Kolla, det här har jag köpt!!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men för faan - vi bor väl i Sverige och mopedhelvetet är väl SVENSKT :twisted:
Nog faan vet väl vi att mopeden heter etyp grrrrrrrrr :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Brukar nog säga lite olika, dock oftast i-tajp tror jag... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->går bra att säga el-tejp oxå.... :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->eller varför inte ta etaip......
https://www.facebook.com/people/Tha-Etaip/100001954650636 <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
christer
Kontakt:

Inlägg av christer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Men för faan - vi bor väl i Sverige och mopedhelvetet är väl SVENSKT :twisted:
Nog faan vet väl vi att mopeden heter etyp grrrrrrrrr :shock:
Nja, så enkelt är det nog inte, med tanke på att modellen stavas E-type
Jag har precis som Grannen alltid sagt E-typ. Men jag säjer ju Bjuck om Buick åxå............. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

christer skrev:
Grannen skrev:Men för faan - vi bor väl i Sverige och mopedhelvetet är väl SVENSKT :twisted:
Nja, så enkelt är det nog inte, med tanke på att modellen stavas E-type
Jag har precis som Grannen alltid sagt E-typ. Men jag säjer ju Bjuck om Buick åxå.............
Allt rätt fram till nått som inte är svenskt - rätt svenskt uttal på bjuck å rätt stavat på amrikanska buick...
Man kan ju inte dra in amrikanska prylers när det är svenskt som snackas.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det känns skönare att säga Bjuck än Buick. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

SachsMekarn skrev:Det känns skönare att säga Bjuck än Buick.
Så här är det i detta fall :roll: Bjuck: Bjuck är en o-renoverad pilsnerbil i den lägre prisklassen. Har man en fint renoverad ovanligare modell så kallas den Buick... (Bara så ni vet från en gammal raggare :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lagt på minne :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Pälle skrev:
NiklasHögberg skrev:
Raketsport skrev:
Pälle skrev: Haha, du tror jag vill sätta den på en Zündapp? Dylika organtransplantatationer brukar avstötas tämligen omgående :wink:
Njka inte riktigt så jag menade :lol: men det hade varit fyndigt om jag tänkt så långt.
Jag menade att du kanske har en annan sachsmotor från tyskland med det speciella cylinderfästet som du ska använda den på.
tror motorn trots allt är värd de som den kostar. den har ju trots allt ett innehåll. växellåda vevparti med ´mera kanske är fina bitar. skaffa membran o bygg klart den vet ja så har du ju en bra motor, den är nog ej värdelös trots cyllefästet.
Ja det kanske går att använda innandömet...

Någon som vet vad beteckningen är på denna motor och vilken typ av kick/fläktkåpa man kan använda?
Nu har den lille tysken kommit hem. Stabil och fin i veven och koppling verkar funka och det verkar bra alltihop. Skruvskallarna avslöjar att motorn ej är öppnad. Skiftfin cylinder var det också :lol: Köpte mig ett membraninsug på EBAY så nu är det bara ett membran som saknas. Bingpadda eller vanlig Bing 12 borde väl passa fint?

Den här motorn blir nog bra på min Poststummis :D

Har köpt nåt annat skoj också, med lite fler växlar, som är på väg hem från Portugal just i denna stund. God Jul Pälle önskar Pälle 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Raketaren skrev:går bra att säga el-tejp oxå.... :mutt:
Det heter väl iitajp? <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Pälle skrev:Bingpadda eller vanlig Bing 12 borde väl passa fint?
Bing 12 är ganska lagom till en membrancylinder om man vill ha lite mera ork. Padda är ju i regel 12mm och passar bra den också.

Litet varningens finger dock, Paddan bröööööööööööööölar som en kåt älg!!

Lason här på forumet åker med Padda på sin Compact med memebranare. Och den för ett väldans liv.

Därmed inte sagt att vi inte gillar ljudet. Men den är helt klart högljudd <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Pälle

Inlägg av Pälle »

Nymans2013 skrev:
Pälle skrev:Bingpadda eller vanlig Bing 12 borde väl passa fint?
Bing 12 är ganska lagom till en membrancylinder om man vill ha lite mera ork. Padda är ju i regel 12mm och passar bra den också.

Litet varningens finger dock, Paddan bröööööööööööööölar som en kåt älg!!

Lason här på forumet åker med Padda på sin Compact med memebranare. Och den för ett väldans liv.

Därmed inte sagt att vi inte gillar ljudet. Men den är helt klart högljudd
Det är ju det som är grejen med paddorna, ljudet :lol: Nämen skämt åsido, de låter rätt jobbigt i längden måste jag erkänna. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Pälle skrev: Har köpt nåt annat skoj också, med lite fler växlar, som är på väg hem från Portugal just i denna stund. God Jul Pälle önskar Pälle 8)
En Casal eller Zündapp? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar