Sida 39 av 41

Postat: 30 apr 2012, 09:07
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag återgått till mitt delikata fenomen med denna Sachs måtår :?

Har nu provar det mesta, olika förtändningar mm.. kopplat bort Powerjet munstycket osv ! Men NEJ :x Vad jag än hittar på så är det exakt samma fenomen, fullt ös på 4:an eller 5:an och efter ca 3-4 hundra meter så börjar den sacka ordentligt, i dag "Höll jag i" fast den började sacka, tänkte se vart det slutade :lol: men den föll från 80-90 till kanske 40 km/h sedan låg den där och bölade (fortfarande på full gas)
När jag sedan skruvade ur stiftet så hade halva elektroden smällt :shock:
ingenting annat har hänt ! Samma fenomen på både B8 och B9 stift :roll:

Vågar man testa ett B7es
:?:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 09:44
av patrikh
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag inte läst hela storyn med dina problem så det här kanske redan är avhandlat.. Men det är inte så att det rinner till lite dåligt någonstans med soppa så att det tar slut i flotörhuset? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 10:26
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har haft liknande problem på min F50 med 80cc EKF. Fast där började den klinga på högsta varv på högsta växeln.

Det hjälpte att montera en soppaslang med en större invändig diameter. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 10:59
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
patrikh skrev:Nu har jag inte läst hela storyn med dina problem så det här kanske redan är avhandlat.. Men det är inte så att det rinner till lite dåligt någonstans med soppa så att det tar slut i flotörhuset?
Jo, var inne på det först, men men.... kollade då att det var fullt i filtret när problemet uppstod, men som ni (du å rexxy säger :roll: grövre grejor !
spelar ju ingen roll att slangen och filtret är full om problemet ligger i flotörnivån :idea:

Ska omedelbart eliminera den punkten ! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 12:18
av patrikh
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad har du för soppafilter på då? Vissa "universal" släpper väl inte igenom så mycket mat som en potent sachsmåtår vill ha :wink: Prova grövre slang och utan soppafilter, annars kan du ju testa justera flotörnivån. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 12:31
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha...Kom hem nu.. det var första gången sedan moppeåldern jag fick ringa efter hjälp :oops: "Vägassistans"

Monterade en grov soppaslang och ett flång nytt stift B9ES, Ok, sparkade igång och drog ut från byn i sakta mak, när husen var slut pickade jag ner och öste på allt va det gick :lol: det var en otrolig skillnad denna gång :headbang:

När pipan kom in på femman var det sånt drag att kopplingen slirade :shock: :shock: Jeesus :twisted:

Denna gång funkade det i fem km, sedan kännde jag en tendens att det ville sacka lite :roll: men då var jag redan inne i byn igen, åkte igenom den och in mot Mora.
Drog på igen på andra sidan byn å det gick utav helv...e sedan började det sacka lite grann, drog då av gasen och saktade ned, när jag sedan skulle dra på gasen igen så hade måtårn dött :shock: fick rulla in på en sidoväg , dumt nog hade jag denna gång inget stift i reserv :oops: men frun kom inom fem minuter [flirt]

När jag skruvade ur det 6 km gamla stiftet såg det ut SÅ HÄR :gaah: :gaah: :gaah:
Ljusgrått nästan vitt och "borta"

Bild Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 12:39
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
patrikh skrev:Vad har du för soppafilter på då? Vissa "universal" släpper väl inte igenom så mycket mat som en potent sachsmåtår vill ha :wink: Prova grövre slang och utan soppafilter, annars kan du ju testa justera flotörnivån.
Exakt, struntade i filter till den grova slangen !

Flotörnivån : Ja !! nu blir det till att modifiera både här å där tror jag :lol:

Hur f:n kan man testa om Powerjet delen funkar tro :roll: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 12:54
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har inte för hög förtändning :?:
Det ser ju oneklig ut som det blir hett :D
Powerjet ser du om det funkar om du hänger lite på gasen ett tag 3/4-1/1gas,plocka loss slangen till powerjet och se om du blir duchad :D
På ädlare Crescentmaskiner med utvinklade förgasare kan man kika in i dom :lol: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 13:23
av billykid
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ujujujuj...det såg inte Nice ut Lasse.... :?: :?: :?: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 13:42
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:Ujujujuj...det såg inte Nice ut Lasse.... :?: :?: :?:
Nää :oops: Tur att Lena var hemma ! Ta med strob lampan när du åker sedan,

Jag har ju sänkt förtändningen ca 1½ mm i dag [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] men med den grövre soppaslangen utan filter går den värre än en 125:a :lol: ända tills stiftet smälter ! har sabbat stift för 140:- bara i dag 8)

Nu går jag upp igen på huvudmunstycke och höjer nålen tillsvidare.
sedan får det bli ett nytt PVL och ett vinkelinsug som Roffe har i gummi, då kan jag få gasarn mer i "våg" ska även se om jag kan höja flotörnivån lite.

Men nu ska jag fixa med Maxin i kväll, Wiskey och Puch kan jag fira Valborg med, Lena jobbar hela kvällen iaf :roll:

SKÅL !!! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 13:56
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1,5 låter mycket tycker jag,men du har motoplat så jag vet inte.
Har 1,1 med pvl analog.
Men ska du byta så är det väl ingen ide att krångla vidare.
slider_cheers.gif Trevlig valborg :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 13:57
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lasse Lycka till :!: :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 18:39
av turbouffe
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jösses anamma, hade själv problem med den där men att det var sååå mycket trodde jag aldrig.

Helt klart ett problem med bränsle-tändning, men var?

Måste gått nå grönjävulen nu med mera soppa, vet att den skottade på bra innan iaf, men nu....

Prova att fråga på moppedelen på www.savarturbo.se där finns mycket kunnigt folk som kan lösa såna problem. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 18:53
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
turbouffe skrev: Helt klart ett problem med bränsle-tändning, men var?

Måste gått nå grönjävulen nu med mera soppa, vet att den skottade på bra innan iaf, men nu....
Hehehe... Ja, kopplingen släppte när pipan gick in på 5:an
22_yikes.gif Garanterat en bit över 100 blås :roll:
Har drevat 15/34

Det är både bränsle och tändning som spökar 8) Men lugn Uffe, bara lugn :lol: snart så :wink:

HappyNewYear !! Nu ska ja ner till festen vid Siljan :sol: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 apr 2012, 19:04
av turbouffe
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu kommer jag inte ihåg kopplingens setup på den måtårn men peta i fullt hus med fjädrar (12?) så kanske det hjälper en bit på traven. <!-- </EdIndex> --></div>