Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketsport »

Jajamensan, det är några tallar som fått sätta livet till för att betala den.
Kändes dumsnålt att gå på en mellanstorlek och byta upp sig igen inom kort, lika bra att gå hela vägen på en gång.
//Jossan
Josefine Andersson
testo
Forumsponsor

Inlägg av testo »

Lika bra att slå till på det bästa! Behövs någon modell för crescent posering ställer säkert Hasse upp! :D
Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Raketsport skrev:Jajamensan, det är några tallar som fått sätta livet till för att betala den.
Kändes dumsnålt att gå på en mellanstorlek och byta upp sig igen inom kort, lika bra att gå hela vägen på en gång.
Det ska bli intressant att se bilder som du tar med den nya kameran. När man lägger upp bilder här klarar de sig hyggligt jämfört med originalen genom att det inte sker så extrem komprimering som på en del andra sajter. Det är inte kul när man har lyckats få till en bra bild som blir matt och suddig när den är uppladdad.

För egen del tycker jag också att det är väldigt roligt att ta bilder men jag har bara en liten kompaktkamera utöver kameramobilen. Det händer dock att det blir riktigt bra med kompaktkameran fast jag inte har någon fotokunskap värd namnet. Här är några som har blivit lyckade på ren tur. Den tredje bilden visar att kameran är ljusstark trots att den är liten. I fullt ljus som bilden på torget hade det säkert gått lika bra med en kameramobil genom att det är ett trevligt motiv med pojken och hästarna som tittar på varandra.
Bilagor
And.jpg
DSC00175.JPG
DSC01603.JPG
DSC01580.JPG
DSC01515.JPG
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Jag är intresserad av foto/bild men har aldrig tagit mig tid att lära mig, har länge sneglat på några fina kameror men men, var sak har sin tid.
nu lägger jag sparslantarna och tiden på moppedelar istället 8)
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Samma här, jag vet inte hur många gånger jag har tänkt på att köpa en systemkamera men det stupar alltid på att jag då behöver lägga mycket tid på att lära mig och de konstnärliga anlagen är inget vidare heller så då blir det ändå svårare att få bra bilder. Så jag köpte en bra kompaktkamera istället som får tänka åt mig. Men jag använder i alla fall den manuella bländarinställningen på den ibland för att styra skärpedjupet om man t.ex. vill framhäva något i förgrunden och då slipper man se det som är bakom så bra om det stör bildmotivet.

Fast man ska aldrig säga aldrig, nu har jag ju tid att t.ex. lära mig att knappa på en systemkamera och lära andra saker. Ytterligare en stor bonus med att ha slutat jobba :D
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
testo
Forumsponsor

Inlägg av testo »

Jag lånade denna i ett anfall av konstnärlighet!

Bild

Men det är ju riktigt knepigt att fotografera bra, så jag lade snabbt ner dom ambitionerna! Telefonens kamera får helt enkelt duga för mina fotobehov.
Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Raketsport skrev:Blev en lite större kamera idag. Vilken skillnad mot den gamla :shock:

:mrgreen: :wink:
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

Raketsport skrev:Blev en lite större kamera idag. Vilken skillnad mot den gamla :shock:
Oj vad fina bilderna på mig ska bli nu! :D
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

pnilz skrev:
:mutt:
HSE

Inlägg av HSE »

Köpte en systemkamera åt min dotter i veckan, men det visade sig snabbt att det tar tid att lära sig alla finesser :D Går år många testfoton för att nå dit man vill... Gamla kompaktkameran är enklare.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Viktigast är nog att lära sig om bländare och slutare. Är hon intressead så finns det fina guider och kurser för att lära sig att fota med systemkamera.
Här finns en, har inte kollat den själv men de är ledande på systemkameror http://www.cyberphoto.se/foto-video/gru ... ografering
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

pnilz skrev:
Jo men det är ju därför jag köpte den. :wink:
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

pnilz skrev:

Då får du nog ta av kepsen... :mrgreen: :mrgreen:
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

Raketaren skrev:
pnilz skrev:

Då får du nog ta av kepsen... :mrgreen: :mrgreen:
Den matchar tofflorna så nä! :wink:
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

Raketsport skrev:
pnilz skrev:
Jo men det är ju därför jag köpte den. :wink:
Det förstår jag väl! :roll:
Skriv svar