<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kommer mer nu!
Då har den äntligen börjar röra på sig! Men först till eldelen. Kopplade in allt, snabbt och smidigt. Allting lös på första "försöker". Voltregulatorn testade jag mig fram på... Det resulterade i 3 blåsta baklampor och en blåst H4 lampa...:bla: Ska köpa en ny voltregulator imorgon!
Här lyste det fint, till det bara blinka till. Dött. :rolling:
Blåste både hel och halvljus fram!
Kedjan sparkar lite på skyddet, ligger nog lite för nära. Skitsamma.
Lite elkablar.
Originalomkopplare.
Till bestyckningsdelen då!
Den hade väldigt dålig tomgång, så lågfarten var jag tvungen att byta. Bytte först till 42, ifrån 40. Det blev bättre, men den gick fortfarande dåligt på 1/4 dels gas. Bytte då upp till 45 och det blev suveränt! Tvekar inte på gasen, stabil och lagom tomgång, och går rent och fint på 1/4 dels gas. Den biten lämnar vi nu. Huvudmunstycket hade jag lagt på den feta sidan innan, enbart för start, inte effekt. Gick ner 1 storlek i munstycke. Ifrån 132 till 125 (har jag för mig). Det blev klockrent direkt!? :whops: Ut på en liten hårdare testrunda, för att checka bestyckningen. Jävlar vad den går!
Här har ni liten film på testkörningen. Finns förmodligen lite mer att hämta, då jag inte rört tändningen alls idag!
http://www.youtube.com/watch?v=XnoIIW2B4J0
Som ni ser gick den rätt så bra! Så jag ville då sen kolla vad den gick för.
Ut på min vanliga testraka och drar på järnet. Känner redan på 5:an att det går tungt, slänger i 6:an och den vill inte riktigt varva upp där effektpiken kommer. Ger upp för den orkar inge mer... Stannar och kollas på GPS'n. 90km/h! Inte illa pinkat.

Det med 14/45 drev
Drar tillbaka till verkstan för att kolla utbudet på drev. Jag har ett 10 och 11 drev. Slänger på 11 drevet och ser vad den klarar av då. Ut på testrakan igen och märker en jävla skillnad på accelerationen! Han drar på varenda växel! Men märker direkt att den är alldeles för lätt drevad... Ligger på maxvarv på 6:an och går inge fortare, sittandes rakt upp.

Stannar och kollar på GPS'n. 90km/h igen! Duktig motor.

Så med 12 eller 13 drev lär jag nå tresiffrigt!
Nu efter en tid hård körning ville jag se hur stiftet såg ut.
Och visst blir man glad när den ser ut såhär?

Jättefin gyllenbrun.
Såhär är väl slutliga utseendet för hojen. Behöver bara en voltregulator så är det byggandet kapitlet slut.

<!-- </EdIndex> --></div>