<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men för faan - vi bor väl i Sverige och mopedhelvetet är väl SVENSKT
Nog faan vet väl vi att mopeden heter etyp grrrrrrrrr <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen skrev:Men för faan - vi bor väl i Sverige och mopedhelvetet är väl SVENSKT
Nog faan vet väl vi att mopeden heter etyp grrrrrrrrr
Nja, så enkelt är det nog inte, med tanke på att modellen stavas E-type
Jag har precis som Grannen alltid sagt E-typ. Men jag säjer ju Bjuck om Buick åxå............. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen skrev:Men för faan - vi bor väl i Sverige och mopedhelvetet är väl SVENSKT
Nog faan vet väl vi att mopeden heter etyp grrrrrrrrr
Nja, så enkelt är det nog inte, med tanke på att modellen stavas E-type
Jag har precis som Grannen alltid sagt E-typ. Men jag säjer ju Bjuck om Buick åxå.............
Allt rätt fram till nått som inte är svenskt - rätt svenskt uttal på bjuck å rätt stavat på amrikanska buick...
Man kan ju inte dra in amrikanska prylers när det är svenskt som snackas.. <!-- </EdIndex> --></div>
SachsMekarn skrev:Det känns skönare att säga Bjuck än Buick.
Så här är det i detta fall Bjuck: Bjuck är en o-renoverad pilsnerbil i den lägre prisklassen. Har man en fint renoverad ovanligare modell så kallas den Buick... (Bara så ni vet från en gammal raggare <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle skrev:
Haha, du tror jag vill sätta den på en Zündapp? Dylika organtransplantatationer brukar avstötas tämligen omgående
Njka inte riktigt så jag menade men det hade varit fyndigt om jag tänkt så långt.
Jag menade att du kanske har en annan sachsmotor från tyskland med det speciella cylinderfästet som du ska använda den på.
tror motorn trots allt är värd de som den kostar. den har ju trots allt ett innehåll. växellåda vevparti med ´mera kanske är fina bitar. skaffa membran o bygg klart den vet ja så har du ju en bra motor, den är nog ej värdelös trots cyllefästet.
Ja det kanske går att använda innandömet...
Någon som vet vad beteckningen är på denna motor och vilken typ av kick/fläktkåpa man kan använda?
Nu har den lille tysken kommit hem. Stabil och fin i veven och koppling verkar funka och det verkar bra alltihop. Skruvskallarna avslöjar att motorn ej är öppnad. Skiftfin cylinder var det också Köpte mig ett membraninsug på EBAY så nu är det bara ett membran som saknas. Bingpadda eller vanlig Bing 12 borde väl passa fint?
Den här motorn blir nog bra på min Poststummis
Har köpt nåt annat skoj också, med lite fler växlar, som är på väg hem från Portugal just i denna stund. God Jul Pälle önskar Pälle <!-- </EdIndex> --></div>