Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketaren »

pnilz skrev:
Hasse skrev:Härligt! Är målsättningen att ha den ute på vägarna till sommaren 2016?
Jag hoppas men lovar inget! :wink:
hoppas ju få se den på olofsforsbruks träffen juu... 8) bara å kämpa på... staff_36-1
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor

Inlägg av T M »

:twisted:

Fick ett e-brev från Jmpb parts

Did you know?

- The Zundapp shock absorbers are available again after four years of being out of stock.

- We now have Wipperman & Tsubaki chains in our assortment.

- We now also supply all types and sizes of wiring to create your own wire tree.

- We now have complete chrome cable sets for your Puch Maxi, Vespa Citta & Vespa Ciao.

- The radiator grills for Zundapp are again plenty available.

- We also have the complete range of Rustyco and are dealer.

Best Regards,

Team JMPB Parts
TolvNollNio

Inlägg av TolvNollNio »

Tydligen såld nu. Hoppas den får rulla vidare som familjenöjesbil, men det är väl tveksamt :D
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

:twisted: :twisted:
Nån som känner till nåt om "yrpare" på Tradera???

fy fan vilka svin det finns :( :(
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

Har du blivit blåst på någon Zündapp detalj?

Har hört att det är rätt vanligt att sådana grejor inte håller måttet.. :wink:
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

fatchance skrev:Har du blivit blåst på någon Zündapp detalj?

Har hört att det är rätt vanligt att sådana grejor inte håller måttet.. :wink:
Bilagor
krickelinan_zpsigbvbsak.jpg
krickelinan_zpsigbvbsak.jpg (6.25 KiB) Visad 3319 gånger
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

självporträtt från medlemmar är alltid kul :wink:

Nope Steffo, inte zondapp , det var en typ som köpte två st plastverktygsrör utan lock till compact m.fl, i bra skick av mig på Tradera.
bilderna visade klart och tydligt att det inte fanns lock, i övrigt var dom i bra skick.
först skriver han att han har bjudit fel och ångrar sig, sen betalar han för båda och jag tackar för att han tog sitt ansvar så jag slapp sätta ut dom igen mm.
när han sen "Upptäcker" :roll: att det saknas lock trycker han in två dåliga omdömen staff_shutup9ou.gif staff_shutup9ou.gif hate-wall.gif :twisted: :twisted: .
utan att kontakta mig alls
när jag frågar vad som händer säger han att jag skrev i bra bruksskick och då ska dom vara kompletta :shock: :shock:
Jag frågar om han tycker en tank utan lock och bensinkran aldrig kan vara i bra skick svarar han inte utan säger att jag som är en erfaren traderare skulle upplyst honom om detta cocos_acc.gif cocos_acc.gif
gubbjävlar kan ibland vara jävligt korkade och oschyssta. :?

förra månaden sålde jag en ubåtsförgasare till en farbror i Stockholm (Tradera)
När han får den ringer han och säger att detta är ingen ubåt, då trodde jag att jag skickat fel och frågar om det inte är den förgasaren på bilderna, jo men den passar ju inte min Zündapp säger han oregonian_mornincoffee.gif
jag försöker förklara att ubåt kommer ifrån formen på trottelhuset men han tycker inte det, då frågar jag varför han bjöd på den efter att ha sett 4 fina närbilder på den nya förgasaren, då säger han- och det är sant:
"jag har väl inte tid att sitta och glo på alla bilder" :no_no: :no_no: :no_no: :no_no:
vad ska man svara då???

man blir trött :|
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

JanneL skrev:självporträtt från medlemmar är alltid kul :wink:

Nope Steffo, inte zondapp , det var en typ som köpte två st plastverktygsrör utan lock till compact m.fl, i bra skick av mig på Tradera.
bilderna visade klart och tydligt att det inte fanns lock, i övrigt var dom i bra skick.
först skriver han att han har bjudit fel och ångrar sig, sen betalar han för båda och jag tackar för att han tog sitt ansvar så jag slapp sätta ut dom igen mm.
när han sen "Upptäcker" :roll: att det saknas lock trycker han in två dåliga omdömen staff_shutup9ou.gif staff_shutup9ou.gif hate-wall.gif :twisted: :twisted: .
utan att kontakta mig alls
när jag frågar vad som händer säger han att jag skrev i bra bruksskick och då ska dom vara kompletta :shock: :shock:
Jag frågar om han tycker en tank utan lock och bensinkran aldrig kan vara i bra skick svarar han inte utan säger att jag som är en erfaren traderare skulle upplyst honom om detta cocos_acc.gif cocos_acc.gif
gubbjävlar kan ibland vara jävligt korkade och oschyssta. :?

förra månaden sålde jag en ubåtsförgasare till en farbror i Stockholm (Tradera)
När han får den ringer han och säger att detta är ingen ubåt, då trodde jag att jag skickat fel och frågar om det inte är den förgasaren på bilderna, jo men den passar ju inte min Zündapp säger han oregonian_mornincoffee.gif
jag försöker förklara att ubåt kommer ifrån formen på trottelhuset men han tycker inte det, då frågar jag varför han bjöd på den efter att ha sett 4 fina närbilder på den nya förgasaren, då säger han- och det är sant:
"jag har väl inte tid att sitta och glo på alla bilder" :no_no: :no_no: :no_no: :no_no:
vad ska man svara då???

man blir trött :|
Väldigt tröttande och mycket irriterande, det är solklart!
Som köpare måste man ta på sig mycket skepsis och undersökande, är inte bilderna tydliga får man begära nya, ställa kontrollfrågor och så vidare.

Vet inte om det går att kontakta Tradera och förklara omständigheterna och sedan få feedbacken raderad?
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

nja, jag tycker både Janne och yrpare är lite dumma här.
jag fick ju lov att leta på annonserna för att se vad det handlade om.
man kan ju anta att den som köper en verktygslåda inte har nån att jämföra med.
och jag kan ju gissa att dom blir rätt små på en smartfone. så det är nog inte självklart att
alla spekulanter fattar att locken saknas.
man bör nog vara övertydlig i beskrivningarna av varorna som man vill sälja.
det brukar dessutom löna sig i kronor räknat.

men att inte ge säljaren chansen att ta tillbaka varor man är missnöjd med är ju ännu dummare.
så han förtjänar ett negativt omdömme i retur tycker jag. dock med en väl genomtänkt motivering.

erlan
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

JanneL skrev: man blir trött :|
Ja, ska man göra en beskrivning som passar alla internettroll där ute så blir det inte lätt!
Man kanske ska länka in ett worddokument med regler och en sunt förnuft-förklaring på 40 språk... :roll:

Jag sålde en Sachsmotor för ett tag sedan. Jag skrev renoveringsobjekt och lade upp tydliga bilder och att köparen ska ställa frågor om något är oklart.
Han som vann auktionen fick vinnarmejlet direkt men svarade inte, och när jag inte fått pengar efter 3-4 dagar så tog jag kontakt med honom.
Då visade det sig att han inte hade några pengar och bad mig vänta ytterligare några dagar tills han fått lön! cocos_acc.gif
Snäll som jag är så väntade jag på pengarna, MEN när han sedan fick motorn så satte han dåligt betyg på mig utan att ge en förklaring!!

Jag tror att en del köpare rycks med I budgivningen och om dom sedan tycker att varan inte motsvarar priset,
eller att något liknande såldes billigare så lindrar dom sitt missnöje genom att ge säljaren dåligt betyg... hate-wall.gif
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor

Inlägg av JoNo »

Snacka om lyset på och ingen hemma...
Jag hoppas du spärrat dessa personer så du slipper fler problem i framtiden. De brukar ha en förmåga att bjuda igen på andra saker man lägger ut, trots att man var så jävla kass förra gången. :roll:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Jag skrattade högt, "kan inte sitta och glo på alla bilder". Bilder är det enda man har att utgå ifrån då det är internetaffärer. cocos_acc.gif

Jag håller nog med Janne när det gäller verktygsburkarna. Ibland har jag varit snabb på köp nu-knappen och missat något som tydligt visas av bilderna och/eller i text och då är det mitt eget ansvar. Kan i och för sig vara bra att helgardera sig mot de som inte tar eget ansvar och skriva annonstexten extremt utförligt.

Jag känner till en kille som berättat att han satt i system att klaga på annonser och på företagsbeställningar för att få gratisgrejer och/eller reducerade priser. Han klagar på allt även om delarna han fått är i toppskick, allt enligt hans egen utsago "så här gör du för att få mycket gratisdelar"
//Jossan
Josefine Andersson
HSE

Inlägg av HSE »

Som köpare är det två kategorier som retar mig, de som fotar så bristerna inte syns, ex den hela sidan på en cylinder och när man får den så finns det avbrutna kylflänsar på andra sidan fast det inte nämndes någonstans.... Och så de som inte skickar grejorna på flera veckor så man får stöta på dem, har jag betalat samma dag vill jag att säljaren skickar inom 3 dagar inte två veckor. Ursäkter som att jag har varit sjuk eller bortrest verkar lite tveksamma :?
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Jag köpte en 6 vx Sachs Crossmotor på Tradera. När jag fick den visade det sig vara en 5-växlad S-motor och i mycket dåligt skick. Killen svarade inte på varken telefon eller meddelanden... Jag ringde då från en annan mobil och han svarade. Det kom en hel drös med undanflykter som att han hade köpt den utan att ha använt den och den skulle vara 6 vx enligt den som sålde till honom, till att "det går ju inte att kolla hur många växlar det är utan att ta isär den". Jag blev förstås förbannad på riktigt, vilket är mycket ovanligt genom att jag äter Betablockerare* och likande godsaker varje dag, och meddelade efterhand med SMS att han skulle komma med pengar en viss dag och klockslag alternativt skulle jag hämta dem inom påföljande timme genom att jag hade hans adress. Jag fick då frågan om jag visste att det var olagligt att hota... Så jag frågade om han ville ha det på ett undertecknat papper som MMS om något var oklart och om det verkligen inte dög med SMSet som jag hade skickat som underlag för anmälan om han ville göra det.

Killen kom men ville dra av för bensinkostnaden. Han lämnade fram ett jämnt antal tusenlappar och borde ha fått tillbaka några hundralappar för den hade kostat ett ojämnt belopp. Jag stoppade pengarna i fickan och sa åt honom att försvinna och behöll hela beloppet.

Det som var mest irriterande, förutom att jag själv kände mig dum att ha varit godtrogen, var att Traderasäljaren egentligen visade sig vara i lag med en känd moppefirma, med gott rykte på firmanamnet. Så numer får jag bara ett felmeddelande när jag försöker köpa något från den firman på Tradera och kan inte göra köp. Det passar mig förstås utmärkt att ha blivit blockerad av dem. :D Traderasäljaren i fråga är fortfarande aktiv men har en del negativa omdömen aven om merparten är positiva. Jag tror att de helt enkelt inte visste vad de sålde så det var inget uppsåt egentligen men hantering från deras sida var under all kritik och visar hur förbannat snikna en del kan vara och att det kan slå helt slint i skallen på sådana när det går fel.

Men man måste ändå försöka lita på folk och får helt enkelt reda ut det när det för ovanlighetens skull går snett. När jag köpte den till utseendet skabbiga 5-växlade Zundappmotorn på Tradera så var jag förstås osäker på om den skulle vara i skick för att kunna renovera och säljaren var ärlig och hade uppgett den såldes som objekt utan garantier och att den gick tungt. Men den var i grunden helt okey inuti så det var inga problem. Det som behövde bytas var inte annat än vad jag räkande med när man köper något för att renovera till toppskick.

Namnet på firman i den första fadäsen vill jag inte publicera och inte heller att någon annan gör det som eventuellt vet mer om detta. Firman är normalt helt OK och blev nog mest sura för att jag gick på så hårt på en medhjälpare till dem. Framförallt har jag svårt att tror att de gör om samma sak och vill gärna tro att det skedde i okunskap.

* Betablockerare, β-blockerare, är läkemedel som skyddar hjärtat mot stresshormoner som adrenalin och noradrenalin som utsöndras genom aktivitet från det sympatiska nervsystemet. De motverkar därigenom högt blodtryck och är speciellt lämpliga om man samtidigt har kärlkramp (angina pectoris) eller har haft hjärtinfarkt.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor

Inlägg av JoNo »

Jag brukar försöka vara så noggran som möjligt i min beskrivning och ta bra kort.
Men en gång la jag in ett kort fel, och missade en viktig bild på lite defekt undersida på en motor. Köparen ringde och var inte nöjd, så jag prutade 300kr på den totala summan som var 465kr. Det blev billigare än att stå för frakt och returfrakt åt köparen. Han fick en billig reservmotor och blev nöjd och jag slapp en massa krångel.
Vid en dyrare affär hade jag nog låtit köpet gå tillbaka och lagt ut den igen med rätt kort... :wink:
Skriv svar