Sida 38 av 397
Re: övrigt
Postat: 06 nov 2016, 12:26
av marklundt
Dt50r klarar vinter väglag bättre genom att den har 21 tums hjul fram och 18 tum bak. Har kört flera vintrar igenom utan metalldubb på däcken
Re: övrigt
Postat: 06 nov 2016, 12:29
av marklundt
Nu står dt50r på jobbet i värmen
Re: övrigt
Postat: 06 nov 2016, 13:16
av Raketsport
Vad jobbar du med?
Re: övrigt
Postat: 06 nov 2016, 14:35
av marklundt
Raketsport skrev:Vad jobbar du med?
D.v monteringsjobb i monteringen
Re: övrigt
Postat: 06 nov 2016, 14:39
av marklundt
Dt50r lär stå där så länge snökanonen är igång
Re: övrigt
Postat: 06 nov 2016, 16:45
av blyfot
marklundt skrev:Raketsport skrev:Vad jobbar du med?
D.v monteringsjobb i monteringen
Vad för saker monterar du ihop då?
Trästolar, metalliska makapärer eller kanske legobitar?
Re: övrigt
Postat: 06 nov 2016, 17:25
av marklundt
D.v
Re: övrigt
Postat: 06 nov 2016, 18:50
av marklundt
I skellefteå har klass 1 varning för vädret ,det är dålig sikt snörök,liknar fjällväder
Re: övrigt
Postat: 06 nov 2016, 20:09
av marklundt
Ett mopedbatteri håller ström i max en månad under bästa förhållanden om det ej underhållsladdas sedan är det tomt.det batteri jag har är på 4 ampere.men.kan laddas till nästan 5 ampere och 12 volt.6 stycken celler. Det finns inget o att borra i.men.varför ska man avaktivera motorskyddet ? På tzr50r borde man ha monterat en extra elektronisk varvstopp istället för avgasplugg tycker jag så hade den orkat utan att gå för snabbt i trafiken med tanke på hur tung den modellen var. Har jag fel ?

Re: övrigt
Postat: 06 nov 2016, 20:25
av marklundt
På dt50r borde dom ha monterat en 12m.m delorto förgasare och ett 10 kuggs framdrev så hade ingen avgasplugg behövts på dt50r ?
Re: övrigt
Postat: 06 nov 2016, 21:02
av marklundt
Växlar man ner en dt50r så kompenserar motorn den lägre utväxlingen med högre varv istället och går lika snabbt ändå.men.blir starkare istället.varvstoppet sänks från 77km/h till 72km/h på dt50r om man då monterar 65 kuggars bakdrev så sänks varvstoppet från 72km/h till 63km/h med 16m.m delorto förgasare och dt50r blir ännu starkare och långsammare samt möjlig att skjuttsa på i trafiken genom att den orkar mera och den börjar varva 10.000rpm vid 63km/h istället för vid 77km/h i teorin med cirka 6 hkr i motoreffekt i teorin. man har växlat ner varvstoppet 14km/h och då borde medelhastigheten ligga på 46km/h i teorin ?gäller om man har utväxlingen 65x10kugg på dt50r i teorin ?
Re: övrigt
Postat: 07 nov 2016, 10:26
av Micke S
marklundt skrev:På dt50r borde dom ha monterat en 12m.m delorto förgasare och ett 10 kuggs framdrev så hade ingen avgasplugg behövts på dt50r ?
Ja fast hur påverkar frånvaro av sagda plugg motorregistret i trafiken?
Re: övrigt
Postat: 07 nov 2016, 16:13
av marklundt
Bara bra.har provat på dt50mx som jag hade med 10m.m mikuni förgasare på mera än 2hkr
Re: övrigt
Postat: 07 nov 2016, 17:19
av marklundt
marklundt skrev:Bara bra.har provat på dt50mx som jag hade med 10m.m mikuni förgasare på mera än 2hkr
Hade en 30 m.m trimavgassystem på dt50mx och på yamaha dt50r sitter det ett 29m.m original system .det enda som händer är lite snabbare acc och högre vrid och inget syndrom och 3hkr. Det man förlorar på förgasardimention får man igen på expansions kammaren. det går på ett ut.
Re: övrigt
Postat: 07 nov 2016, 17:22
av marklundt
Vi har lite brantare backar i inlandet här uppe än där du bor