kom du med stormFrolzon skrev: Däremot har jag faktiskt handlat av handelsman Flink på Malö...
Humortråden
Re: Humortråden
Nä, med en röd/vit Duett-57:a som tillhörde Yngeredsfors kraft AB...kejsaren skrev:kom du med storm
Verkar finnas några obildade på ClasOhlson också:tompas11 skrev:Ja uppenbarligen någon som inte kan skilja en bult från en skruv.![]()
http://www.clasohlson.com/se/Sexkantsbult/Pr111123540
/ P
Topplocksbult ger 97200 svar på google 
För min del tänker jag på en armborstpil. Heter bult eller skänka.
Det har minskat bra på några timmar, nu återstår bara 26 600:56:an skrev:Topplocksbult ger 97200 svar på google
Skriv topplocksbultar så går det bättre 
Men ni på skruvarsidan vad kallar ni en sån här då?

Jag måste väl skriva samma sökord som du gjorde, för att få ett rättvist svar, eller...56:an skrev:Skriv topplocksbultar så går det bättre
56:an skrev:Topplocksbult ger 97200 svar på google
Vagnsb...nä vagnskruv blir det väl då, kanske?56:an skrev:Men ni på skruvarsidan vad kallar ni en sån här då?![]()
Däremot så kan man köpa "Häststift" här:
http://shop.fintofult.se/sv/till-kontor ... stift.html
Nej, det behöver du inte, en eller flera har ingen betydelse i sammanhanget och egentligen skulle man lägga ihop båda för att få ett rättvist svar, alltså c:a 124.000 träffarFrolzon skrev:Jag måste väl skriva samma sökord som du gjorde, för att få ett rättvist svar, eller...![]()
Soplocksbulten ger nästan 7 millioner träffar
Tydligen ett vanligare skruvförband än man kan tro 
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Det finns flera lexikon på webben, jag sökte bult på metapedia
Hjulbult är ju lite kul... Alla vet att det heter hjulskruv men ingen säger det
Hjulbult är ju lite kul... Alla vet att det heter hjulskruv men ingen säger det
Ca:124 000? Min Google räknar antagligen fel för den lyckades bara hitta 99 000 sammanlagt i så fall, men det har ju ingen betydelse i sammanhanget.56:an skrev:Nej, det behöver du inte, en eller flera har ingen betydelse i sammanhanget och egentligen skulle man lägga ihop båda för att få ett rättvist svar, alltså c:a 124.000 träffarFrolzon skrev:Jag måste väl skriva samma sökord som du gjorde, för att få ett rättvist svar, eller...![]()
![]()
Det brukar alltid fattas några skruvar när man ska ha ihop nånting, det har du väl märkt nångång.... 

Men det här är ingen bult. Det är en skruv, en fransk skruv. Det fick jag lära mig redan som liten
Jag skruvade i några såna igår till en vedstapel mot en vägg men jag har inte skruvat på ett par-tre veckor nu så man blir så jädrans fumlig