Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Alabamamannen

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förstår inte varför ni ska hacka på NRoos ?Han har ju uppenbart ett mopedintresse & alla har ju inte råd att bara köpa utan måste finansiera sin hobby med att sälja oxå... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:, så fort dom har fått snurr på skiten så ska det säljas och tjänas massor med pengar bara det gnistrar å går runt :evil:

Finns säkert många som inte vill köpa en motor i bitar å då är det ju bra att det finns de som gärna sätter ihop motorer. :)

Får väl hoppas bara att det blir en korrekt och ärlig beskrivning i kommande annons.
Tror inte han gör någon jättevinst på den där heller.

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

Alabamamannen skrev:Förstår inte varför ni ska hacka på NRoos ?Han har ju uppenbart ett mopedintresse & alla har ju inte råd att bara köpa utan måste finansiera sin hobby med att sälja oxå...
nu hackas det inte på ng roos utan på många som har den attityden, värst är väl dom så kallade moppeslaktarna ull med mera <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

NiklasHögberg skrev:inte mobba mig nu pangreva för att min moppe ej startar. så mkt ska ja inte plocka ner. haha låter som ja ska skrota ner den pga att den ej vill starta. haha
Var i mitt inlägg hittade du någon som helst form av mobbing :?:

Jag trodde det handlade om JLO med kick :? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

pangerva skrev:
NiklasHögberg skrev:inte mobba mig nu pangreva för att min moppe ej startar. så mkt ska ja inte plocka ner. haha låter som ja ska skrota ner den pga att den ej vill starta. haha
Var i mitt inlägg hittade du någon som helst form av mobbing :?:

Jag trodde det handlade om JLO med kick :?
dr.novolette skrev: nä jag har för mig att dom satt på monarscooter en sån som nicklas högberg håller på att skruva i delar. du vet den som inte startar :D
Dr.novolette som mobbade lite... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då var det ju lite roligt att han trodde att jag var ynglingen i Göteborg :lol: och att doktorn var panchisen i ..... ähhh jag menar Långtbortistan :D <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Pälle

Inlägg av Pälle »

NRoos skrev:Ja grejjen var ju den att jag trodde att den passade i min monarped om ni läser lite i den här tråden hitta ni det. Var dock fel motor så då är jag inte intresserad av den. Tycker dock det är roligt att meka och att tjäna en slant är inte helt fel. Jag har absolut ingen inkomst förutom mitt studiebidrag och med det kan jag inte renovera mopeder och leva samtidigt så jag tycker att det jag gör är rätt. Jag struntar blank i vad ni andra tycker men jag tycker det är rätt kul att fixa moppar och det är svårt utan pengar. Du behöver inte hjälpa mig om du inte vill Tompa. Du gör som du vill.
Exakt! Vissa av oss får finansiera vår hobby genom att göra lite affärer ibland. Helt okidoki tycker jag, så länge man inte köper mopeder som sen säljs i molekyler på Tradera. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:( Tycker inte om människor som ska sko sig på sanna mopedantusiaster :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ha ha jo det var jag som trackade niklas lite men glömde att sätta dit en sån här. staff_italiamac_fastidioso.gif å kanske en sån här :D
inget illa menat men.. att pangerva fick skulden var ju lite kul hihi :wink:

Däremot har väl alla här på forumet fattat att NRoos inte är ngn dealare! Han gör nog som dom flesta dvs. prioriterar. Å ju mindre plånboken är ju mer måste man prioritera.Kanske vara tvungen att sälja det man inte behöver för tillfället för att ha råd att köpa det man behöver.
Killen har ju inget jobb! Det är såna grabbar som roos vi ska vara rädda om, unga killar som har intresse för gamla prylar å som dessutom tjänar sina egna extrapengar på ett ärligt sätt. thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->självklart att det måste sälja någon del ibland för att kunna hålla ångan på dom andra renoveringarna uppe :wink: för moppehobbyn kostar en del om man behöver dom *riktigt rätta och svåra delarna*som alltid saknas..oxå helt rätt som doktorn säger att vi behöver ungt blod som NRoos för att hobbyn ska leva vidare på veteranmopparna, det som inte behövs är dom renodlade moppeslaktarna som köper helt ok objekt bara för att slakta skicka ut på tradyyra staff_annoyed finns säkert ett par som vi alla känner till där... staff_36-1 bara för att trissa upp och få ut så mycket pengar som möjligt för delarna.. :? hoppas att nytillverkning av en del*svåra delar* minskar detta förfarande en del, säger dock inget om att delar från oräddningsbara objekt säljes så.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.blocket.se/jonkoping/Veteranmoped_25641630.htm?ca=18&w=2

Vad är det för något?? Ser ut som en compakt/golden champ men verkar vara orginal Italienskt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Kirre skrev:http://www.blocket.se/jonkoping/Veteran ... ?ca=18&w=2

Vad är det för något?? Ser ut som en compakt/golden champ men verkar vara orginal Italienskt.
Motorn såg ju ut som en sådan här ungefär iaf:

Bild

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ber om ursäkt pangerva. va ju doktorn som mobba mig lite haha vet ju att de inte e ngt illa doktorn menar. ja tål. haha <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ne vi ska nog inte hacka på roos. han går ju dessutom i skolan o studiebidrag blir man ju inte fet av. han kanske rent av har roliga saker att sälja som ligger i hans gömmor? de e ju sant som ni säger att man får prioritera, ngn som vill ha en tjorven bil?? mer eller mindre gratis om den hämtas. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar