övrigt
Re: övrigt
Har prövat räkna som du gör och det blir bara fel
Vårdslöshet med EU moped är sällsynt eftersom en kör oskyddat i trafiken. Har jag fel ?
Du är inte ensam om att inte ha tillräckliga kunskaper för att räkna på tredimensionella saker. Om du är intresserad finns det möjlighet att få gratis hjälp i Skellefteå. Det är öppet varje måndag mellan kl 17 och 19.
https://www.mattecentrum.se/raknestugor ... tea/schema
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
39x40/3,14= 49,68 och 8:an blir 7 :a . har övningskört bil tidigare och en blir stöddigare bakom ratten än bakom styret i trafiken .
Jo.men.jag räknar volym inte yta
Det är nog bäst att vi lägger ner räkneövningarna. Du vill eller kan inte ta in det jag skriver om hur man räknar slagvolym.
Det du gör är en ytberäkning baserat på två mått och delar det med pi. Resultatet blir då 1/3,14 av cylinderns tvärtsnittsarea i vertikalplanet.
Det du gör är en ytberäkning baserat på två mått och delar det med pi. Resultatet blir då 1/3,14 av cylinderns tvärtsnittsarea i vertikalplanet.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Den där zyndappen toppar nog cirka 170km/h om inte annat ?
Som läraren lär ut blir eleverna
Ja vi får hoppas att det går undan

Synd att du bara får köra i 120 km/h som mest ?
På motorvägar och motortrafikleder
Är det bara jag som inte fattar ett nada av den här tråden? Jag har verkligen försökt men det går bara inte.

Det beror nog på mitt handikapp aspergers
Det lönar sig inte tolka i denna tråd
Cirka 7 minusgrader utomhus och sol och klart väder i dag