<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blev lite ojämt vid svetsen å ville inte hålla tätt med vanlig packning... men ska svetsas på å planas av <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har för mig det ska vara 0,9 liter SAE 20 olja i motorn men den oljan finns inte i handeln längre så dom brukar använda SAE 30 gräsklipparolja istället.
Magneten är en Stefa E75 117 med oberoende bakljus. Huruvida det finns bromsljuspole också kan jag inte se.
Jag ser en annan grej också och jag tycker det är minst sagt dåligt med tänder på kedjedrevet. Dom här dreven är svåra att få tag på men dom kommer på Tradera lite då och då och minst en hundring brukar dom kosta.
Just drevkonstruktionen tycker jag är en sorglig historia på de här motorerna och av den anledningen får det inte plats med fler kuggar än elva och det gör att dreven slits fort. Annars gillar jag dom här motorerna det är rejäla grejer. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej! Tack för att du sa det med drevet! ska försöka köpa på mig ett nytt så fort som möjligt! Har fortfarande problem med växlarna... det ska tydligen gå 2 vajrar till växelarmen men vet inte hur det ska sitta, skulle göra min kväll om jag fick se bilder på växelarmen när det är 2 vajrar på! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle vilja se en närbild (som den på motorn) hur det ser ut vid växelarmen just nu. Jag är inte helt övertygad om det ska vara två vajrar till växelarmen, har inte sett det på någon D-motor tidigare. Dom brukar ha en växelkabel + returfjäder. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okejj då fixar ja en bild tills i morn! lr blir du uppe länge till så kan ja gå å ta en bild nu? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kan vara lite olika med den saken. På JLO finns returfjädern utvändigt och under växelarmen och på 2-växlad Sachs finns fjädern inne i motorn. På min D-motor kan jag inte se någon utvändig fjäder därför måste den finnas inne i motorn.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! kom nyss in efter att åkt med flakmopped ca 1mil BRR
gick fint hela tiden! Förutom att kjedjan hoppa av
Men blödrade hela tiden men gick bra på höga varv så antar att jag får tänka sänka nålen ett hack? <!-- </EdIndex> --></div>