Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)
Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)
Det kanske inte är så känt men det som knäckte många linjer för SAS var LAS när det infördes. Flygvärdinnorna blev äldre och äldre jämfört med andra aktörer. Nu tror jag inte att kunderna är så ålderfixerade att det avgör vilken linje man flyger med. Men flybolaget får mycket högre kostnad när anställda stannar under lång tid jämfört med slit-och-släng anställningar.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Långt ifrån nerlagda flyg, men jag såg en annons på blocket som gav mig en flashback till min barndom.
Var och varannan vårhelg åkte jag i en sån här pulka bakom skidåkande förälder. I bland satt man och ibland var man inknuten så bara ansiktet stack fram. Kommer ihåg att jag älskade dessa turer. Så ett tips om du har småbarn och tycker om att åka längdskidor eller fjällvandring, köp en segebaden pulka.

Var och varannan vårhelg åkte jag i en sån här pulka bakom skidåkande förälder. I bland satt man och ibland var man inknuten så bara ansiktet stack fram. Kommer ihåg att jag älskade dessa turer. Så ett tips om du har småbarn och tycker om att åka längdskidor eller fjällvandring, köp en segebaden pulka.

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson

- Bilagor
-
- Dala dildo.png (47.46 KiB) Visad 3072 gånger
zappafan skrev:
Kom att tänka på Pnilz då man läste tidningen..![]()

Får mig att minnas när vi tränade på att frakta skadade i pulkor när jag gjorde lumpen som sjukvårdare i Skövde. Pulktransporten var en barnlek jämfört med cykelbårar som vi också tränadeRaketsport skrev:Långt ifrån nerlagda flyg, men jag såg en annons på blocket som gav mig en flashback till min barndom.

I en av moppegrupperna på Facebook togs detta med dom dyra moppeaffärerna på Tradera upp härom kvällen.
Detta gäller främst de dyrare mopederna som sålts senaste månaden på Tradera.
I många av fallen så är det många som budar för första gången, alltså personer med 0 omdömen.
Dom är med och höjer buden (ofta även I ett tidigt skede av auktionstiden) och bjuder över sig själva mm.
Det kan givetvis vara någon som blir jättesugen på en Puch/Zündapp och reggar sig på Tradera och gör sin första affär,
men det diskuterades även om det kunde vara falska alias/bulvaner som säljaren styr.
Jag är inte drabbad och är inte ute efter att hänga någon, men ibland känns detta märkligt tycker jag...
Är det fler här som reagerat på detta?
I auktionen på den Blå Dakotan som gick för 41100:- är det flera gånger med "0-omdömen" och budar.
Just när det gäller Puch så har "Moppedhörnan2" har blivit överbjuden på flera dyrare Puchar av "0-omdömmare".
I dom fallen får I alla fall jag känslan av att säljaren inte vill sälja just till "Moppedhörnan2", och ordnar någon som bjuder (ofta rejält) över tvåans bud?
För en stund sedan så "såldes" denna Puch för 27000:- och det var en förstagångsköpare som fick den.
Men budgivningen var lite märklig tycker jag...

Detta gäller främst de dyrare mopederna som sålts senaste månaden på Tradera.
I många av fallen så är det många som budar för första gången, alltså personer med 0 omdömen.
Dom är med och höjer buden (ofta även I ett tidigt skede av auktionstiden) och bjuder över sig själva mm.
Det kan givetvis vara någon som blir jättesugen på en Puch/Zündapp och reggar sig på Tradera och gör sin första affär,
men det diskuterades även om det kunde vara falska alias/bulvaner som säljaren styr.
Jag är inte drabbad och är inte ute efter att hänga någon, men ibland känns detta märkligt tycker jag...

Är det fler här som reagerat på detta?
I auktionen på den Blå Dakotan som gick för 41100:- är det flera gånger med "0-omdömen" och budar.
Just när det gäller Puch så har "Moppedhörnan2" har blivit överbjuden på flera dyrare Puchar av "0-omdömmare".
I dom fallen får I alla fall jag känslan av att säljaren inte vill sälja just till "Moppedhörnan2", och ordnar någon som bjuder (ofta rejält) över tvåans bud?
För en stund sedan så "såldes" denna Puch för 27000:- och det var en förstagångsköpare som fick den.
Men budgivningen var lite märklig tycker jag...

ja den där budhistoriken ser lite knepig ut. har tradera fått nån bugg, så inte budbetjäntens bud visas?
om en ev. bulvan vinner auktionen, då har man väl gjort bort sig?
en bulvan ska väl trissa upp priset så högt som möjlligt? men inte vinna?
men nåt som får mig att misstänka bulvanbudgivning är när ett objekt dyker upp nån vecka senare med orden; ute igen p.g.a. oseriös budgivare, och säljaren inte gett budgivaren negativt omdöme.
erlan
om en ev. bulvan vinner auktionen, då har man väl gjort bort sig?
en bulvan ska väl trissa upp priset så högt som möjlligt? men inte vinna?
men nåt som får mig att misstänka bulvanbudgivning är när ett objekt dyker upp nån vecka senare med orden; ute igen p.g.a. oseriös budgivare, och säljaren inte gett budgivaren negativt omdöme.
erlan
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Konstigt. Inga maxbuds anmärkningar eller autobud.
Så här brukar ju en bud-historik se ut
http://www.tradera.com/item/253247784/bidhistory
Så här brukar ju en bud-historik se ut
http://www.tradera.com/item/253247784/bidhistory
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
27000kronors dakotan hade ju ett reservationspris som inte budgivarna nådde upp till,
är det nån bugg som gör att det inte visas på din dator.
det måste väl vara meningslöst att låta en bulvan bjuda mot ett reservationspris?
och 41000kronorsdakotan: ja det är väl inte den första fina, välbevarade dakotan som når hissnande pris.
och 0.omdömme har vi väl alla haft på tradera?
erlan
det måste väl vara meningslöst att låta en bulvan bjuda mot ett reservationspris?
och 41000kronorsdakotan: ja det är väl inte den första fina, välbevarade dakotan som når hissnande pris.
erlan
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Okej, den hade reservationspris. Ja men då är det inget konstigt.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
hittade den här i nya biltemakatalogen.
nån som sett nåt liknande för km/h?
http://www.biltema.se/sv/Bat/Ovrigt/Kno ... 000037264/
erlan
erlan
Det var många som hade synpukter på detta när det diskuterades på Facebook.erlan skrev:27000kronors dakotan hade ju ett reservationspris som inte budgivarna nådde upp till,
erlan
Den tråden togs bort tror jag, jag hittar den inte nu iaf.
Jag ville veta mer om hur Tradera fungerar och ev. hur det inte ska gå till, därför tog jag upp ämnet här.
Bedömmer ni som är rutinerade på Tradera att allt är korrekt, ja då är det ju bara bra.
Ja det finns en hel del sådana även för km/h t.ex. http://www.ebay.com/itm/GPS-Speedometer ... 1593023883erlan skrev:hittade den här i nya biltemakatalogen.
erlan
Det är likadana bilder på antenn m.m. som i Biltemakatalogen. Men det finns även modeller med en betydligt mindre och mer praktisk antenn.
- Bilagor
-
- s-l500.jpg (32.89 KiB) Visad 2997 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018