Patrik skrev:...ihoppressade överblivna slamsor56:an skrev:så jag var tvungen att köpa dom här i kartong. Det är inte det bästa men dom gick ner...
/ P
Vad blev det till kvällsmat?
- Lasse väss
- Forumsponsor
http://www.tradera.com/item/340895/1932 ... xduk-3-st-56:an skrev:Mer fisk och mera rotfrukter och grönsaker det är melodin säckenSäcken skrev:Ärligt så hade ja inte ätit upp det för 5000kr.![]()
Nåt som du bara måste prova är och steka morötter i rätt så tunna skivor. Men låt dom ligga i pannan ett tag och vänd runt lite då och då. Sist strör du på lite salt och sen kan du äta det som godis![]()
Vaxduken ser skitig ut men den blir inte bättre hur jag än torkar...![]()
Nästa gång ska jag köpa panerade filéer som dom har lösa i en frysdisk. Tyvärr var dom slut så jag var tvungen att köpa dom här i kartong. Det är inte det bästa men dom gick ner...
Skulle inte förvåna mig ett enda dugg för det kan lätt döljas under paneringen. Tyvärr är det nog inget dom upplyser omPatrik skrev:De där var väl sådana där billiga gjorda av ihoppressade överblivna slamsor kan jag tro.56:an skrev:så jag var tvungen att köpa dom här i kartong. Det är inte det bästa men dom gick ner...
Finns faktiskt bättre sådana i kartong som inte är gjort av slamsor, kostar ju dock en slant extra..
/ P
Nästa gång får det bli strömming. Färsk sådan från fiskdisk
Ikväll har jag ätit borta. Hemgjort rotmos med fläsklägg. Det var grejer det...
Sen har jag fått ett mattips av den danska. Hon kallade det för äpplefläsk och man äter det tillsammans med potatismos.
Det måste jag prova nån gång för det lät riktigt mumma det...
Jomenvisst.... Men rör inte ihopatt nu. Rotmos och fläsklägg låter väl inte särskilt danskt?
Det här med äpplefläsk låter intressant tycker jag för det är också lätt och göra, inte behövs det mycket grejer till att heller....
Och vad jag hann uppfatta behövdes egentligen bara fläsk och äpplen fast lök på också kanske inte vore helt fel.
Man tar en ugnsform och lägger täckande lager äppleklyftor i botten. Sedan lägger man bara skivor av fläsk ovanpå. I ugnen kommer sen flottet och smälta och blanda sig med äppleklyftorna. Man kan också vända fläskbitarna så dom får färg på båda sidorna.
Man kanske skulle försöka sig på det och bjuda hem nån lämplig gäst
Men, men tyvärr det går ju inte för äpplena har tagit slut
Så det får bli till nästa höst
Det här med äpplefläsk låter intressant tycker jag för det är också lätt och göra, inte behövs det mycket grejer till att heller....
Och vad jag hann uppfatta behövdes egentligen bara fläsk och äpplen fast lök på också kanske inte vore helt fel.
Man tar en ugnsform och lägger täckande lager äppleklyftor i botten. Sedan lägger man bara skivor av fläsk ovanpå. I ugnen kommer sen flottet och smälta och blanda sig med äppleklyftorna. Man kan också vända fläskbitarna så dom får färg på båda sidorna.
Man kanske skulle försöka sig på det och bjuda hem nån lämplig gäst
Men, men tyvärr det går ju inte för äpplena har tagit slut
Så det får bli till nästa höst
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Lasse väss
- Forumsponsor