Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Kolbulle har jag aldrig provat. Hur gör man smeten?
har ju en kolbullepanna..men har ju aldrig fått lära mig hur man gör dem.. :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här var ju från början en fattigmans mat, kolare , skogshuggare och körare, var dom som mest åt detta, hårt arbete i skogen tarvade mat som var lite fet och hade gott om kolhydrater, lingon hade man inte , och hade man dom så var de sura , det vill säga o sockrade, man fick ha med sig toppsocker som det hette, det kunde man skava lit av, den här maten upphörde i och med att man kunde ha med sig matsäck hemifrån, och det måste vara för en hel vecka, för man gick inte gärna hem varje dag , då kunde vara flera mil till skogen där man arbetade. Ni kan tänka er att det var kö till elden när alla skulle äta , det kunde vara en tio ,tolv stycken i en sådan koja, och ibland en kokerska,(kocka)som sov där också,och då lagade hon maten till alla (hon behövde inte frysa, med så många gubbar omkring sej) :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://cgi.ebay.de/Kreidler-Rs-Van-Veen-6Gang-Rennmotor-/250869390734?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3a68fb1d8e

ne nu är ja i extas! :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade för ett tag sedan köpt 6meter nytt wirehölje, den gråa varianten, började leta i morse efter det i garaget , skulle klippa till några längder, men det var spålöst försvunnet :shock: f:n, visste ju att det låg där för några dagar sedan :roll:
Fick i allafall ge upp till slut, totalt oförstående var det tagit vägen :evil:
Gick nyss ned i tvätt & syrummet för att hänga lite tvätt, då jag ser en liten bit av något grått som sticker ut ur en gardinlängd :hmm: ....
frun hade tagit hela biten till altangardinen och skruvat i sådana små krokar i ändarna,,, 22_yikes.gif JÖSSES !!!!! Hade hon hunnit med att hänga upp den så hade jag aldrig hittat mitt fina wirehölje :close_call: <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jahaja, Hur ska men kunna få loss denna, har försökt i snart 3år tror jag, men min Morfar vill inte släppa den riktigt. Men tror han börjar mjukna till idén att den skulle bli ompysslad :D Framtiden vet svaret 8)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är han en klok morfar så borde han släppa den till nån som får ut den på vägen igen... thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag håller tummarna :D Tänk en Cobra-Konventering på den mopeden, samt en ny sving då original kanske inte håller för kraften i en Zündapp :hide: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ser ingen sving :? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Menar dom rören som håller i bakhjulet kanske är i svagaste laget :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

körmoped skrev:Jag håller tummarna :D Tänk en Cobra-Konventering på den mopeden, samt en ny sving då original kanske inte håller för kraften i en Zündapp :hide:
Jag ändrar mig, klok Morfar som inte släpper iväg moppen... :roll: :shaking shocked: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

zappafan skrev:
körmoped skrev:Jag håller tummarna :D Tänk en Cobra-Konventering på den mopeden, samt en ny sving då original kanske inte håller för kraften i en Zündapp :hide:
Jag ändrar mig, klok Morfar som inte släpper iväg moppen... :roll: :shaking shocked:
ja inte fasen ska den moppen förnedras med en zündapp motor! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

zappafan skrev:
Jag ändrar mig, klok Morfar som inte släpper iväg moppen... :roll: :shaking shocked:
kan bara hålla med Zappa och Niklas... :) en klok morfar behåller sin fina moped..istället för att den ska omkonverteras och förstöras.. :? mycket bättre att den skickas upp till norrland för upputsning till en härligt patienterad originalmoppe.. :wink: 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu vart det lite liv :lol:
Tyckte det var lite dött så man blev tvungen att chocka er med något som man visste man skulle få respons på :imsorry: :drunken:

Klart att den inte ska få nått sådant skrot på sig :lol: Sachs är det enda rätta thumb_up

4-pet, portad Zeta och kyrkport staff_36-1

Kan beror på att jag tycker Zappafans moppar är så mycket sleeper man kan få, båda två också :wink: och det är ju riktigt ballt enligt mig

OM jag lyckas så åker mina dubbla packväskor och en träback på ifram, och helt orörd i övrigt förutom moroten då förståss :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt, blev lite orolig... :close_call: thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan hjälpa dig att montera en Lifran. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar