Tradera och jag
-
min monarscoot hade ja ju på blocket.pangerva skrev:Jag betalar aldrig för en Blocketannonserad vara om jag inte hämtar på plats. I alla fall inte mer än för 500 kronor.
Här är avståndet avgörande såvida man inte har ett ombud på plats.

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
- pangerva
- Forumsponsor
Jo men Dig kände jag ju till viss del via forumet och det gör stor skillnad.NiklasHögberg skrev:min monarscoot hade ja ju på blocket.pangerva skrev:Jag betalar aldrig för en Blocketannonserad vara om jag inte hämtar på plats. I alla fall inte mer än för 500 kronor.
den pröjsade du ju snabb o lätt utan o själv hämta den

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
-
så sant iofs sen följde du väl tråden från start dessutom!pangerva skrev:Jo men Dig kände jag ju till viss del via forumet och det gör stor skillnad.NiklasHögberg skrev:min monarscoot hade ja ju på blocket.pangerva skrev:Jag betalar aldrig för en Blocketannonserad vara om jag inte hämtar på plats. I alla fall inte mer än för 500 kronor.
den pröjsade du ju snabb o lätt utan o själv hämta den
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Jag Har också Felia som leverantör.
jag uppgraderade till bredband 60 och efter "bara" 4 månader fick jag hem det nya Vdsl-modemet.
Det konstiga är att på ena datorn så avbryts internetuppkopplingen så fort jag ringer med fasta telefonen (vi har bredbandstelefoni).
och det hände aldrig innan uppgraderingen och nu säger dom att det är fel på mina grejjer
Jag har router med kabel till en 8 portars switch- och 3 datorer
nån som känner igen problemet ?
jag uppgraderade till bredband 60 och efter "bara" 4 månader fick jag hem det nya Vdsl-modemet.
Det konstiga är att på ena datorn så avbryts internetuppkopplingen så fort jag ringer med fasta telefonen (vi har bredbandstelefoni).
och det hände aldrig innan uppgraderingen och nu säger dom att det är fel på mina grejjer

Jag har router med kabel till en 8 portars switch- och 3 datorer
nån som känner igen problemet ?
Tyvärr tror jag inte du tillför diskussionen något amaraceAmarace skrev:Jag har då inga såna problem med Tradera, varken förr eller nu ikväll, så jag skulle också misstänkta din uppkoppling.

Men nu har jag hittat relevant och intressant info själv

Tradera har en egen sida på facebook men på den sajten är inte jag medlem. Dock kan jag läsa vad senaste kommentatorer skriver som inledning och det verkar som flera beklagar sig över att traderasajten "legat nere" idag och ikväll.
Det är precis så jag upplevt problemet och det ska bli intressant och se vad som händer i morgon och vad Tradera själv skriver på facebook för det kan jag läsa.
Och det jag missade ikväll har jag ju sparat tlll veteranmarknaden i Parken den 13 juli

Ber om ursäkt, ska inte försöka tillföra nåt mer i tråden.56:an skrev:Tyvärr tror jag inte du tillför diskussionen något amaraceAmarace skrev:Jag har då inga såna problem med Tradera, varken förr eller nu ikväll, så jag skulle också misstänkta din uppkoppling.![]()
Men nu har jag hittat relevant och intressant info själv![]()
Tradera har en egen sida på facebook men på den sajten är inte jag medlem. Dock kan jag läsa vad senaste kommentatorer skriver som inledning och det verkar som flera beklagar sig över att traderasajten "legat nere" idag och ikväll.
Det är precis så jag upplevt problemet och det ska bli intressant och se vad som händer i morgon och vad Tradera själv skriver på facebook för det kan jag läsa.
Och det jag missade ikväll har jag ju sparat tlll veteranmarknaden i Parken den 13 juli
(bara ren info, alla leverantörer har sina egna DNS-servrar, det innebär att en del sidor kan vara problem att se med en viss leverantör, medans med andra leverantörer fungerar sidorna perfekt)
edit, kollade in Facebooksidan, där är det ju t.om en som skrivit att det fungerar för han med Telia, men inte när han är uppkopplad med Tele2, alltså leverantörsproblem.
-
- Forumsponsor
Hade ett långt snack med reparatörer för en tid sedan ang just detta.
Han påstod att i kopparkablarna var telefonin mycket känsligare än ADSL-funktionen. Konstigt nog.
Nåt vi konstaterat själva, internetuppkopplingen funkade felfritt. men man kunde inte ringa ut..
Telia lyckdes ju i all sin inkompetens och självgodhet fibbla bort sin allra största tillgång, kopparnätet, två trådar till i stort sett varje svenskt hushåll.
Betr tradera, har det inte stått på deras hemsida att de haft problem (DDOS-attack tror jag??)
"Novoletteprylar" är det ju tokpriser på!
Får väl åtnjuta detta förhållande när "objektet" ska sättas under behandling i vinter.
Han påstod att i kopparkablarna var telefonin mycket känsligare än ADSL-funktionen. Konstigt nog.
Nåt vi konstaterat själva, internetuppkopplingen funkade felfritt. men man kunde inte ringa ut..
Telia lyckdes ju i all sin inkompetens och självgodhet fibbla bort sin allra största tillgång, kopparnätet, två trådar till i stort sett varje svenskt hushåll.
Betr tradera, har det inte stått på deras hemsida att de haft problem (DDOS-attack tror jag??)
"Novoletteprylar" är det ju tokpriser på!
Får väl åtnjuta detta förhållande när "objektet" ska sättas under behandling i vinter.