Sida 38 av 397

Re: övrigt

Postat: 06 nov 2016, 12:26
av marklundt
Dt50r klarar vinter väglag bättre genom att den har 21 tums hjul fram och 18 tum bak. Har kört flera vintrar igenom utan metalldubb på däcken

Re: övrigt

Postat: 06 nov 2016, 12:29
av marklundt
Nu står dt50r på jobbet i värmen

Re: övrigt

Postat: 06 nov 2016, 13:16
av Raketsport
Vad jobbar du med?

Re: övrigt

Postat: 06 nov 2016, 14:35
av marklundt
Raketsport skrev:Vad jobbar du med?
D.v monteringsjobb i monteringen

Re: övrigt

Postat: 06 nov 2016, 14:39
av marklundt
Dt50r lär stå där så länge snökanonen är igång

Re: övrigt

Postat: 06 nov 2016, 16:45
av blyfot
marklundt skrev:
Raketsport skrev:Vad jobbar du med?
D.v monteringsjobb i monteringen
Vad för saker monterar du ihop då?
Trästolar, metalliska makapärer eller kanske legobitar?

Re: övrigt

Postat: 06 nov 2016, 17:25
av marklundt
D.v

Re: övrigt

Postat: 06 nov 2016, 18:50
av marklundt
I skellefteå har klass 1 varning för vädret ,det är dålig sikt snörök,liknar fjällväder

Re: övrigt

Postat: 06 nov 2016, 20:09
av marklundt
Ett mopedbatteri håller ström i max en månad under bästa förhållanden om det ej underhållsladdas sedan är det tomt.det batteri jag har är på 4 ampere.men.kan laddas till nästan 5 ampere och 12 volt.6 stycken celler. Det finns inget o att borra i.men.varför ska man avaktivera motorskyddet ? På tzr50r borde man ha monterat en extra elektronisk varvstopp istället för avgasplugg tycker jag så hade den orkat utan att gå för snabbt i trafiken med tanke på hur tung den modellen var. Har jag fel ? cocos_acc.gif

Re: övrigt

Postat: 06 nov 2016, 20:25
av marklundt
På dt50r borde dom ha monterat en 12m.m delorto förgasare och ett 10 kuggs framdrev så hade ingen avgasplugg behövts på dt50r ?

Re: övrigt

Postat: 06 nov 2016, 21:02
av marklundt
Växlar man ner en dt50r så kompenserar motorn den lägre utväxlingen med högre varv istället och går lika snabbt ändå.men.blir starkare istället.varvstoppet sänks från 77km/h till 72km/h på dt50r om man då monterar 65 kuggars bakdrev så sänks varvstoppet från 72km/h till 63km/h med 16m.m delorto förgasare och dt50r blir ännu starkare och långsammare samt möjlig att skjuttsa på i trafiken genom att den orkar mera och den börjar varva 10.000rpm vid 63km/h istället för vid 77km/h i teorin med cirka 6 hkr i motoreffekt i teorin. man har växlat ner varvstoppet 14km/h och då borde medelhastigheten ligga på 46km/h i teorin ?gäller om man har utväxlingen 65x10kugg på dt50r i teorin ?

Re: övrigt

Postat: 07 nov 2016, 10:26
av Micke S
marklundt skrev:På dt50r borde dom ha monterat en 12m.m delorto förgasare och ett 10 kuggs framdrev så hade ingen avgasplugg behövts på dt50r ?
Ja fast hur påverkar frånvaro av sagda plugg motorregistret i trafiken?

Re: övrigt

Postat: 07 nov 2016, 16:13
av marklundt
Bara bra.har provat på dt50mx som jag hade med 10m.m mikuni förgasare på mera än 2hkr

Re: övrigt

Postat: 07 nov 2016, 17:19
av marklundt
marklundt skrev:Bara bra.har provat på dt50mx som jag hade med 10m.m mikuni förgasare på mera än 2hkr
Hade en 30 m.m trimavgassystem på dt50mx och på yamaha dt50r sitter det ett 29m.m original system .det enda som händer är lite snabbare acc och högre vrid och inget syndrom och 3hkr. Det man förlorar på förgasardimention får man igen på expansions kammaren. det går på ett ut.

Re: övrigt

Postat: 07 nov 2016, 17:22
av marklundt
Vi har lite brantare backar i inlandet här uppe än där du bor