övrigt
Re: övrigt
Är arbets temperaturen på lågan inne i motorn på + 400-520 grader i en vätskekyld 2-takts motor ?
Är lågans temperatur på +200-300 grader vid körning på e85 inne i förbränningsmotor rummet på en vätskekyld 2-taktare på vintern ?
Tvåtaktare går fint att köra på ickefossilt bränsle, som t.ex etanol. Det krävs bara ca 40% större munstycken i förgasaren.
Så visst kommer 2-taktaren att överleva bensinen
Så visst kommer 2-taktaren att överleva bensinen

Det räcker med 1 nr större huvudmunstycke .i mitt fall 77 munstycke för att köra på etanol .annars koksar tändstiftet igen p.g av att motorn får för mycket etanol och drunkar i etanol. E100 finns inte i Sverige och e85 har utgått .
Senast redigerad av marklundt den 24 dec 2019, 08:35, redigerad totalt 1 gång.
Med 77:s huvudmunstycke och en nålhöjning kan det gå att köra 2-taktare på e100 .annars på e98 ?
Med 77:huvudmunstycke går det köra på nästan e100 . 99,700 p.g av att jag måste ha 76,3: huvudmunstycke . hade jag 76,0 så vore det ju enkelt .
Jag släpper ut mer koldioxid än riejun under ett dygn . e30 kommer liksom e40 . e100 finns inte ute på marknaden .om man inte menar rödsprit .men. Det innehåller bara 96% i Sverige .hurså ?
Svar.det krävs bara ett munstycke och bara 1% större munstycke samt att e85 är påväg bort på marknaden och prem bensin påväg in .

Här är det lugnt vad jag vet .men. Söderut är det visst kaos 

El drivet. Då blir det att sluta hälsa på anhöriga utanför stan och sluta köra utanför stan .då blir det nog en billig Kina maskin för el drivet överlever inte vintern här uppe . kör du lovligt eller olovligt tung m:c ? Två av tre brukar köra olovligt m:c .endast var femte förare kör legalt m:c .är det samma sak med EU mopedister som med motorcyklister ?
Jag räknas ju inte till användare på detta forum tydligen