Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av JanneL »

Hasse skrev:
JanneL skrev:inte så konstigt , all kraft går ju åt till att mobba mig och Hasse :mrgreen:

Ja, det riktigt illa det där. I synnerhet oss två som är ödmjukheten personifierad.
:roll: :D
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

ÄNTLIGEN ÄR DET SOMMAR! :runaround: Slappade hos morsan igår med mina kalkbrottsvita fötter i upphöjt läge
braväder_morsdag.JPG
morsdagsfika.JPG
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Ja nu är det fint ute. Bara att dra på sig shorts och slänga sig som ett kryss på nyklippt gräsmatta :D
Bilagor
DSC05405.JPG
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
PUCH-60

Inlägg av PUCH-60 »

Micke S skrev:Ja nu är det fint ute. Bara att dra på sig shorts och slänga sig som ett kryss på nyklippt gräsmatta :D
Cylinderklippare? :lol:
VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Ja de ska ju klippa bra har man hört fast jag tyckte det blev ungefär som vanligt :D

Grannarna har ju vant sig vid att jag klipper med en nästan 40 år gammal amerikans trädgårdstraktor på en liten tomt. Så det skulle nog krävas en sådan här för att locka fram komiska kommentare igen :P Fast det går nog att bygga om den jag har om man kan få tag på en lämplig kupol :idea:
Bilagor
wonder_boy_x100_lawnmower_1_0.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

:lol: Sånn skulle man haft, undra om man behöver följa med då den "does chores, run errands"
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Helt grym manick,man blir nog gött stekt en solig dag i den rymdkapseln :lol:
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

selma skrev:
Hasse skrev:Nja, misstänker att han planerar att "lifta" med nåt fraktfartyg :wink:
Jag tror han täljer åror :lol:
Du menar att han "nallar" från virkeshögen på släpkärran?! :D
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

selma skrev:Helt grym manick,man blir nog gött stekt en solig dag i den rymdkapseln :lol:
Om man får tag på en sådan här sparkdress och det finns plogblad som tillbehör kan nog sputniken kan användas året om :)
Bilagor
diagram.jpg
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

9 av 12. Har dålig koll på japsare.. slider_anon.gif

http://braaap.se/kan-du-mopparna-har-kan-du-kolla/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Hasse skrev:9 av 12. Har dålig koll på japsare.. slider_anon.gif

http://braaap.se/kan-du-mopparna-har-kan-du-kolla/" onclick="window.open(this.href);return false;
11 av 12 missade på Peugeot Fox, trodde det var en MBK
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

10/12 på ren tur, har inte heller koll på moppar som kom efter att jag hade fyllt 17 och började köra bil. Det var inte tillåtet att köra innan 18 års ålder på den tiden men jag körde alltid hem till kompisen som fick vara bilskollärare så att han slapp gå hem till mig i ur och skur. De båda poliserna som var grannar sa aldrig något men en av dem lät hälsa via sin son att det inte var tillåtet och att jag kunde förlora lämplighetsintyg om "stadspolisen" såg mig. De lokala poliserna hade ingen polisbil och cyklade till jobbet i polisuniform där de satt och uträttade kontorsarbete.

Man kan lugnt säga att det var ett annat klimat i samhället och de som var helt oregerliga och gjorde inbrott m.m. åkte in i kurran i tidig ålder moch blev ofta offer för missbruk. Med facit i hand förstår man att det var personer med någon bokstav eller som levde under mycket besvärliga sociala förhållanden som borde ha fått stöd för det istället. Men på 60-talet fanns det antagligen ingen kunskap om sådan och de sågs som galna och hopplösa fall. Det är förstås likadant i dag att s.k. värstingar behöver tas om hand på rätt sätt och i tid och det sker nog inte så ofta.
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor

Inlägg av T M »

:twisted:
Plats 46....... :roll: Förväxlade en Hynda med en Skramlaha :D :D :D :D :D
Bilagor
0quiz.jpg
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Tycker det känns rätt bra med bara 9 rätt. Visar på att jag inte är så nördig... 8)
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

Hasse skrev:Tycker det känns rätt bra med bara 9 rätt. Visar på att jag inte är så nördig... 8)
Nä ingen moppe nörd! Vi vet ju alla vilket ditt stora intresse är! Men det är kul att du har detta sidointresse så du är här och förgyller vår vardag! slider_thankyou.gif
Skriv svar