Ja nu är det fint ute. Bara att dra på sig shorts och slänga sig som ett kryss på nyklippt gräsmatta
Bilagor
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Ja de ska ju klippa bra har man hört fast jag tyckte det blev ungefär som vanligt
Grannarna har ju vant sig vid att jag klipper med en nästan 40 år gammal amerikans trädgårdstraktor på en liten tomt. Så det skulle nog krävas en sådan här för att locka fram komiska kommentare igen Fast det går nog att bygga om den jag har om man kan få tag på en lämplig kupol
Bilagor
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
selma skrev:Helt grym manick,man blir nog gött stekt en solig dag i den rymdkapseln
Om man får tag på en sådan här sparkdress och det finns plogblad som tillbehör kan nog sputniken kan användas året om
Bilagor
10/12 på ren tur, har inte heller koll på moppar som kom efter att jag hade fyllt 17 och började köra bil. Det var inte tillåtet att köra innan 18 års ålder på den tiden men jag körde alltid hem till kompisen som fick vara bilskollärare så att han slapp gå hem till mig i ur och skur. De båda poliserna som var grannar sa aldrig något men en av dem lät hälsa via sin son att det inte var tillåtet och att jag kunde förlora lämplighetsintyg om "stadspolisen" såg mig. De lokala poliserna hade ingen polisbil och cyklade till jobbet i polisuniform där de satt och uträttade kontorsarbete.
Man kan lugnt säga att det var ett annat klimat i samhället och de som var helt oregerliga och gjorde inbrott m.m. åkte in i kurran i tidig ålder moch blev ofta offer för missbruk. Med facit i hand förstår man att det var personer med någon bokstav eller som levde under mycket besvärliga sociala förhållanden som borde ha fått stöd för det istället. Men på 60-talet fanns det antagligen ingen kunskap om sådan och de sågs som galna och hopplösa fall. Det är förstås likadant i dag att s.k. värstingar behöver tas om hand på rätt sätt och i tid och det sker nog inte så ofta.