Semestern fortsätter, och idag spenderades förmiddagen hos Rösebäcken.
(med långkalsonger på, idag var det -10 på vinden)
Fyndade lite mera Kreidlerdelar...
Har en Parmakit till min 5-växlade som jag gillar så jag hoppas att jag blir nöjd med denna också.
Ja, det är trevliga moppar!
Det blir 50cc och 3-växlat på en orange RS, 70cc och 4-växlat på en röd RMC och 70cc och 5-växlat på en grön RMC.
Ska bli intressant och se vad du tycker om jmbp-cylindern!
Hynboholm skrev:Semestern fortsätter, och idag spenderades förmiddagen hos Rösebäcken.
(med långkalsonger på, idag var det -10 på vinden)
Fyndade lite mera Kreidlerdelar...
Kul med fler kreidler.
(Samma temp på vår loge, tur man har varmt garage.)
jag har då samma dunk med 2% till allt.
eller om sanningen ska fram så får packmoppen och 1279an ibland mackbensin blandat med 2%
aspen olja.
jag är av den uppfattningen att aspen olja klarar även en kolvbultsbussning upp till en moppe som gör minst 70km/h. troligen till högre effekt än så. men det grundar jag enbart på den sega oljefilm som finns i motorer som körts på aspenolja. ni som vill får gärna spetsa med mer olja.
aspens tvåtaktolja säljs ju separat. senaste listpriset var 120 kr/l för en högkvalitativ helsyntetolja.
men husqvarna skog och trädgårdbutikerna brukar ibland sälja den billigare än så.
jag har börjat köpa aspen fyrtakt på 25dunk och blanda själv.jag kör ju aktersnurran på aspåenbränsle med aspens tvåtaktolja. så då slipper jag köpa flera sorter samtidigt.
ska man tro aspen själva så är det bättre för miljön att köra en tvåtaktare på deras bränsle, än att skrota den och köpa en fyrtaktssnurra som man tankar med mackbensin.
jag tror ju det är tveksamt om det stämmer. men min yamahasnurra går betydligt bättre på aspen.
och jag kör upp ca 20-25 liter om året i den. så den kostnaden kan jag ta.
merkostnaden blir mellan 100-150 kr per säsong.