.
Beskrivningarna från tidigare inlägg att det är svårt eller besvärligt att lämna omdöme är bara svepskäl för att inte lämna för det är hur lätt som helst. Klaras lätt av av en femåring!
Kanske det är annorlunda för er norrlänningar som har digra avstånd.
För oss som bor söderut, söder om Gävle, kanske det är annorlunda
Här är avståndet avgörande såvida man inte har ett ombud på plats.
Budar heller inte på grejor som någon med flera negativa omdömen har till försäljning. Ett negativt på hundra är inget att oroa sig för men det finns de som har mångfallt fler och då avstår jag oavsett vara och pris.
Beskrivningarna från tidigare inlägg att det är svårt eller besvärligt att lämna omdöme är bara svepskäl för att inte lämna för det är hur lätt som helst. Klaras lätt av av en femåring!
Kanske det är annorlunda för er norrlänningar som har digra avstånd.
För oss som bor söderut, söder om Gävle, kanske det är annorlunda

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Jag lämnar alltid omdömen själv oavsett om jag fått eller inte, men anser inte att systemet fungerar eller är speciellt trovärdigt.
Visst är det annorlunda för oss i norr gällande blocketannonser. Vi har bland annat köpt två mopeder osedda från okända människor i Gbg med förskottsbetalning.
Visst är det annorlunda för oss i norr gällande blocketannonser. Vi har bland annat köpt två mopeder osedda från okända människor i Gbg med förskottsbetalning.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Håller med, det är oftast den enda chans man har att bedömma säljaren, om det finns återkommande "levererade fel grejor och vägrade retur" eller "defekt vara" i säljarens feedback så ringer varningsklockorna för mig.pangerva skrev: Budar heller inte på grejor som någon med flera negativa omdömen har till försäljning. Ett negativt på hundra är inget att oroa sig för men det finns de som har mångfallt fler och då avstår jag oavsett vara och pris.
Några negativa som "lång leveranstid" kan man ju leva med, om man bara är beredd på det.
Många säljare har mängder med feedback och jag tittar bara på deras feedback som säljare, om jag är köpare.
Om dom har mycket positiv fb som köpare men beter sig som knölar när de säljer grejor är ju intressantare för mig som köpare.
förlåt, Jag tyckte felpangerva skrev:Beskrivningarna från tidigare inlägg att det är svårt eller besvärligt att lämna omdöme är bara svepskäl för att inte lämna för det är hur lätt som helst. Klaras lätt av av en femåring!

bara för att du sa sådär ska jag köpa nåt av dig och ge dålig fb

skojja bara